موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

عکس بارداری در فضای باز

عکس بارداری در فضای باز

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 19 دی 1399 ساعت 23:39

امروزه یکی از جذاب ترین و محبوب ترین ایده های عکاسی، عکس بارداری در آتلیه است که به طور اختصاصی در انواع و اقسام آتلیه ها انجام می گیرد و دارای متقاضیان کثیری است. بارداری از جمله بهترین دوران هر پدر و مادری است که ثبت لحظات مختلف آن می تواند در آینده خاطرات خوشی را برای اعضای خانواده زنده کند. برای عکاسی بارداریبسته به ابتکار عمل و خلاقیت عکاس ایده های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد.

لازم به ذکر است عکس بارداری در آتلیه های عکاسی توسط عکاسانی گرفته می شود که در این زمینه تخصص دارند، لذا یک عکاس حرفه ای که قصد فعالیت در شاخه ای از عکاسی را دارد، باید در مورد این دوران از زندگی اطلاعات کاملی داشته باشد تا بتواند بهترین ایده های ممکن را ارائه دهد.

در واقع یک عکاس حرفه ای برای گرفتن عکس بارداری در آتلیه باید به خوبی بداند از چه لوکیشن ها و چه ژست هایی می توان برای این نوع عکاسی استفاده کرد، چرا که عکاسی بارداری فرایندی کاملاً متفاوت از عکاسی حوزه های دیگر است.

لازم به گفتن است با گرفتن عکس بارداری در آتلیه می توانید بهترین و خاطره انگیز ترین حالات خود را در دوران بارداری ثبت کنید که قطعاً پس از گذشت چند سال جزء مورد علاقه ترین قسمت های آلبوم عکس تان خواهد شد.

نکتههاییدرموردعکسبارداریدرآتلیه

عکس بارداری از نکته ها و مسائل مجزایی از دیگر عکاسی ها برخوردار است که اگر با توجه به آن ها ایده پردازی شوند به طور قطع زیبا ترین و دل انگیز ترین تصاویر به ثبت خواهند رسید.

در ادامه ی این متن به چند مورد از بارز ترین و مهم ترین نکاتی که لازم است در زمینه ی عکس بارداری در آتلیه رعایت شوند اشاره کرده ایم که بهتر است هر تقاضا کننده ای پیش از اقدام بداند:

  • برای عکس بارداری در آتلیه ابتدا باید بهترین زمان از دوران بارداری مادر را انتخاب کنید. بهترین زمان نیز وقتی است که برآمدگی شکم مادر مشهود باشد. به گفته ی یکی از عکاسان نام آشنا و حرفه ای در این حوزه فرایند عکس بارداری در آتلیه بهتر است در هفته ی سی ام از بارداری انجام گیرد‌.

به طور کلی بهتر است در عکس های دوران بارداری از اِلمان های آرامش دهنده و آرام بخش استفاده کنید؛ از این رو بهترین لوکیشن ها و پس زمینه ها برای عکاسی بارداری در آتلیه لوکیشن ها و پس زمینه هایی هستند که فاقد شلوغی و اِلمان های نا مرتب باشد.

  • استفاده از رنگ ها در عکاسی فرایندی کاملاً سلیقه ای و به دلخواه است. اما به طور عمومی بهترین رنگ هایی که فضا را به مراتب رویایی تر و خاطره انگیز تر می کند رنگ های خنثی و نزدیک به رنگ سفید است.

برای عکس بارداری در آتلیه از دیگر پارامتر هایی که در نتیجه نهایی کار تاثیر بسیار زیادی دارد، لباس است. برای انتخاب لباس بارداری می توانید از سبک های گوناگونی استفاده کنید، اما گفتنیست اگر می خواهید حس مادرانه را بیشتر القا کنید استفاده از لباس های حریر موثر تر هستند.

البته جای دارد بگوییم پوشیدن لباس های اسپورت و یا معمولی نیز ایده بسیار جذابی برای عکاسی در این حوزه محسوب می شود. توجه داشته باشید که لباس مورد استفاده برای عکاسی بارداری هر چه قدر جذب تر باشد، برآمدگی شکم مشخص تر و عکس زیبا تر می شود.

  • و موارد بسیار زیاد دیگری که همه ی آن ها به خلاقیت عکاس و سلیقه ی مشتری بستگی دارند.

نکاتیدرموردانتخابآتلیهبارداری

عمدتاً آتلیه ها دارای بخش های مجزایی به نام آتلیه بارداری، آتلیه نوزاد، آتلیه عکاسی کودک، عروس و داماد و … هستند که هر کدام از آن ها مستلزم لوکیشنی مجزا با ویژگی هایی متفاوت هستند.

اگر شما به دنبال یک آتلیه نوزاد و یا بارداری و … هستید بهتر است پیش از هر اقدامی از کیفیت کار آتلیه مربوطه مطلع شوید. بهترین راهکار برای بررسی کیفیت انواع آتلیه های عکاسی کودک، مادران باردار، نوزاد و … مشاهده ی نمونه کار های آن هاست.

لازم است بدانید برای مشاهده ی نمونه کار های انواع آتلیه ها بهترین و مطلوب ترین راهکار جست و جو در اینترنت است . چرا که در حال حاضر اکثر آتلیه های عکاسی دارای صفحات مخصوصی در انواع درگاه های اینترنتی هستند که ویژگی های کار خود را به همراه نمونه کار در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند تا متقاضیان با آگاهی کاملی اقدام کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر