موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

مجازات ضرب و شتم زن

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 15 بهمن 1400 ساعت 16:08

 ضرب و شتم همسر و زن توسط شوهر

سوال : سلام، شوهرم دائما با من بدرفتاری داره و حتی گاهی بنده رو کتک میزنه و البته جوری انجام میده که صورت آسیب نبینه. دیگه واقعا خسته شدم. چه کارهایی از نظر قانوی میتونم انجام بدم؟ پاسخ : اگر مردی عادت زشت کتکاری و ضرب و شتم همسر خود را دارد، تکرار این کار و محکومیتهای مکرر در اینباره از عواملی است که دادگاه آن را برای زن عسر و حرج محسوب می نماید و زن می تواند طلاق خود را بگیرد. همچنین زن می تواند به بند 2 مشروط عقدنامه ( اگر شوهر آن را امضا کرده باشد ) استناد کند که در صورت سورفتار و یا سوئ معاشرت زوج یه حدی که ادامه زندگی را غیر قابل تحمل نماید زن مجوز طلاق خواهد داشت.

111.jpg

مجازات کتک زدن زن توسط شوهر

نکاتی راجب کتک زدن زن توسط شوهر توسط وکیل پایه یک دادگستری موسسه حقوقی تهران مدافع :

  1. اگر امنیت جانی زن بخاطر کتک کاری بخطر بیفتد، دادگاه با توجه به اوضاع و احوال پرونده، ممکن است قبل از محکومیتهای مکرر مرد نیز حکم طلاق را صادر نماید. در صورت اثبات این امر، دادگاه قبل از طلاق حکم به بازگشت زن به منزل شوهر نخواهد داد و زن میتواند در خانه پدر و مادر یا اقوام خود زندگی نمیاد.
  2. در صورتیکه که ضرب و شتمی صورت گیرد، زن سریعا باید با پلیس تماس گرفته تا صورت جلسه تنظیم شود و سپس به پزشکی قانونی مراجعه کرده تا برای دریافت دیه گواهی تنظیم شود.
  3. یکی از اصلی ترین روش های اثبات ضرب و شتم زوجه شهادت است. شهادت یعنی این که فردی عنوان کند من ناظر اتفاقی که رخ داده بودم. ممکن است درگیری در راه پله خانه رخ دهد و همسایه ها فقط صداهایی می شوند. این شنیده ها می تواند در پرونده ثبت شود و قاضی به عنوان اماره به این مطلب توجه کند. اماره نشانه ایست که ارزش آن کمی از شهادت پایین تر است.
  4. علاوه بر امکان طلاق برای زن، به طور کلی در قانون مجازات اسلامی هر نوع صدمه ای حتی ایجاد خراش در بدن شخصی دیگر، جرم بوده و می تواند سبب طرح شکایت کیفری شود و فرد مرتکب را محکوم  به پرداخت دیه نماید.

در صورت داشتن سوال می توانبد از طریق فرم مشاوره حقوقی، سوال خود را بپرسید تا وکلای ما در کمترین زمان ممکن به آن جواب بدهند. برای مشاوره حقوقی اینجا کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر