موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

برگرداندن دوست پسر

برگرداندن دوست پسر

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

access_timeدی ۵, ۱۳۹۷

visibility 1.81k بازدید

1-12.jpg

فارغ از اینکه دلیل بهم خوردن رابطه چه بوده است و دوست پسرتان شما را ترک کرده است یا شما او را، ممکن است پس از مدتی بخواهید عشقتان را مجددا به رابطه برگردانید. اما چطور میتوان پسری که رفته را بازگرداند؟ برخلاف آنچه تصور میشود، بازگشت به رابطه عاطفی تمام شده و برگرداندن پسر به رابطه، کار زیاد دشواری نیست. البته اگر راه و روش صحیح آن را بلد باشید و از اشتباهات رایجی که دخترها معمولا در این شرایط انجام میدهند پرهیز کنید. در این مقاله در ۵مرحله به صورت گام به گام بیان میکنیم، یک دختر چطور میتواند دوست پسر سابقش را به رابطه بازگرداند و  کاری کند که پسر ترغیب شود مجددا با او وارد رابطه عاطفی شود.

گام اول: ارتباطتان را با او قطع کنید


اگر می‌خواهید دوست پسرتان را به رابطه برگردانید و او را نگه دارید، قبل از هر کاری او باید متوجه شود که چقدر دلش برایتان تنگ شده است. برای ایجاد این دلتنگی لازم است که تمام راه‌های ارتباطی‌تان را قطع کنید. قانون اول این است که: به مدت حداقل چهار هفته هیچ تماسی با او نداشته باشید. یعنی این که:

  • به او زنگ نزنید.
  • برایش پیام نفرستید.
  • در فضای مجازی (فیسبوک، ایمیل، چت، تلگرام، اینستاگرام) دنبالش نگردید.
  • برای این که “تصادفی” با او برخورد نکنید، با دوستان مشترکتان رفت و آمد نکنید.
  • برنامه‌ای نریزید که “تصادفی” او را ببینید.

البته این قطع ارتباط بدون دلیل نیست. دلایل ما را بخوانید تا شاید انجام این کار برایتان آسان‌تر شود:

دلیل اول: تا بتوانید بر خودتان مسلط شوید

هر دو طرف بعد از یک شکست عشقی به هم میریزند و دنیایشان زیر و رو میشود. اگر زمانی که وضعیت پایداری ندارید و درگیر احساسات مختلف هستید، سعی کنید که عشقتان را برگردانید، فقط باعث بدتر شدن اوضاع میشوید. به همین دلیل است که باید چهار هفته صبر کنید تا آرام شوید، بر احساساتتان مسلط شوید و بتوانید وضعیت را عاقلانه و منطقی بررسی کنید. به این ترتیب متوجه میشوید که آیا واقعاً در این رابطه ی شکست خورده شاد و خوشبخت بودهاید، آیا واقعاً برای هم مناسب هستید و این که آیا از صمیم قلب میخواهید دوست پسر سابقتان را برگردانید.
به علاوه در این مدت میتوانید بر دلتنگی غیرقابل تحملتان غلبه کنید و با ذهنیت آرامتر و منطقیتری فکر کنید. این دوری یک ماهه فرصت خوبی است که روی خودتان کار کنید و ذهنیت بهتری ایجاد کنید. این دوری توفیق اجباری میشود تا به این نتیجه برسید که: “من برای خوشبخت بودن به او نیاز ندارم، بدون او هم میتوانم خوشبخت باشم.”

دلیل دوم: تا دل دوست پسر سابق برایتان تنگ شود

2-12.jpg

اگر میخواهید عشق از دست رفته تان متوجه شود که چقدر شما برایش مهم هستید و چقدر دلش برایتان تنگ شده است، باید از او فاصله بگیرید تا رفتنتان را باور کند. اگر دائماً کنارش باشید، متوجه جای خالیتان نمیشود. اگر به ارتباطتان با او ادامه دهید، دلش برای همراهی شما و لحظات خوشی که با هم داشتید، تنگ نمیشود و جای خالی عشقتان را در قلبش احساس نمیکند.

اما وقتی ارتباطتان را با او قطع میکنید، او تمام خاطرات شیرین عاشقانه را به یاد می آورد و خاطرات بد از ذهنش پاک میشود. این نکته را آویزهی گوشتان کنید که شما نباید به او یادآوری کنید که چقدر از این رابطه و بودن در کنارتان راضی بوده است، خودش باید متوجه شود. اگر دائماً دور و بر پسری باشید که شما را ترک کرده است، به سرعت متوجه میشوید که زندگی را برای خودتان جهنم کردهاید، بنابراین صبور باشید و بگذارید عشق از دست رفته تان خودش بفهمد که دلتنگی برای شما زندگیاش را به چه جهنمی تبدیل کرده است.

اگر او به نحوی با شما ارتباط برقرار کرد ـ با شما تماس گرفت، برایتان پیام فرستاد یا در دنیای مجازی دنبالتان گشت ـ شما قانون اول را زیر پا نگذاشتهاید. اما اگر به او جواب بدهید، قانون اول را نقض کردهاید. جواب دادن به او مانند این است که خودتان برای تماس گرفتن با او پیش قدم شده باشید.

اگر دوست پسر سابقتان واقعاً کار فوری و مهمی داشت، میتوانید جواب بدهید، اما گفتگویتان باید فقط دربارهی همین کار مهم باشد و اجازه ندارید از موضوع بحث خارج شوید. پرسیدن هر گونه سوال شخصی، سوال دربارهی رابطهتان یا زندگی خصوصی ممنوع است. فقط روی موضوع مهمی که باعث شده با شما تماس بگیرد، متمرکز شوید.

مرحله دوم: این اشتباهات را انجام ندهید


در این بخش به بررسی اشتباههای مرگباری میپردازیم که اکثر بانوان بعد از شکست عشقی انجام میدهند. این اشتباهها عشق سابقتان را از شما دورتر میکند و هر گونه امیدی را برای شروع مجدد رابطه به باد میدهد. بدترین ویژگی این اشتباهها طبیعی به نظر رسیدن آنها است. چنین خطاهای مرگباری زمانی رخ میدهد که بعد از جدایی از حس ششم خود پیروی کنید و دنبال غریزهتان بروید.

در نگاه اول منصفانه به نظر نمیرسد و واقعیت این است که منصفانه هم نیست. عادلانه نیست که غرایزتان شما را وادار به انجام کارهایی کند که شانستان را برای برگرداندن عشقتان از بین ببرد.

به همین دلیل است که تماس نداشتن با او مهم است، اگر با او ارتباط برقرار نکنید، طبعاً نمیتوانید اشتباهی انجام دهید که او را برای همیشه از شما دور کند.

اختیار و کنترل رابطه به طرف مقابل نسپارید

شاید بعد از جدایی وسوسه شوید که اختیار رابطه تان را کاملاً به دوست پسر سابقتان بسپارید تا هر کاری که میخواهد انجام دهد. این تفویض اختیار را به این امید انجام میدهید که شاید حس قدرتمند بودن باعث شود که او دوباره نزدتان برگردد. این اشتباه بزرگ را انجام ندهید، چون تنها پیامی را که به او منتقل میکند، این است که او صاحب اختیار است و شما را کاملاً تحت کنترل دارد، پس خاطرش جمع میشود که هر وقت خواست میتواند نزدتان برگردد و به این ترتیب هرگز دلش تنگ نمیشود و هیچگاه دوباره با شما وارد رابطه نمیشود. اگر هر چیزی را که از شما میخواهد، بدون کمترین تلاشی یا حتی بدون ازسرگیری مجدد رابطه به دست بیاورد، واقعاً دیگر چه انگیزهای برایش باقی میماند که او را به شروع مجدد دوستی ترغیب کند؟ هیچ انگیزه ای؛ شما به دست خودتان آتش این عشق را برای همیشه خاموش کرده اید.

به علاوه اگر اختیار مطلق را به پسری بدهید که شما را رها کرده است و هر چیزی که میخواهد، در اختیارش بگذارید، به جز این که ناامیدی و درماندگیتان را به او اثبات کنید، کار دیگری نکردهاید. او متوجه میشود که چقدر ناامید و تا چه حد نیازمند عشق او هستید، به این ترتیب تمایلش برای دوستی با شما به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه از بین میرود و تمام امیدهایتان برای برگرداندن او نقش بر آب میشود.

به او ابراز محبت و تمایل نکنید

3-12.jpg

این اشتباه مرتبط با همان اشتباه قبلی است، فقط به جای این که سعی کنید با کنار آمدن با رفتارهای بدش او را ترغیب به شروع دوبارهی دوستی بکنید، تلاش میکنید تا باران مهر و محبت را بر سرش بریزید تا قبول کند که دوباره نزدتان برگردد. اشتباه کلیدی در هر دو حالت این است که سعی میکنید او را ترغیب کنید که نزدتان برگردد. این تلاشها شما را ناامید و نیازمند عشق نشان میدهد و او را کاملاً از شما دور میکند.

زمانی که او را در سیل توجهات و مهربانی های خود غرق میکنید، به او نشان میدهید که چقدر ناامید و درمانده هستید. او میداند که دوستش دارید، اما شما را ترک کرده است. وقتی دائماً به او یادآوری میکنید که چقدر دوستش دارید، فکر میکند که دارید با احساساتش بازی میکنید تا او را پیش خودتان برگردانید و چون از آلت دست قرار گرفتن متنفر است، بیشتر از شما دور میشود. به خاطر بسپارید، نتیجه ای که دوست پسرتان خودش به تنهایی و بدون دخالت شما به آن برسد، بسیار قدرتمندتر از فکری است که شما به اجبار به او تحمیل کنید.

برای بازگشت به رابطه التماس نکنید

اشخاص ترحمبرانگیز به هیچ وجه جذاب نیستند. هیچ جذابیتی در التماس کردن وجود ندارد. وقتی اولین بار یکدیگر را دیدید و او عاشقتان شد، مطمئناً به او التماس نکردید که دوستتان داشته باشد. برای جلب عشق او و قرار گذاشتن با او به حس دلسوزی و ترحمش تکیه نکردید. التماس کردن و برانگیختن حس دلسوزی پسری که شما را ترک کرده است، هیچ فایدهای ندارد و فقط او را مطمئن میکند که کار درستی انجام داده که شما را رها کرده است. التماس کردن موج مثبتتان را از بین میبرد و تصویر یک دختر درمانده و ناامید را از شما به نمایش میگذارد که به هیچ وجه خوشایند نیست و عشق سابقتان را وادار میکند که هر چه سریعتر برای همیشه شما را از زندگیاش کنار بگذارد.

حسادت نکنید

قبول داریم که عذاب آور است عشق سابقتان را دست در دست دختر دیگری ببینید؛ این قرارهای عاشقانه ی جدید به این معنا است که شما دیگر هیچ امیدی نباید داشته باشید، درست است؟ باید بگوییم که اوضاع آنقدر که شما فکر میکنید، بد نیست. رابطه هایی که بعد از شکست در یک رابطه ی جدی شروع میشود، از روی سرخوردگی و ناامیدی است و بنیان محکمی ندارد. چنین رابطه هایی هیچ کمکی به فراموش کردن دوستی قبلی نمیکند. این رابطه های سطحی فقط به عشق سابقتان یادآوری میکند که چقدر در کنار شما احساس خوشبختی و رضایت میکرده است و به این ترتیب برای برگشتن پیش شما راغبتر میشود.

اما اگر حسادت کنید، او را نزد خودتان برنمی گردانید، بلکه نتیجه ی عکس میگیرید. این حسادت های غیرمنطقی باعث میشود که او بیشتر جذب دختر دیگر بشود و شمایی را که درمانده و محتاج عشق به نظر میرسید، رها کند.

با دوست پسر سابق مدام تماس نگیرید

این اشتباه به نقض قانون اول مربوط میشود و یکی از مهمترین دلایل برای وضع قانون “تماس ممنوع” است. غریزهتان شما را وادار میکند که تلفنتان را بردارید و پشت سر هم به او زنگ بزنید و برایش پیام بفرستید. دلتان برای او تنگ شده، دوست دارید با او حرف بزنید، میخواهید از زبانش بشنوید که چقدر دوستتان دارد، تمام وجودتان میخواهد که با او تماس بگیرید.

اما متاسفانه غرایزتان در این مورد علیه شما کار میکنند. اگر با عشق از دست رفته تان تماس بگیرید، فقط او را از خودتان دورتر کردهاید و او به این نتیجه میرسد که چه کار خوبی کرده است که با این دختر سمج و مزاحم به هم زده است. بنابراین مهم نیست چقدر برایتان سخت است، اما اگر میخواهید دوست پسرتان را برگردانید، اجازه ندارید که قانون شماره یک را زیر پا بگذارید. تخطی کردن از قانون تماس ممنوع اشتباه مرگباری است که عشقتان را برای همیشه از شما جدا میکند.

برخورد سرد یا تند و زننده با او نداشته باشید

باز هم غریزهتان به ضررتان کار میکند و شما را ترغیب میکند که با دوست پسر بیرحمی که قلبتان را شکسته است، بدرفتاری کنید. کاملاً طبیعی است که بخواهید متقابلاً او را آزار بدهید. اما با این رفتارهای زننده به او نمیرسید و فقط او را در تصمیمش برای جدایی از شما مصممتر میکنید. حتی اگر این بدرفتاری ها در کوتاه مدت دلتان را خنک کند، در بلند مدت با دور کردن او باعث میشود که زخم قلبتان دیگر التیام پیدا نکند.

به خاطر بسپارید که خرد کردن غرور و شخصیت عشق سابقتان باعث نمیشود که بخواهد دوباره با شما وارد رابطه شود. با این کار فقط خودتان را از چشم او میاندازید و برای همیشه از دستش میدهید.

تلاش نکنید حسادتش را برانگیزید

اگر میخواهید در مقابل عشق سابقتان خودنمایی کنید و با قرار گذاشتن با پسرهای دیگر به او نشان دهید، که رفتنش اصلاً برایتان مهم نبوده و حسادتش را تحریک کنید، باید بدانید که این نمایش بچگانه فقط ناامیدی و درماندگیتان را نشان میدهد. او ذهنتان را مانند یک کتاب میخواند و حس میکند که میخواهید او را بازیچه ی خودتان قرار بدهید؛ از طرفی فقط به خاطر این که حس حسادت او را تحریک کنید، شروع به قرار گذاشتن با بقیه کرده اید، پس او هنوز شما را تحت کنترل دارد. هیچ مردی دوست ندارد که با احساساتش بازی شود، بنابراین به جای این که عشق سابقتان به مردهای جدید دوروبرتان حسودی کند و بخواهد جایگاهش را پس بگیرد، فقط با تنفر و رضایت از رها شدن از این رابطه ی نامناسب از شما رو برمیگرداند.

در مورد رابطه و عشق از دست رفته با او وارد مکالمه نشوید

اگر به عشق سابقتان فرصت بدهید که خودش به تنهایی فکر کند و به این نتیجه برسد که چقدر وجودتان برایش مهم است، این نتیجه گیری بسیار موثرتر و قدرتمندتر از زمانی خواهد بود که شما او را ترغیب به شروع مجدد رابطه کنید. همگی ما باوری را که خودمان به آن رسیده ایم، بسیار بیشتر از باوری قبول داریم که دیگران به ما القاء کردهاند. بنابراین بگذارید خودش به نتیجه برسد. از او نپرسید که زندگی عشقی اش بعد از شما چطور شده است، بگذارید خودش بفهمد که زندگیاش بعد از شما چقدر بیروح و کسل کننده شده است.

مرحله سوم: خودتان را قوی کنید


4-6.jpg

احتمالاً از خودتان میپرسید که در این یک ماهی که اجازه ی تماس گرفتن با عشق سابقتان را ندارید، چه کار باید بکنید. جواب بسیار ساده است: در این مدتی که او هر روز از غم دوری شما ضعیف تر میشود، باید خودتان را قویتر کنید.

همان طور که او هر روز بیشتر و بیشتر متوجه غیبت شما میشود و جای خالیتان را بیشتر حس میکند، شما باید خودتان را بهتر، قویتر و مستقل تر کنید و سلامت جسم و روحتان را ارتقاء دهید. یک طرف شما هستید که خودتان را وقف رشد فردی کردهاید و به یک دختر شادتر و با اعتماد به نفس بالاتری تبدیل شده اید که میتواند عاقلانه دربارهی روابطش تصمیم بگیرد و در طرف دیگر پسری است که یاد یار هر روز در ذهنش پررنگتر میشود، دلتنگیاش هر روز بیشتر میشود و در نهایت تصمیم میگیرد به نزد دختری برگردد که روزی رهایش کرده بود.

افکار و احساسات منفی را دور بریزید

شما معتاد عشق بودهاید و این دوری چهار هفته ای برای سمزدایی از بدنتان لازم است. قرار است سم این شکست عشقی را در این چهار هفته از فکر و ذهنتان پاک کنید و درد و دلشکستگی این جدایی را پشت سر بگذارید. اگر با این شکست عشقی کنار نیایید، این افکار مسموم و روحیه ی منفی سرشار از درد و ناامیدی اجازه نمیدهد که عشقتان را برگردانید.

قبول کنید که اگر ذهنتان علیه این رابطه باشد، نمیتوانید عشق سابقتان را برگردانید. احساسات و افکار منفی علیه شما کار میکنند و عشقتان را از شما دورتر میکنند، اما احساسات و افکار مثبت به نفعتان کار میکنند و مانند آهنربا او را به طرفتان میکشند. برای این که معشوق از دست رفته را نزد خودتان برگردانید، به احساسات مثبت نیاز دارید و برای ایجاد این موج مثبت باید افکار منفی را دور بریزید.

بهترین و موثرترین راه برای رهایی از احساسات منفی این است که واقعیت را بپذیرید و قبول کنید که رابطه تان به اتمام رسیده است. دیگر چیزی برای غصه خوردن، پشیمان شدن، امید داشتن یا نگران شدن وجود ندارد، همه چیز تمام شده است. اگر رابطه ی تمام شده را به گذشته بسپارید و بپذیرید که فعلاً هیچ رابطه ای ندارید، منشأ احساس ناامنیتان از بین میرود و این قدرت را پیدا میکنید تا امواج مثبت را جذب کنید.

چیزهایی که شما را به یاد او می اندازد فعلا کنار بگذارید

5.jpg

اولین و بهترین گام برای سمزدایی بعد از یک شکست عشقی این است که هر چیزی را که دوست پسر سابقتان را به یادتان می آورد، کنار بگذارید. لازم نیست یادگاری های او را دور بریزید، اما باید آنها را از جلوی چشمانتان دور کنید و جایی بگذارید که در دسترس و در معرض دید نباشد تا داغتان دوباره تازه نشود.

بنابراین آدرس و شماره تلفن عشق سابقتان را روی یک تکه کاغذ بنویسید، آن کاغذ را جایی دور از دسترس نگه دارید و بعد اسم و تمام اطلاعات او را از تلفنتان پاک کنید. تمام عکس های او را از روی حافظه ی گوشی و رایانه تان پاک کنید. ایمیل ها و پیام هایشان را پاک کنید تا دیگر چشمتان به اسمش نیفتد. نیازی نیست اسمش را از فیسبوک حذف کنید، تا فکر کند که دیگر با هم دوست نیستید، فقط او را آنفالو کنید.
تمام هدیه ها و هر وسیله ای که یادش را زنده میکند، در جایی دور از دید بگذارید. هدف این است که هیچ چیزی اطرافتان نباشد که هر روز او را به یادتان بیاورد.

اجازه ندهید وابستگی شما را ضعیف و درمانده کند

هر چه بیشتر دربارهی پسری که شما را ترک کرده است، فکر کنید، بیشتر دلتنگش میشوید. به همین دلیل است که مقابله ی آگاهانه با فکر و یاد عشق از دست رفته در بلندمدت برایتان مفید است، چون اگر ذهنتان دائماً مشغول او باشد، او قدرت بیشتری بر شما پیدا میکند و شانستان برای برگرداندن او کمتر میشود. به جای این که شب و روز به او فکر کنید، مشغولیت هایی برای خودتان ایجاد کنید تا حواستان پرت شود و بتوانید دوست پسرتان را برای مدتی فراموش کنید، به این ترتیب روح و ذهنتان آرام میشود و از خودخوری و نگرانی دست برمیدارید.

بهترین و موثرترین راه برای رهایی از احساسات منفی این است که واقعیت را بپذیرید و قبول کنید که رابطه تان به اتمام رسیده است. دیگر چیزی برای غصه خوردن، پشیمان شدن، امید داشتن یا نگران شدن وجود ندارد، همه چیز تمام شده است. اگر رابطه ی تمام شده را به گذشته بسپارید و بپذیرید که فعلاً هیچ رابطه ای ندارید، منشأ احساس ناامنیتان از بین میرود و این قدرت را پیدا میکنید تا امواج مثبت را جذب کنید.

نقاط منفی رابطه را مرور کنید

یک راه ساده برای غلبه بر قدرت دوست پسر سابقتان این است که یک کاغذ و قلم بردارید و تمام نقاط منفی رابطه و خصوصیات نامطلوب او را بنویسید. هر کاری که او انجام داده و ناراحتتان کرده، تمام ویژگی های منفی رابطه و دوست پسرتان و حتی تمام معایب مجرد نبودن و در رابطه بودن را بنویسید.
تمام این نقاط منفی را بنویسید و روی آنها تمرکز کنید. به این ترتیب ذهنتان را مجبور میکنید که بفهمد این رابطه ی شکست خورده چندان هم عالی و مایه ی خوشبختی نبوده است و دلایل متعددی برای ناراحتی داشتهاید. تهیه ی فهرست نقاط منفی رابطه کمک میکند تا گام بلندی را برای دور شدن از سلطه ی مردی بردارید که شما را ترک کرده است.

برخودسازی و تندرستی تمرکز کنید

بهترین لطفی که میتوانید در حق خودتان بکنید، این است که روی خودتان تمرکز کنید و سعی کنید که به بهترین نسخه از خودتان تبدیل شوید. یکی از بهترین کارهایی که میتوانید در این یک ماهه ی ممنوعیت تماس انجام دهید، ورزش کردن است.

ورزش کردن هم تناسب اندام و شادابی ظاهری را برایتان به ارمغان میآورد، هم کمک میکند تا فکر عشق سابقتان را از ذهنتان پاک کنید و تمرکز و انرژیتان را روی تمرین های ورزشی بگذارید. به علاوه ورزش کردن روحیهتان را بهبود میدهد و باعث میشود که احساس بهتری دربارهی خودتان داشته باشید. اندورفینی که حین ورزش کردن آزاد میشود، کمک میکند تا سمزدایی بعد از شکست عشقی سریعتر انجام شود و زودتر آن یار بیوفا را فراموش کنید.

انرژی مثبت داشته باشید

حال و هوای هر کسی و موجی که از او ساطع میشود، به روحیه و خلق و خویش بستگی دارد. حال و هوایتان همان حسی است که واقعاً در این لحظه دارید، نه آن چیزی که تظاهر میکنید، همان چیزی که در اعماق وجودتان حس میکنید. این انرژی و روحیه میتواند به نفع یا به ضررتان عمل کند. وقتی سرشار از شادی، آرامش و انرژی مثبت باشید، موج مثبتی از شما ساطع میشود که دیگران را جذب میکند. اما وقتی مضطرب، نگران، ناامید و ناراحت باشید، این احساسات منفی بر حال و هوایتان اثر میگذارد.

هیچ چیزی برای مردان جذابتر از زنی نیست که انرژی مثبت در تک تک سلولهایش جریان دارد. مردان جذب زنانی میشوند که زندگی مستقل خود را دارند و خودشان میتوانند به تنهایی خوشبخت باشند.
بنابراین با انجام دادن کارهایی که دوست دارید، این انرژی مثبت را در خودتان ایجاد کنید. این تقویت روحیه کمک میکند تا شکست عشقیتان را فراموش کنید و جذابیت بیشتری برای عشق سابقتان پیدا کنید. در این یک ماهی که از او فاصله گرفتهاید، زندگیتان را مملو از کارها و چیزهایی بکنید که دوست دارید.
یک راه عالی برای نشان دادن این حال و هوای خوب این است که عکسهای خودتان را در حال انجام دادن این کارهای مفرح در صفحات مجازی مانند اینستاگرام بگذارید. مطمئن باشید که دوست پسر سابقتان با دیدن این که خودتان به تنهایی هم میتوانید خوش بگذرانید و از زندگی لذت ببرید، دوباره دیوانهوار عاشقتان میشود.

مرحله چهارم: برگرداندن عشق گذشته و شروع مجدد رابطه


تا این مرحله باید تصویر دختر نالان و ناامیدی که برای بازگشت به رابطه التماس میکرد، از ذهن دوست پسرتان پاک شده باشد و او کنجکاو باشد که بداند چطور با این شکست عشقی کنار آمده اید و الان چکار میکنید. همچنین این دوری یک ماهه باعث شده که خاطرات تلخ مربوط به جدایی دردناکتان کمرنگ شود و در عوض او یاد خاطرات شیرین گذشته بیفتد. بنابراین اکنون زمان مناسبی است تا برای برگرداندن او دست به کار شوید.

اگر او بعد از گذشت چهار هفته با شما تماس نگرفت، خودتان با او تماس بگیرید و قرار ملاقات بگذارید، خواهید دید که او چقدر برای شروع مجدد دوستی مشتاق است. در زمانی که او دلتنگتان بوده و سرش را با یادآوری خاطرات شیرین گذشته گرم میکرده است، شما روی ذهن و بدنتان کار کردهاید و الان زیباتر و قویتر از هر وقت دیگری مقابلش ایستادهاید، مسلماً نمیتواند در برابرتان مقاومت کند.

بنابراین اگر توانستهاید سمزدایی چهار هفته ای را تحمل کنید و با او تماس نگیرید و در این مدت زندگیتان را با رعایت توصیه های گام چهارم بهبود دادهاید، آمادهاید تا با او تماس بگیرید.

برای شروع مجدد رابطه زمینه سازی کنید  

6.jpg

بهترین روش برای برقراری ارتباط بعد از این بی‌خبری یک ماهه این است که برای عشقتان پیام بفرستید. بهتر است همان اول کار به او زنگ نزنید و بگذارید با خواندن پیام‌تان و قبل از شنیدن صدایتان در خیالات عاشقانه‌ فرو برود.

البته در بسیاری از موارد این پسر است که ابتدا به دختر پیام می‌زند. در این صورت باید یک جواب  بی‌نقص را از قبل آماده کرده باشید. هر پیامی که می‌خواهید برای او بفرستید، چه این باشد که  “دلم برات تنگ شده و دوست دارم دوباره با هم باشیم.” و چه این “دیگه برام پیام نفرست، دیگه هیچ کاری با آدمی مثل تو ندارم.” بهتری روش بیان آن را می‌توانید در این مقاله پیدا کنید. ؟

درمورد یک خاطره خوب صحبت کنید

حتماً این سوال برایتان ایجاد شده که چه پیامی را باید برای برگرداندن عشقتان بفرستید؟ وقتی می‌خواهید یخ بینتان را بشکنید و بعد از مدت‌ها دوباره با او تماس بگیرید، بهترین پیامی که می‌توانید برای او بفرستید، پیامی است که دلیل خوبی را برای این ارتباط دوباره بیان کند و او را وادار کند که دوباره به شما فکر کند.

یکی از موثرترین متن‌ها برای این پیام سرنوشت‌ساز این است که درباره اتفاق خوبی صحبت کنید که در زندگی‌تان رخ داده و به نحوی شما را به یاد او انداخته است. این خاطره می‌تواند یک برنامه‌ی تلویزیونی یا فیلمی باشد که به تازگی دیده‌اید و یاد او را در ذهنتان زنده کرده است. مثلاً تبلیغ سفر به شهر یا کشوری را دیده‎اید که قبلاً با هم به آنجا رفته بودید و یاد او افتاده‌اید.

پیامی که میدهید نباید ناراحت کننده باشد

هر پیامی که میخواهید بفرستید، اما اجازه ندارید که دربارهی جدایی یا رابطه تان صحبت کنید. نگویید که چقدر دلتان برایش تنگ شده یا چقدر مشتاقید که دوباره با هم دوست شوید یا این که چقدر بدون او احساس تنهایی و بدبختی میکنید. انرژی منفی را از پیامتان پاک کنید. اثری از تلخی یا عصبانیت نباید در پیامتان باشد، در غیر این صورت او صد در صد پیامتان را نادیده میگیرد و تمام تلاشهایتان در این یک ماه دوری به باد میرود.
در عین حال پیامتان نباید پوچ و بیمحتوا باشد. فرستادن پیامی که هیچ معنایی ندارد، مانند “خب” یا یک شکلک خندان هر گونه عشق و علاقه ای را در او سرکوب میکند.

پشت سرهم به او پیام ندهید

نکته ی دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که نباید پشت سر هم به او پیام بدهید. به او زمان بدهید تا فکر کند و جواب مناسبی را برایتان بفرستد. تا به پیام قبلیتان جواب نداده است، پیام جدیدی برایش نفرستید.

سعی نکنید مجبورش کنید به رابطه برگردد

وقتی بعد از یک ماه برای پسری که شما را رها کرده است، پیام میفرستید، دختر قوی و شادی هستید که از زندگیاش راضی است. شما دختر جذابی هستید که میتوانید انتخابهای زیادی داشته باشید.
مهمترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که برای برگرداندن او نیست که پیام میفرستید، نمیخواهید رابطه ی تمام شدهتان را به یادش بیاورید یا حتی نمیخواهید او را دوباره جذب خودتان کنید. فقط به این دلیل دوباره با او تماس برقرار کردهاید، چون فکر میکنید حرف زدن با یک دوست قدیمی برایتان جالب و خوشایند است، همین و بس. هیچ انگیزه ی پنهانی، مانند مجبور کردن او به دوستی مجدد ندارید، نمیخواهید احساساتش را به بازی بگیرید و هیچ برنامه و توطئه ای هم نچیدهاید.

نظر مثبتتان را برای برگشت به رابطه نشان دهید

چارچوب کلی گفتگویتان باید به این شکل باشد که: دربارهی جداییتان فکر کردهاید و معتقدید که جدا شدن از هم در آن وضعیت کار درستی بوده که به صلاح هر دو نفر بوده است. با این حال هنوز هم فکر میکنید که حیف است چنین دوستی باارزش و صمیمانه ای نادیده گرفته شود و از بین برود.

مرحله پنجم: ملاقات با دوست پسر سابق


7.jpg

بعد از اینکه به صورت پیامی و تلفنی مدتی صحبت کردید احتمالا تمایل دارید مجددا یکدیگر را ملاقات کنید. در ملاقات با دوست پسر قبلی این نکات را در نظر داشته باشید:

یک قرار دوستانه بگذارید نه عاشقانه

موثرترین راه برای برگرداندن دوست پسرتان این است که با او قرار ملاقات بگذارید. با او تماس بگیرید و پیشنهاد بدهید که با هم به کافه بروید، ذهنیتتان باید این باشد که میخواهید دیداری با یک دوست قدیمی داشته باشید و قرار نیست که دوست پسر سابقتان را برگردانید. این نکته را ملکه ی ذهنتان کنید که میخواهید با هم دوست بمانید و این قرار دوستانه است، نه عاشقانه. اگر این ملاقات دوستانه را یک قرار عاشقانه جلوه بدهید، فقط دوست پسر سابقتان را فراری میدهید، چون او متوجه میشود که برای برگرداندن او برنامه دارید و به خیال خود از دامی که برایش پهن کردهاید، فرار میکند.

پسر را مجذوب خودتان کنید

اگر مراحل بالا را انجام داده باشید و واقعاً روی خودسازی خودتان کار کرده باشید، ظاهر و روحیه ی فوقالعاده ای هنگام این تجدید دیدار خواهید داشت که هر پسری را مجذوب میکند. شما دختر جذاب و با اعتماد به نفسی هستید که آماده اید از دیدار یک دوست قدیمی لذت ببرید و ساعتی در کنار هم خوش بگذرانید.
چنانچه تمام انرژیتان را روی زمان حال و لذت بردن از این همنشینی دوستانه متمرکز کنید و عشق سابقتان مطمئن شود که حالتان خوب است و هیچ پیامی به جز انرژی مثبت از شما دریافت نکند، تلاشهای یک ماهتان به ثمر خواهد نشست و دوباره او را جذب خود خواهید کرد.

حس مثبتی از ملاقات مجدد به او منتقل کنید

به خاطر بسپارید که مهمترین چیزی که عشق سابقتان از این دیدار مجدد به یادش میماند، نه حرفها، کارها و لباسهایتان است، نه این که چه کسی دیگری را مهمان کرده؛ آن چیزی که بیشتر از همه توجه او را جلب میکند، حال و هوایتان در آن روز است. بسیار مهم است که او احساس خوبی از این دیدار داشته باشد، به ویژه اگر خاطرات بدی بین شما وجود داشته باشد. تضاد و تفاوت آشکار بین آنچه در رابطهی شکست خورده تان وجود داشته و آن چیزی که الان در شما میبیند، نکته ی کلیدی برای برگرداندن او است.
اگر انرژی مثبتی داشته باشید، او از این که چقدر در کنار شما احساس شادی و آرامش میکند، به وجد میآید و یادش میآید که چرا روزی دیوانه وار عاشق و شیدای شما شده است. به این ترتیب به فکر میافتد که دوباره با شما وارد رابطه شود. اما اگر از شما انرژی منفی دریافت کند، خاطرات بد روزهای جدایی برایش زنده میشود و به این نتیجه میرسد که دوری از شما به نفعش است.

کارگاه آنلاین KLRS

با توجه به اینکه هر رابطه‌ای شرایط متخص خود را دارد، برای رسیدن به بهترین نتیجه نیاز به یک راهنمای اختصاصی دارید. رادیو عشق در کارگاه KLRS، سیستم ‌دانش محور برگرداندن عشق را که سالها در جلسات مشاوره بکار برده است را بصورت آنلاین برگزار کرده است. در این کارگاه آموزش‌های لازم از طریق فایل‌های آموزشی در اختیارتان قرار داده می‌شود و یک کوچ (Coach) اختصاصی شما را همراهی می‌کند تا بتوانید آموزه‌های این دوره را با توجه به شرایط خاص رابطه‌تتان بکار بگیرید.

برای شرکت در کارگاه آنلاین KLRS می‌توانید با شماره‌ ۰۲۱۶۶۴۷۹۰۶۴ تماس بگیرید و یا در تلگرام به آیدی lovesradiosupport@ پیام دهید.

gf.png در یک کلام...

برای برگرداندن دوست پسر سابق به رابطه، لازم است در مرحله اول حداقل به مدت ۴هفته ارتباطتان را به طور کامل با او قطع کنید. تا بتوانید بر خودتان و احساساتتان به طور کامل مسلط شوید و علاوه بر این باعث شوید دل پسر بایتان کمی تنگ شود. در مرحله دوم از اشتباهاتی مانند سپردن همه اختیار و کنترل رابطه به طرف مقابل، ابراز محبت و تمایل زیاد، التماس کردن برای بازگشت به رابطه، حسادت کردن، تماس گرفتن مداوم با دوست پسر سابق، برخورد سرد یا تند و زننده با او و مهم تر از همه صحبت کردن با او در مورد رابطه و عشق از دست رفته پرهیز کنید.
در مرحله سوم بر تقویت روحیه خودتان و قدرتمند شدن تمرکز کنید. افکار و احساسات منفی را دور بریزید، چیزهایی که شما را به یاد او می اندازد فعلا کنار بگذارید و اجازه ندهید وابستگی شما را ضعیف و درمانده کند. برخودسازی و تندرستی تمرکز کنید، ورزش کنید و انرژی مثبت داشته باشید. در مرحله چهارم میتوانید برای برگرداندن عشق گذشته و شروع مجدد رابطه تلاش کنید. ابتدا برای شروع مجدد رابطه به صورت پیامی زمینه سازی کنید، مثلا درمورد یک خاطره خوب صحبت کنید. دقت کنید پیامی که میدهید نباید ناراحت کننده باشد و پشت سرهم به او پیام ندهید. سعی نکنید مجبورش کنید به رابطه برگردد اما نظر مثبتتان را برای برگشت به رابطه دارید نشان دهید. در گام پنجم میتوانید به ملاقات دوست پسر سابق بروید. با او به یک یک قرار دوستانه بروید نه قرارعاشقانه و در این قرار پسر را با روحیه قوی و حس و انرژی مثبتتان مجذوب خودتان کنید.

عضویت در خبرنامه رادیو عشق


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر