موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

تکنیک های nlp عشق

تکنیک های nlp عشق

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82.jpg

چگونه عشق از دست رفته را از راه دور جذب کنیم؟ (دروغ یا واقعیت؟)

در این مطلب به بررسی روش های بازگرداندن عشق های از دست رفته و برگرداندن معشوق خواهیم پرداخت این مسئله را از جنبه های مختلف بررسی خواهیم کرد. وقتی در گوگل عبارت ” چگونه عشق از دست رفته را جذب کنیم ” را جستجو می کنید، انبوهی از متدها و تکنیک های مختلف از قانون جذب تا فیزیک کوانتوم و ان ال پی (NLP) وجود دارد که هریک مدعی است می تواند از راه دور عشق از دست رفته را برگرداند. دراین بین اساتید و مشاورانی هستند که به افراد راهکار درست را ارائه میدهند اما باید به آگاهی خود بیافزایم تا بهترین روش را انتخاب کنیم.

داستان نوشتن این مطلب از جایی شروع شد که در کلاسها و دوره های ان ال پی و تحول فردی همواره با این سئوال مواجه می شوم که آیا می توانم فردی را که از من جدا شده است و اکنون در کنار من نیست را مجددا جذب کنم؟ پاسخ به این سئوال را در تحلیل زیر خواهید یافت. ابتدا به داستان عاشق شدن ما انسانها و نحوه شناخت عشق سالم از عشق دروغ و خیالی را شرح خواهیم داد و در مرحله بعد با استفاده از تکنیک های ان ال پی به فراموشی فردی که از او جدا شده ایم خواهیم پرداخت.

اگر موارد زیر را بارها تجربه کرده اید و این حرف ها برای شما آشناست، شما یک عاشق هستید:

  • بخاطر تو هر کاری می کنم.
  • چرا هر چه به سمت معشوق می روم، از من دور میشود؟
  • اگر یک روز در کنار من نباشد، میمیرم.
  • دائما و در تمام شبانه روز به او فکر می کنم.
  • هنگامی که او را میبینم، بدن عرق می کند و صورتم سرخ می شود و نمیتوانم درست صحبت کنم و احساسم را منتقل کنم.
  • گاهی اوقات از او چیزهای غیر منطقی می خواهم و وادار می کنم فقط من را دوست داشته باشد. نمی توانم تحمل کنم که با کسی به گفتگو بپردازد.

%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-300x275.jpg

چرا عاشق میشویم؟

ابتدا بپردازیم به داستان عاشق شدن خود. اگر بخواهیم این مسئله را از دیدگاه پزشکی و علمی بررسی کنیم، باید بگوییم هنگامی که شما فردی را می بینید و به او دلبستگی پیدا می کنید عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا این اتفاق رخ دهد.

1- هورمونی که مغز را مسموم میکند

اگر به کتب و مقالات معتبر پزشکی سری بزنید خواهید دید اولین عاملی که ما را بطور دیوانه وار عاشق فردی می کند و قدرت تعقل و منطق را از ما می گیرد، ترشح هورمونی است که عملکرد مغز ما را برای ماهها و یا نهایتا دو سال مختل می کند. اگر به عشق در نگاه اول اعتقاد دارید باید بدانید طبق فعل و انفعاتات ذهنی و مطابقت فرد با معیارهای ما، مقدمات پذیرش معشوق اتفاق می افتد. در روزهای اول با دیدن او کف دست ها عرق می کند و ضربان قلب بالا می رود. با ترشح آدرنالین افزایش تپش قلب و تعرق و افزایش فشار خون اولین نشانه های عاشقی نمودار خواهد شد.

پس از این مرحله در ذهن هورمونی ترشح می شود که ماهها شما را بی پروا به دنبال معشوق می کشاند و در این ایام حاضرید برای عشق هر کاری انجام دهید. این هورمون اکسی توسین نام دارد و آنرا هورمون عشق هم می نامند. فرد در این حالت مانند مجنونی میشود که در برخی موارد از خشونت هم برای حفظ عشق خود استفاده می کند. این هورمون بطور موقتی ذهن شما را مسموم می کند و نمی توانید بصورت منطقی تصمیم بگیرید و هیچ یک از کاستی ها و نقاط ضعف فرد مقابل را نخواهید دید. هنگامی که شما در ابتدای رابطه هستید این هورمون به اوج خود می رسد و توسط جریان خود در سراسر بدن شما پخش می شود و تمام مغز شما را فرا می گیرد.

هورمون های دیگری مانند دوپامین که میزان رضایت از زندگی را بالا می برند هم در این ایام به وفور در بدن ترشح می شوند. این هورمون ها بصورت طبیعی در بدن ما هستند اما ماندگاری آن در افراد متفاوت است و خداوند آنرا برای ایجاد محبت بین زوجین قرار داده است. اما باید بدانید ترشح بیش از حد آنها ما را از ادامه زندگی عادی باز یمدارد و این شیدایی سبب باز ماندن از فعالیت های روزانه میشود. پس از چند ماه و یا سال این هورمون در بدن کاهش می ابد و فرد نگاه منطقی تری به رابطه پیدا می کند.

شاید از اینجا به بعد زندگی مشترک روی واقعی خود را به ما نشان دهد و تنش ها و اختلاف ها به مرور بیشتر شود. در این بین فرد به همسر خود می گوید ” نمی دانم چرا انقدر تغییر کرده ای؟ چرا مثل گذشته من را دوست نداری؟ تو به من اهمیت نمی دهی و…” اما او از این نکته غافل است که دوران مسمومیت ذهن به اتمام رسیده است و فرد در حال بازگشتن به زندگی عادی خود است. پس بعد از این توجه داشته باشید بواسطه ترشح چنین هورمون هایی تا مدت زمانی عشق آتشین را تجربه خواهیم کرد اما این روند دائمی نبوده و پس از آن می توانیم بطور منطقی به رابطه نگاه کنیم. افرادی که بطور بیمار گونه در این شرایط هستند هم میتوانند از طریق درمانهای دارویی میزان ترشح این هورمون ها را کنترل کنند.

2- مدل ذهنی عاشق

مسئله دومی که باعث عاشق شدن ما می شود، مطابقت فرد مقابل با الگوهای ذهنی ما است. طبق تحقیقات بعمل آمده الگوهای زیبایی از زمانی که از مادر خود شیری دریافت می کنیم تا دیدن افراد دیگر، در ما شکل می گیرد و به محض آنکه فردی را ببینیم که مطابق با آن الگوها است، فورا به او علاقه مند می شویم و معیار زیبایی در افراد متفاوت است.

پس اگر فردی را دیدید و در یک لحظه عاشق او شدید بدانید که کامل مطابق با معیارهای ذهنی شماست اما باید دقت کنید این معیارها لزوما نمی توانند درست باشند. مثلا فردی که از کودکی در معرض تنش و فشار والدین قرار گرفته است، شاید الگوی برقراری ارتباط با یک قربانی و انتقام از او را در سر بپروراند. پس فردی را انتخاب می کند که بتواند عقده های کودکی را خالی کند. در برقراری ارتباط با افراد مختلف حتما سرنخ هایی از شخصیت شما نمایان خواهد شد که شما را در شناخت خود کمک می کند.

چرا همه مردها بد هستند؟

بطور مثال خانمی به من مراجعه کرد و از رابطه های شکست خورده خود می گفت که باوجود اینکه سه بار ازدواج کرده بود، هر سه نفر دارای مشکلات مشترک بوده و او مجبور به جدایی شده بود. پس از بررسی الگوهای ذهنی او به این نتیجه رسیدیم که او باتوجه به اتفاقات کودکی و وجود پیش نویس های مختلف در زندگی، مردهایی را جذب می کرد که در میانه راه او را رها می کردند. به او گفتم اگر در چند موقعیت مختلف یک نتیجه ثابت بدست می آوری پس باید علت مشکلات را در خود جستجو کنید. پس قبل از اینکه بگوییم مردها یا زنها چگونه هستند به اتفاقات تکرار شونده ای که در زندگی ما رخ می دهد توجه کنیم.

%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%B9%D8%B4%D9%82-300x156.jpg

آیا می توان عشق از دسته را بازگرداند؟

هنگامی که افراد مختلف به من مراجعه می کنند و می گویند چگونه از راه دور عشق از دسته را جذب کنم، با این جواب مواجه می شوند که باید به این مسئله بطور واقع نگرانه نگاه کرد. در این مطلب به ابعاد کلی این موارد می پردازم و سنجش دروغ یا واقعیت این مسئله را به شما واگذار می کنم زیرا باید ببینیم بازگرداندن عشق از دست رفته از چه طریق ممکن است؟

اگر فردی به شما می گوید که شما در خانه بنشینید و من بجای شما این کار را می کنم و هزینه آنرا دریافت می کنم، در حال فریب شماست. شما باید به ترمیم رابطه بپردازید اما از طریق دریافت مشاوره و نه پرداختن به فال و روشهای بی فایده. اولین کاری که باید بکنید این است که ذهن خود را در شرایط واقع نگرانه قرار دهید. از اینرو می توان از برخی تمرین های ذهنی NLP استفاده نمود.

ابتدا در ذهن خود رابطه را بازسازی کنید. اگر به آن رابطه بازگردید، کدامیک از جنبه های آنرا عوض خواهید کرد؟ بسیاری از افراد بجای پرداختن به دلایل جدایی و ریشه یابی آن، خود را سرگرم کاری می کنند که از آن فرار کنند اما باور ان ال پی این است که با اتفاقات خود مواجه شوید آنرا حل کنید.

جمله ای که همه عشاق از آن استفاده می کنند این است که ” زندگی بدون او برای من غیر ممکن است” آیا میدانید این حس چطور ایجاد می شود؟ در واقع فرد در ذهن خود شرایطی را تجسم می کند که تصاویر و گفتگوهای ذهنی منفی را تجربه می کند و خود را در دنیایی می بیند که تنها است و حامی ندارد. این تصویر چنان بزرگ و قوی است که فرد خود را درون آن می بینید و توانایی خارج شدن از آنرا ندارد و به همین دلیل است که در تمام 24 ساعت روز به معشوق خود فکر می کند. بنابراین ابتدا باید تصویر را تغییر دهید تا احساسات شما تغییر کند.

1- در مرحله اول بپذیرید که در این ارتباط شما هم اشتباهاتی داشته اید و خود را قربانی ندانید. تا موقعی که مسئولیت اشتباهات را نپذیرید و طرف مقابل را مقصر بدانید، هیچ اتفاق مثبتی در ذهن شما نمی افتد و نمی توانید با این مسئله کنار بیایید.

2- پس از پذیرش اینکه من هم در این جدایی مقصر بودم به تجربیاتی که از این دوری و جدایی کسب کرده اید بیندیشید. شاید پذیرش این مسئله که در این اتفاق بد تجربیاتی به من افزوده شده کمی سخت باشد اما باید بدانید در هر اتفاق به ظاهر تلخی یک حکمت نهفته است.

3- در مرحله سوم چشم های خود را ببندید و به خاطراتی که با معشوق خود داشته اید فکر کنید. تمامی جزئیات و احساسات مشترکی را که باهم تجربه کرده اید را مرور کنید بطوری که گویی اکنون در آن خاطره هستید. این فرآیند به مشما کمک می کند تا بتوانید با خاطرات خود مواجه شوید و توانایی حل آنرا پیدا کنید.

4- افرادی که در یک رابطه عاطفی دچار شکست شده اند و یا فردی به آنها خیانت کرده است می توانند چهره فرد را تجسم کنند. اگر فرد در روبروی شما قرار دارد و تمام تصویر ذهنی شما را فرا گرفته است، سعی کنید آنرا کوچکتر کنیدد. اگر تصویر رنگی است آنرا سیاه و سفید کنید و کم کم از خود دور کنید.

این عمل را در ان ال پی تغییر کیفیت تصاویر یا ساب مدالیتی می نامند و نقش مهمی در پاکسازی خاطرات ناگوار ایجاد می کند. اگر فردی شما را آزرده است میتوانید صورت او را با ماسکی بپوشانید و یا صدای آنرا که باعث اذیت شدن شما میشود با صدای یک شخصیت کارتونی جایگزین کنید. به مرور خواهید دید عطشی که برای رسیدن به او داشتید فروکش خواهد کرد و می توانید منطقی تر بیندیشید.

افرادی که دچار افسردگی هستند نیز چنین تصاویری را در ذهن مرور می کنند و نمی توانند از شرایط موجود خارج شوند. در این موقعیت می توان فرد را از تصویر بیرون کشید و تصاویر ذهنی را طوری بازسازی کرد که از بن بست بیرون بیاید. در فایل صوتی زیر به یک تکنیک جالب NLP پرداخته ایم که می توانید پس از مطالعه این مقاله به آن بپردازید.

%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-300x156.jpg

برای ترمیم رابطه از دست رفته چه کاری انجام دهم؟

همانطور که گفته شد قبل از اینکه به فکر جذب فرد از دست رفته باشید، به رابطه خود کمی دقت کنید. ابتدا با تمرین های بالا ذهن خود را کنترل کنید و واقعیت های زندگی را بپذیرید، سپس به ذهن خود رجوع کنید و ببینید چه استباهاتی در رابطه داشته اید؟ بطور ناخودآگاه ما رفتارهایی را از خود بروز می دهیم که باعث آزار شخص مقابل می شود.

در ان ال پی باور بر این است که اگر تیپ شخصیتی افراد یا همان کانالهای ادراکی را بدانیم، بهتر می توانیم بر روی مخاطب خود اثر بگذاریم. در ابتدا بپردازید به خطاهایی که داشته اید و رابطه شما دچار تنش شده است. در ان ال پی سه نوع کانال ادراکی یا تیپ شخصیتی را بررسی می کنیم. 1- افراد دیداری 2- افراد شنیداری 3- افراد حسی

افراد دیداری

اگر این قسمت را بخوبی بیاموزید، می توانید معشوق خود را بخوبی تحت تاثیر قرار دهید و آنرا به زندگی باز گردانید. بطور مثال اگر می خواهید رابطه پایدار و خوبی با افراد دیداری داشته باشید، همواره آنان را تایید کنید و از ظاهر خوب آنها تمجید کنید و هر تغییری در آنها مانند تغییر رنگ مو و لباس جدید را با جزئیات به آنها یادآوری کنید. افراد دیداری تمایل به دریافت هدیه داند و می توانید به بهانه مناسبت های مختلف برای آنها هدیه بگیرید. همچنین فرآیند خرید و گشت و گذار در مراکز خرید می تواند برای آنها لذت بخش باشد.

افراد دیداری دارای پردازش ذهنی بالایی هستند و علاقه زیادی به درخشش و جلب توجه در جمع دارند. بسیاری از خانم ها از این نکته گله دارند که همسرشان آنها را در جمع نمیبیند و به آنها اهمیت نمی دهد. همچنین اینگونه افراد تمایل دارند مخاطب را از روبرو ببینند و ارتباط چشمی برقرار کنند. پس در ارتباط با اینگونه افراد سعی کنید ابتدا ارتباط چشمی برقرار کنید و سپس فاصله خود را با آنها برقرار کنید زیرا نزدیک شدن بیش از حد به اینگونه افراد باعث کلافه شدن آنها میشود.

افراد شنیداری

دسته دوم افراد شنیداری هستند که بسیار بر روی انتقاد و تعریف و تمجید حساس هستند. در ارتباط با این افراد باید از اصول نوازش کلامی استفاده نمایید. افراد شنیداری بر روی تن صدا، سرعت صحبت و میزان بلندی و کوتاهی صدا حساس هستند و اگر در حال ارتباط با آنها هستید به سرعت کلام خود توجه کنید زیرا تند صحبت کردن و ادای نادرست کلمات به منزله بی احترامی است. اگر در رابطه با آنها دچار تنش شدید از الفاظ تند و توهین استفاده ننمایید و انتقاد خود را در قالب پیشنهاد ابراز کنید.

از انتقاد در جمع بپرهیزید و سعی کنید آنها را در جمع تشویق کنید. افراد شنیداری خاطره ها و احساسات را از طرق بازنمایی اطلاعات شنیداری انجام میدهند، پس هنگامی که با آنها در ارتباط هستید به خاطرات خوب گذشته و صداهای موجود در آن اشاره کنید. طور مثال به جشنی که در آن بودید و یا مسافرتی که در کنار دریا به گردش پرداختید، بپردازید و صداهای آنرا زنده کنید.

همچنین می توانید در سمت راست آنها بنشینید و از این سمت با آنها ارتباط برقرار کنید. یافته های محققان نشان می دهد افراد کلمات احساسی را از گوش راست بهتر می پذیرند و زودتر تحت تاثیر قرار می گیرند.

افراد حسی

اگر همسر شما جزء افراد حسی باشد، بهترین هدیه برای آنها درک متقابل و قرار گرفتن در کنار آنها است. آنها به افرادی که بعنوان حامی هستند نیاز دارند پس می توانید در روزهای سخت در کنار آنها باشید و آنها را در آغوش بگیرید. از آنجایی که آنها با حس و لمس شدن با دنیای بیرون ارتباط برقرار می کنند، پس برای درک شدن نیاز دارند حس خوبی از شما دریافت کنند. بهترین هدیه برای آنها فشردن دست آنها به گرمی و در آغوش گرفته شدن است.

باید ها و نبایدها در بازگرداندن عشق از دست رفته

برسیم به مرحله آخر و زمانی که می خواهید عشق از دست رفته را بازگردانید. در بازگرداندن معشوق خود ابتدا با یک مشاور در تماس باشید زیرا اولین اشتباه آخرین اشتباه خواهد بود.

1- عشق را گدایی نکنید

در بازگرداندن عشق از دست رفته خود سعی کنید عشق را گدایی نکنید زیرا به گدا چیز ارزشمندی نمی دهند. افراد از اینکه با فرد ضعیفی در ارتباط باشند، دچار حس ناخوشایند می شوند پس هنگامی که می خواهید به احیاء رابطه بپردازید با شجاعت به اشتباهات خود اقرار کنید و فرصتی برای جبران بخواهید. در این مواقع شاید جواب نه را بشنوید زیرا فرد نیاز به زمان دارد تا بتواند اعتماد از دست رفته را بازیابد.

حتما برای جبران اشتباهات زمان مشخص کنید. مثلا بگویید من تعهد میدهم تا دو ماه دیگر مواردی را که باعث جدایی شده اند را برطرف کنم و به جبران گذشته بپردازم. واقعیت این است که انسان ها دارای تیپ شخصیتی ثابتی هستند و تغییر به مرور و کم کم اتفاق می افتد پس ما انتظار نداریم که شما به فرد دیگری تبدیل شوید، فقط نشان دهید می خواهید رابطه را نجات دهید.

2- دروغ نگویید

گاهی اوقات افراد برای اینکه عشق خود را بسرعت بازگردانند به دروغ و دادن وعده های عجیب متوسل می شوند. اگر وعده های شما بیش از توان شما باشد، در آینده قادر به انجام آن نخواهید بود و اعتماد مخاطب را سلب خواهید کرد.

3- چند بار تماس بگیریم؟

در روزهایی که از عشق خود دور هستید هیچ چیز به اندازه شنیدن صدای او شما را آرام نمی کند. در این حالت شما وسوسه میشوید با او تماس برقرار کنید. اما بدانید تماس های مکرر باعث ایجاد مقاومت در فرد مقابل میشود. افراد زیادی را میشناسیم که در طی روز دهها بار به معشوق خود زنگ می زنند و التماس می کنند یا افراد دیگری را واسطه قرار می دهند. در اینجا به شما توصیه می کنیم که همانند بچه های سردرگم خود را متزلزل نشان ندهید. یک تماس ارزشمند با فرمول های بالا بسیار بهتر از چندین تماس نموفق خواهد بود.

ابتدا با پیامک اجازه بگیرید و تا زمانی که فرد اجازه نداد مکررا تماس نگیرید. پس از اینکه فرد به شما اجازه تماس داد، زمان مناسب برای صحبت کردن را بپرسید و پس از تماس با لحنی دوستانه و نه طلبکارانه به صحبت بپردازید. اقرا کردن به اشتباه به میزان زیادی از مقاومت او و ایجاد تنش می کاهد. پس از اینکه توانستید صحبت کنید به نتیجه ای برسید و زمانی برای دیدار رو در رو مشخص کنید.

4- سپر خود را بیاندازید

افرادی را دیده ام که بجای اقرار به اشتباهات خود به جنگ پنهانی با همسر خود می پردازند. بطور مثال وارد بازی ذهنی میشوند که در آن چهره ای حق به جانب بخود میگیرند و طوری رفتار می کنند که فرد مقابل را مقصر جلوه دهند اما در پشت ماجرا کار دیگری می کنند. مثلا فردی عکس های خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کند که در حال خوشگذرانی با افراد دیگر است و به مسافرت ها و جشن های مختلف می رود. این عمل باعث میشود فرد مقابل به تلافی رفتار شما بپردازد و کارهای تلافی جویانه انجام دهد.

توصیه میشود به کارهایی بپردازید که کمترین میزان تنش را داشته باشد. همچنی از صحبت کردن با افراد مختلف در این رابطه بپرهیزید زیرا یک حرف به طرق مختلف به او میرسد و بداشت های افراد آنرا تغییر میدهد و لاعث پیچیده شدن ماجرا میشود.

5- افزایش مهارت ارتباطی

اگر بدنبال یک رابطه دراز مدت و با کیفیت هستید باید واقعیت های زندگی مشترک را درک کنید. بنابراین مدام به افزایش مهارت های خود بپردازید و بدانید که همانطور که بدن به غذا نیاز دارد پس نمیتوانید بگویید من چند روز قبل به همسرم غذا دادم و دیگر نمیدهم. در ارتباط هم به همین شکل است همانند غذا خوردن باید هر روز نیازهای روحی افراد را برآورده کنید. به کلاسهای آموزشی بروید و هر روز چیز جدیدی را بیاموزید و برای ارتباط با همسر خود ابزارهای زیادی داشته باشید.

در پایان از شما دعوت می کنیم فایل صوتی راه های فراموشی خاطرات ناگوار و جدایی با استفاده از روش NLP را گوش کنید. در این فایل صوتی به بررسی راههای کنار آمدن با طلاق و جدایی پرداخته ایم:

 چگونه خاطرات رابطه قبلی را فراموش کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر