موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

فرمت تفاهم نامه

فرمت تفاهم نامه

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 19 دی 1399 ساعت 23:38

style="font-size:medium;">1-     طرفین تفاهم نامه باید معرفی شوند.

مانند تمامی قراردادها و از آنجایی که تفاهم نامه هم یک قرارداد است باید در ابتدا طرفین آن را به دقت معرفی کنیم.

2-     موضوع تفاهم نامه را ذکر کنید.

قبل از هر چیز لازم است مشخص شود که این تفاهم نامه به چه منظوری میان افراد امضا می‌شود. پس موضوع آن را به صورت جامع و مانع بیان کنید.

3-     تعهدات تفاهم نامه از چه جنسی هستند؟

اگر مقصور شما از امضای تفاهم نامه تنها بیان چارچوب‌های همکاری است و نمی‌خواهید الزامی برای آن در نظر بگیرید لازم است این نکته را به صورت مجزا در قسمت مربوط به تعهدات هر یک از طرفین بیان نمایید. در غیر اینصورت سکوت شما به منزله الزام آور بودن کلیه تعهدات موجود در تفاهم نامه خواهد بود.

4-     مدت تفاهم نامه را مشخص کنید.

هر توافقی عمری دارد. برای تفاهم نامه خود یک مدت متناسب با آن در نظر گرفته و آن را در متن تفاهم نامه درج کنید.

5-     راه حلی برای اتمام اختلافات

اگر اختلافی در تفسیر مفاد تفاهم نامه شما به وجود آمد و این اختلاف از طریق گفتگو و سازش برطرف نشد قطعا شما نیازمند یک روش قانونی برای اتمام مشکلات هستید. داوری یا محاکم قضایی گزینه‌های پیش روی شما خواهند بود.

تفاهم نامه لامینگو

با وجود تمامی مواردی که در بالا توضیح دادیم شاید از نظر شما نوشتن یک تفاهم نامه کار ساده‌ای باشد اما لازم است بدانید برای کوچک‌ترین اقدامات حقوقی، شما نیازمند تخصص و دانش مربوط به این حوزه هستید. این نسخه از تفاهم نامه که در پیش روی شما قرار دارد، حاصل تلاش و تخصص تیم جقوقی مجرب ماست که در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم با استفاده از این نسخه تفاهم نامه، دیگر با مشکلات حقوقی ناشی ازعدم دانش و تجربه کافی مواجه نشوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر