موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

کتاب های سیاستمداری

کتاب های سیاستمداری

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 26 بهمن 1398 ساعت 10:30

کتاب اندیشه‌های سیاسی

این کتاب اثری فوق‌العاده برای علاقه‌مندان  به علم سیاست ، جامعه‌شناسی و انسان شناسی است. این کتاب با ارائه مطالب مستند و حقیقی  شما را از نگاه سطحی و قضاوت‌های نابه‌جا  برحذر می‌دارد.

چه کتاب هایی در حوزه سیاست بخوانیم

فرهنگ اندیشه‌های سیاسی ترجمه مدخل‌هایی از بخش سیاست و فلسفه سیاسی کتاب فرهنگ تاریخچه اندیشه‌هاست که مهم‌ترین کتاب مرجع نیمه دوم قرن بیستم شناخته می‌شود. مزیت بزرگ مقالات این کتاب آن است که علاوه بر شرح و توضیح مفاهیم، تاریخچه پدید آمدن آن‌ها و سیر تکوین و تحول‌شان نیز مورد بحث قرار گرفته است و می‌تواند دیدی تاریخی به خواننده بدهد.در این کتاب مقالات به سه دسته کلی تقسیم شده‌اند که عبارتند از: نخست مفاهیم کلی، سپس مفاهیم مرتبط با لیبرالیسم و سرانجام مفاهیم مرتبط با سوسیالیسم و مارکسیسم

از مهم ترین امتیازات کتاب نثر روان و بسیار شیوای فارسی آن و البته سادگی نسبی متن اصلی است که خوانش کتاب را بسیار لذت بخش و سهل می کند و این کتاب را به منبعی بسیار قابل دسترس برای شروع جدی مطالعات سیاسی و در عین حال آشنایی اولیه و آماده شدن برای تعمیق در مباحث پیجیده ای که در هر یک از حوزه ها وجود دارد، می کند.

خرید کتاب فرهنگ اندیشه‌های سیاسی از گاج مارکت

چه کتاب هایی در حوزه سیاست بخوانیم

کتاب نبرد من

بخش اول این کتاب در سال ١٩٢۴ توسط هیتلر (که دوران حبس خود را به اتهام خیانت به کشور در قلعه بلندربرگ سپری می‌کرد) نوشته شد، زمانی که ناپلئون امپراطوری پرقدمت و عظمت آلمان را تکه‌پاره کرده بود و آلمان زمان خفت‌باری را می‌گذراند. بخش دوم این کتاب هم پس از آزادی پیش از موعد او از زندان یعنی در بهار سال ١٩٢۴ و پیش از به قدرت رسیدن او به نگارش درآمد که اگرچه در ابتدا موفق نبود، اما پس از مدتی با قدرت گرفتن ناسیونال سوسیالیست‌ها در آلمان، فروش و توزیع این کتاب نیز اوج گرفت.

از میانه‌های دهه ۱۹۳۰ کتاب نبرد من به خرج دولت به زوج‌های تازه ازدواج کرده هدیه داده می‌شد، تدریس آن در مدرسه‌ها اجباری و خرید و فروش دست دوم این کتاب ممنوع شد؛ به این ترتیب تا پایان جنگ جهانی دوم از این کتاب نزدیک به دوازده میلیون نسخه منتشر و پس از انجیل پرفروش‌ترین کتاب آلمان وقت شد. از نبرد من به‌عنوان کتاب مقدس نازی‌ها هم نام برده می‌شود.

“در خانه پدری”، “حزب کارگر آلمان”، “مونیخ”، “حق دفاع از خود”، “تبلیغات در جنگ” و … نام برخی از فصول کتاب دو جلدی نبرد من بوده و همانطور که مشخص است در آنها از همه‌چیز از (تئاتر، آموزش، روش‌‌های موثر تبلیغات، اقتصاد، اتحادیه‌‌های تجاری، مهارت خواندن، تاریخ، ادبیات و ازدواج که در برخی از قسمت‌های کتاب دیده می‌شود) سخن گفته شده و این کتاب را به اثری منحصر به فرد تبدیل کرده است.

هیتلر آن‌چنان تصویر جالب و جذابی از خود و اندیشه‌هایش در کتاب به نمایش گذاشته که خواه ناخواه خواننده را جذب می‌کند. او معتقد بوده که نباید در نوشته‌هایش از مشکلات رنج‌ها و فقری که از سر گذرانده سخن بگوید؛ چرا که این موضوعات تصویر یک فرد انقلابی را مخدوش می‌کند و او را سست و ضعیف نشان می‌دهد.

خرید کتاب نبرد من از گاج مارکت

چه کتاب هایی در حوزه سیاست بخوانیم

کتاب جامعه شناسی سیاسی

دکتر حسین بشیریه، جامعه شناس، استاد دانشگاه، پژوهشگر علوم سیاسی و از متفکران برجسته ی سیاسی ایران بعد از انقلاب اسلامی است. کتاب پیش رو یکی از تالیفات ایشان با بررسی نقش نیروهای اجتماعی در زندگی سیاسی است.

«سیاست و زندگی سیاسی چیست؟ گرایش ایدئولوژیک رژیم‌های سیاسی چه تأثیری بر تقسیم قدرت میان نیروهای اجتماعی دارد؟ اصولا دولت چیست؟ منشأ آن کدام است؟ نقش دولت‌ها در حیات اجتماعی و زندگی سیاسی چیست؟ گروه‌ها و نیروهای اجتماعی چه رابطه‌ای با دولت دارند؟ جامعه‌شناسی سیاسی سعی دارد به این سؤالات و سؤال‌های مشابه آن که ممکن است ذهن هر دانشجوی رشته‌های علوم سیاسی و جامعه‌شناسی و حتی افراد علاقه‌مند به امور سیاسی را به خود مشغول داشته، پاسخ گوید.

مؤلف در این کتاب وظیفه‌ی اصلی جامعه‌شناسی سیاسی را به بررسی روابط میان قدرت دولتی و گروه‌ها و نیروهای اجتماعی محدود کرده است تا «دیسیپلین» جامعه‌شناسی سیاسی به‌ معنی دقیق آن از دیگر شاخه‌های علوم سیاسی متمایز گردد. وی جوانب مختلف مسائل جامعه‌شناسی سیاسی را هم در عرصه‌ی نظریه به محک تجربه زده است و هم در عرصه‌ی عمل. مؤلف همچنین با دیدگاهی تاریخ‌نگر نظریه‌ها و عملکرد نیروهای مختلف اجتماعی را بررسی کرده است و جای‌جای با ذکر شواهد و مستندات تاریخی آن‌ها را آزموده است.

خرید کتاب جامعه شناسی سیاسی از گاج مارکت

چه کتاب هایی در حوزه سیاست بخوانیم

کتاب ارتش و سیاست

در این کتاب به مباحثی همچون : موضوع و قلمرو جامعه شناسی نظامی، جامعه شناسی نظامی در ایران ، ساختار رسمی ارتش ، جایگاه قانونی ارتش در نظام سیاسی و … پرداخته می‌شود.

ارتش به مثابه یک نهاد اجتماعی با خصلت عملکرد چندگانه اش یکی از موضوعات مهم مطالعاتی و تحقیقاتی علوم اجتماعی غرب را تشکیل می دهد ، در حالی که در جامعه ایران و حتی در حوزه دانشگاهی ، نه تنها به بحث و ساختار و وظایف ارتش تمایلی ابراز نمی شود بلکه درباره نقش نظامیان در پویش تحولات سیاسی و اجتماعی تحقیق مفصلی در دست نیست بنابراین هدف از تدوین این کتاب آشنا کردن خوانندگان با ابعاد سازمانی و اجتماعی نظامیان در چهارچوب ره یافت های جدید است و به این ترتیب و به این منظور در این کتاب به بررسی نقش ها ، ساختارها و عملکردهای ارتش پرداخته شده است .

در این کتاب برای اولین بار در ادبیات سیاسی ایران ، نظریات علمای علوم اجتماعی آمریکایی و محققان روسی در مورد نقش و عملکرد ارتش کشورهای در حال توسعه مورد تحلیل قرار گرفته است یعنی این موضوع تحلیل شده است که آیا دیدگاه نوسازی و دگرگونی سیاسی پژوهشگران آمریکایی در مورد نظامیان کشورهای در حال توسعه دارای مباحث عقلی و علمی است یا این که دیدگاهی صرفا جرم گرایانه است؟

چه کتاب هایی در حوزه سیاست بخوانیم

کتاب سیاست و حکومت

کتاب سیاست و حکومت به مباحثی همچون جایگاه سیاست در اندیشه اسلامی ، مبانی همبستگی دین و سیاست ، راهکارهای دین در اداره حکومت و جامعه و …می پردازد .

این کتاب بیان می‌دارد نسبت دین و سیاست از موضوعات مهم جامعه شناسی دینی است و به دلیل ادعاهای متضاد از هر دوسوی دارای اهمیت و مناقشه انگیز در طول تاریخ حکومت و دین بوده است . حکمرانان غیر دینی مدعی اند که دین نباید به عرصه سیاست و حکومت نزدیک شده و منافع آن را به مخاطره اندازد از سوی دیگر ، ادیان به ویژه ادیان آسمانی و پیامبران در صورت پیدایش بستر مناسب ، دین را به قلمرو سیاست و حکومت ها سوق داده و چه بسا حکومت های دینی نیز تشکیل می دادند . ( برای نمونه حکومت حضرت داود  ع )

همچنین این کتاب با نیم نگاهی به قران و آیات و روایات و توجه عقل به آن ها ، بطلان ادعای تفکیک دین و سیاست را آشکار می کند .

برای خرید سایر کتاب های سیاسی کلیک کنید بازگشت به گاج‌مگ

چه کتاب هایی در حوزه سیاست بخوانیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر