موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

کانال شاخ شکن لرستان

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 23 اسفند 1399 ساعت 07:30

7712776_366.jpgبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم کارآگاه فرهاد ابدال چگنی اظهار کرد: در این راستا چندین پرونده قضایی در این پلیس تشکیل شده بود، که در کمتر از یک هفته 7 پرونده قضایی و 12 گزارش مردمی در خصوص صفحه فوق به این پلیس ارجاع داده شد، که حساسیت موضوع را بیش از بیش نشان می‌داد.

وی افزود: بیشتر تصاویر منتشر شده از صفحات شخصی شکات در شبکه های اجتماعی گرفته شده بود.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: کارگاهان فنی با استفاده از تکنینک‌های خاص پلیسی تمام صفحات مشابه را در دیگر شبکه‌های اجتماعی شناسایی نموده و موفق به کشف ادمین‌های صفحه شدند.

سرهنگ چگنی ادامه داد: در این خصوص 3 نفر شناسایی و تحویل مقامات قضایی استان شدند، که انگیزه خود را انتقام از افرادی عنوان کردند، که عکس‌های آنها را منتشر کرده بودند.

رییس پلیس فتا استان لرستان گفت:با توجه به اینکه افرادی با هویت جعلی در فضای مجازی فعالیت‌ و بعضا با انتشار تصاویر واقعی از شهروندان در کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کنند، تا تعداد فالورها و اعضای کانال‌های خود را بالا ببرند؛ از شهروندان خواست تا از فالو کردن افراد ناشناس به شدت بپرهیزند‌ و همچنین از انتشار هرگونه عکس و فیلم از حریم خصوصی‌شان در فضای مجازی به خصوص صفحات اجتماعی خودداری نمایند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای که به مبحث هتك حیثیت و نشر اكاذیب می‌پردازد، گفت: برابر


ماده744‌ هركس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف كند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر كند، به نحوی كه عرفاً موجب هتك حیثیت او شود، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد. ضمن آن‌که در تبصره این ماده قانونی آمده است چنانچه تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، مرتكب به حداكثر هر دو مجازات مقرر محكوم خواهد شد.

سرهنگ چگنی ادامه داد: در ماده745 نیز آمده است هر كس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر كند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی كه منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتك حیثیت او شود، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهدشد.

وی اضاف کرد: همچنین در ماده 746 قانون جرائم رایانه‌ای آمده است، هر كس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اكاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینكه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امكان)، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهدشد.

انتهای پیام/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر