موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

نمونه رای ورود به عنف

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

درتاریخ : 1392/12/05 به شماره : 9209970269701548

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه ۶۳ دادگاه تجدید نظر استان تهران صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: جرم مقدمه، سرقت، ورود به عنف، تعدد اتهام

چکیده رای

ورود به عنف به ملک غیر به عنوان مقدمه سرقت مجازات مستقل ندارد.

رای بدوی

در خصوص شکایت ع.م. فرزند م. علیه ۱- س.ش. فرزند ح. ۲- م.خ. فرزند س. معروف به ی. هر دو به اتهام مشارکت در سرقت از منزل شاکی ۳- ح.ب. فرزند ع. ۴- ف.الف. فرزند الف. هر چهار نفر متهم مذکور دایر بر مشارکت در تصرف عدوانی ملک شاکی دادگاه با توجه به اوراق پرونده و اظهارات متهم س.ش. مبنی بر: (من از آن منزل فقط یک دست کابینت که در پایین منزل بود را دادم رفت چیز دیگری من از آن خانه نبردم – صفحه ۴۲ پرونده) و نیز بیان داشته: (یک آقا کابینت ساز بود که به مبلغ ۰۰۰/۱۰۰/۱ یک میلیون و صد هزار تومان فروخته شده بود باید بگویم به مادرم که از منزل پیدا کند – صفحه ۴۳ پرونده) و نیز اظهار داشته است: (خیر قبول ندارم مبلغ سیصد میلیون تومان را ولی سرقت از منزل ایشان را قبول دارم فقط یک دست کابینت همین – صفحه ۴۴ پرونده) و دفاعیات متهم دیگر پرونده م.خ. معروف به ی. در پاسخ بازجویی در مرحله تحقیق در دادسرا بیان داشته: (خط دست س. بود شاید او این کار را کرده است صفحه ۶۶ ). و بیان داشته: یک بار سابقه زورگیری دارم و مواد مخدر همان صفحه و اظهار داشت گوشی و خط تلفن بنده برای مدت چند روز امانت به س. داده شده که چند ماه طول انجامید و در مورد استعمال مواد روان‌گردان با عرض شرمندگی ۰۰۰ در بعضی مواقـع استـفاده می‌کنم (صفحه ۷۰ و ۷۱ پرونده). و بتا عـنایت به ارسال پیامک از شماره … متعلق به م.خ. با متن (س. وسیله ندارم وانت بیار امـوال را ببرم – صــفحه ۶۶ پرونده) که دلالـت به ارتباط م.خ. معروف به ی. با س.الف. فرزند ه. و تبانی آنان برای سرقت اموال دارد و اظهارات س.الف. مبنی بر: (در خصوص سرقت اموال تا آن‌جا که بنده در جریان می‌باشم فقط یک وانت کابینت به اضافه تعدادی فلز از جنس برنج که در داخل زمین کار می‌کردند – صفحه ۴۶ پرونده) و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده بزه انتسابی س.ش. و م.خ. دایر بر مشارکت در سرقت اموال شامل کابینت و مقداری فلز از جنس برنج ثابت و محرز تشخیص مستنداً به مواد ۶۷۷ و ۶۵۶ قانون مجازات اسلامی هر یک از متهمین را به تحمل دویست روز حبس و تحمل چهل ضربه شلاق و رد اموال (کابینت) توسط س.ش. و رد اموال (لوله فلز از جنس برنج) توسط م.خ. در حق شاکی در صورت فقدان عین مثل یا قیمت آن محکوم می‌نماید و در خصوص سایر اموال به سرقت رفته طبق ادعای شاکی و لیست آن در صفحه ۳۵ پرونده و هم‌چنین اتهام چهار نفر متهم دایر بر مشارکت در تصرف عدوانی با عنایت به بررسی دادگاه در خصوص سرقت و ورود و تصرف ملک مقدمه‌ای برای سرقت تلقی و بزه جداگانه نبوده و اتهام متهمین دیگر ح.ب. و ف.الف. برای نظافت رفته بودند و از تعلق ملک به افراد دیگر غیر از س.ش. و م.خ. اطلاع نداشته‌اند مستنداً به اصاله‌البرائه و ماده ۱۷۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری رأی بر برائت چهار نفر متهم از حیث مشارکت در تصرف عدوانی ملک و متهم ردیف اول و دوم از حیث سرقت سایر اموال که محکوم به رد آن گردیده‌اند به دلیل انکار صادر و اعلام می‌گردد. رأی صادره حضوری است و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران است. 
رئیس شعبه ۱۰۳۲ دادگاه عمومی جزایی تهران ـ روحانی‌فرقوچانی

رای دادگاه تجدید نظر

تجدیدنظرخواهی آقای ع.م. از دادنامه شماره ۷۰۰۸۴۰ مورخ ۲۳/۹/۱۳۹۲ دادگاه عمومی جزایی شعبه محترم ۱۰۳۲ تهران که بـه موجـب آن آقایـان س.ش. فرزند ح. و م.خ. فرزند س. به دلیل سرقت از منزل شاکی به تحمل مجازات محکوم شده‌اند وارد نیست زیرا تجدیدنظرخواه محترم تقاضای تعیین رد مال به مبلغ سیصد میلیون تومان را دارند و این مطلب در پرونده مـدلل نشـده و به اثبات نرسـیده اسـت. علی‌هذا نظر به این‌که در امور جزایی لازم است به قدر متیقن اکتفاء نمود و مازاد بر آن را محتاج دلیل دانست و در این پرونده دلیل اصلی عبارت از اقرار تجدیدنظرخواندگان است که به میزان آن نیز محکوم شده‌اند، مستفاد از ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری رأی بر رد اعتراض تجدیدنظرخواه صادر می‌گردد. این رأی قطعی است.
رئیس شعبه ۶۳ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار 
علی‌زاده‌اشکلک ـ ناصری‌نژاد

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.

دادراه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر