همیشه در محل کار افرادی وجود دارند که توجه و نگاه کارمندان ، معاونین و ارباب رجوع را به خود جلب می کند.
اگر توجه کرده باشید حداقل در هر مجموعه و ارگانی یک نفر وجود دارد که از لحاظ رفتاری و ظاهری ممتاز است.
در این مقاله قصد داریم به خصوصیات رفتاری و ظاهری شخصیت های کاریزماتیک و جذاب در محل کار بپردازیم.
–شیک پوش باشید
همان طور که می دانید شیک پوش بودن ربطی به مارک پوشی و گران پوشی ندارد.
راز شیک پوشی در هوشمندانه و منحصر به فرد لباس پوشیدن است.
همیشه سعی کنید در محل کار خود لباس های متنوع و کلاسیک بر تن کنید.
شیک پوشی
افرادی که از نظر ما هیچ جذابیتی ندارند ، یک لباس را صد بار به صورت متوالی بر تن می کنند.
انسان ذات تنوع طلبی دارد ، و وظیفه ما به عنوان یک شخصیت جذاب و دوست داشتنی این است از یک نواختی فاصله بگیریم.
عده ای از افراد می نالند که ما نمی توانیم لباس متنوع و مختلف بر تن کنیم زیرا موظف به پوشیدن لباس فرم مجموعه و سازمان هستیم.
اگر توجه کرده باشید افرادی لباس فرم بر تن می کنند دو گونه هستند:
گــــــــــونه اول:
لباس فرم را بدون هیچ آراستگی و ترکیب خاصی بر تن می کنند. در واقع گونه اول حتی لباس های فرم خود را اتو نمی کشند و آن ها را هر ماه یک بار هم نمی شویند.
گـــــــــــونه دوم:
کسانی هستند که به لباس فرم خود توجه دارند و همیشه لباس فرم را با ترکیب خاصی بر تن می کنند.
به عنوان مثال ، در ادارات و ارگان ها بانوانی را دیده اید که هر روز لباس فرم خود را با شال و مقعنه ای جدید ست می کنند.
از همین حالا به دنبال کشف نوع استایل و پوشش شخصی خود در محل کار باشید.
-پر چانه و پر حرف نباشید
در موسسات ، مجموعه ها، ادارات، ارگان ها و سازمان های کشور ما تا دلتان بخواهد کارمند و نیروی پر حرف و پر چانه وجود دارد.
مردم نسبت به کسانی زیاد و بی ربط صحبت می کنند گارد دارند.
اگر توجه کرده باشید افراد کاریزماتیک زیاد سخن نمی گویند.
ما انسان هستیم و انسان باید سخنگو و ناطق باشد ، اما ما باید درک کنیم که کجا و در چه موقعی تکلم کنیم.
شخصیت کاریزماتیک
به عقیده من تنها علتی که باعث پر حرفی و پر چانه گی می شود این است که ما معنای اجتماعی بودن را درست هضم نکرده ایم.
خالی از لطف نیست که در این مقاله به معنا و مفهوم اجتماعی بودن بپردازیم.
اجتماعی بودن با همه صحبت کردن نیست ، اجتماعی بودن یعنی این که بدانید کجا و با چه کسی از چه کلام و لفظی استفاده کنید.
فکر می کنم با فهمیدن معنا و مفهوم اجتماعی بودن مشکل بزرگ ما ایرانیان یعنی پر چانه بودن از بین برود.
-در مورد دیگران همکاران صحبت نکنید
شخصیت های کاریزماتیک انقدر برای خودشان و وقت شان ارزش قائل هستند که در مورد دیگران صحبت نکنند.
کسانی که در محل کار ممتاز هستند و حرفی برای گفتن دارند ، شخصیت هایی هستند که فقط به کار و وظیفه خودشان فکر می کنند.
اصولاً زیاد نگاه داشتن به کار و فعالیت دیگران ما را سطحی و پیش پا افتاده نشان می دهد.
-مدیریت زمان را یاد بگیرید
بد قول بودن و بد قولی کردن ، عدم هماهنگی زمان ، بی برنامه بودن و بی خبر بودن از اولویت های کاری ما را تبدیل به یک شخصیت بی ثبات و هنجار شکن می کند.
شخصیت های کاریزماتیک مدیریت زمان را در مراتب کاری خود رعایت می کند.
یکی از موضوعاتی که ما را جذاب و دوست داشتنی می کند این است که به دیگران احترام بگذاریم.
این که ما در محل کار سر وقت باشیم و اهمال کاری نکنیم بهترین نوع احترام گذاشتن است.
افراد دوست داشتنی
علت این که ما نمی توانیم از زمان درست و سنجیده بهر ببریم ، این است که اولویت های کاری خود را مشخص نمی کنیم.
و در واقع بیشتر میل به انجام کار های بی اهمیت و بی فایده داریم تا میل به انجام کار های با اهمیت تر.
شخصیت های کاریزماتیک می دانند که در چه زمانی چه کاری را به چه شکل انجام دهند.
-سخنگوی محل کار خود باشید
بیان مناسب می تواند کاریزما و جذابیت شما را دوچندان کند.
کاریزما شدن
در شرایط کنونی کشور که ، کمتر کسی پیدا می شود که حتی بتواند خود را در حد چند خط معرفی کند ، مسلط بودن به اصول سخنوری و فن بیان یک نعمت بزرگ است.
منظور من این نیست که در محل کار چرب زبان باشیم و مدام فقط لاف بزنیم.
چرب زبان بودن با سخنگوی بودن تفاوت فاحشی دارد.
برای تبدیل شدن به یک چهره ی خاص در محل کار خود نکات بالا را فراموش نکنید.
به این مطلب چند ستاره می دهید
[Total: 20 امتیاز از مجموع: 3.4]