موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه در محل کار جذاب باشیم

چگونه در محل کار جذاب باشیم

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

همیشه در محل کار افرادی وجود دارند که توجه و نگاه کارمندان ، معاونین و ارباب رجوع را به خود جلب می کند.
اگر توجه کرده باشید حداقل در هر مجموعه و ارگانی یک نفر وجود دارد که از لحاظ رفتاری و ظاهری ممتاز است.
در این مقاله قصد داریم به خصوصیات رفتاری و ظاهری شخصیت های کاریزماتیک و جذاب در محل کار بپردازیم.

–شیک پوش باشید

همان طور که می دانید شیک پوش بودن ربطی به مارک پوشی و گران پوشی ندارد.
راز شیک پوشی در هوشمندانه و منحصر به فرد لباس پوشیدن است.

همیشه سعی کنید در محل کار خود لباس های متنوع و کلاسیک بر تن کنید.

ka1-1024x576-300x169.jpgشیک پوشی

افرادی که از نظر ما هیچ جذابیتی ندارند ، یک لباس را صد بار به صورت متوالی بر تن می کنند.

انسان ذات تنوع طلبی دارد ، و وظیفه ما به عنوان یک شخصیت جذاب و دوست داشتنی این است از یک نواختی فاصله بگیریم.

عده ای از افراد می نالند که ما نمی توانیم لباس متنوع و مختلف بر تن کنیم زیرا موظف به پوشیدن لباس فرم مجموعه و سازمان هستیم.

اگر توجه کرده باشید افرادی لباس فرم بر تن می کنند دو گونه هستند:

گــــــــــونه اول:

لباس فرم را بدون هیچ آراستگی و ترکیب خاصی بر تن می کنند. در واقع گونه اول حتی لباس های فرم خود را اتو نمی کشند و آن ها را هر ماه یک بار هم نمی شویند.

گـــــــــــونه دوم:

کسانی هستند که به لباس فرم خود توجه دارند و همیشه لباس فرم را با ترکیب خاصی بر تن می کنند.

به عنوان مثال ، در ادارات و ارگان ها بانوانی را دیده اید که هر روز لباس فرم خود را با شال و مقعنه ای جدید ست می کنند.

از همین حالا به دنبال کشف نوع استایل و پوشش شخصی خود در محل کار باشید.

-پر چانه و پر حرف نباشید

در موسسات ، مجموعه ها، ادارات، ارگان ها و سازمان های کشور ما تا دلتان بخواهد کارمند و نیروی پر حرف و پر چانه وجود دارد.
مردم نسبت به کسانی زیاد و بی ربط صحبت می کنند گارد دارند.

اگر توجه کرده باشید افراد کاریزماتیک زیاد سخن نمی گویند.

ما انسان هستیم و انسان باید سخنگو و ناطق باشد ، اما ما باید درک کنیم که کجا و در چه موقعی تکلم کنیم.

ka2-1024x576-300x169.jpgشخصیت کاریزماتیک

به عقیده من تنها علتی که باعث پر حرفی و پر چانه گی می شود این است که ما معنای اجتماعی بودن را درست هضم نکرده ایم.

خالی از لطف نیست که در این مقاله به معنا و مفهوم اجتماعی بودن بپردازیم.

اجتماعی بودن با همه صحبت کردن نیست ، اجتماعی بودن یعنی این که بدانید کجا و با چه کسی از چه کلام و لفظی استفاده کنید.

فکر می کنم با فهمیدن معنا و مفهوم اجتماعی بودن مشکل بزرگ ما ایرانیان یعنی پر چانه بودن از بین برود.

-در مورد دیگران همکاران صحبت نکنید

شخصیت های کاریزماتیک انقدر برای خودشان و وقت شان ارزش قائل هستند که در مورد دیگران صحبت نکنند.

کسانی که در محل کار ممتاز هستند و حرفی برای گفتن دارند ، شخصیت هایی هستند که فقط به کار و وظیفه خودشان فکر می کنند.

اصولاً زیاد نگاه داشتن به کار و فعالیت دیگران ما را سطحی و پیش پا افتاده نشان می دهد.

-مدیریت زمان را یاد بگیرید

بد قول بودن و بد قولی کردن ، عدم هماهنگی زمان ، بی برنامه بودن و بی خبر بودن از اولویت های کاری ما را تبدیل به یک شخصیت بی ثبات و هنجار شکن می کند.

شخصیت های کاریزماتیک مدیریت زمان را در مراتب کاری خود رعایت می کند.

یکی از موضوعاتی که ما را جذاب و دوست داشتنی می کند این است که به دیگران احترام بگذاریم.
این که ما در محل کار سر وقت باشیم و اهمال کاری نکنیم بهترین نوع احترام گذاشتن است.

ka3-1024x576-300x169.jpgافراد دوست داشتنی

علت این که ما نمی توانیم از زمان درست و سنجیده بهر ببریم ، این است که اولویت های کاری خود را مشخص نمی کنیم.

و در واقع بیشتر میل به انجام کار های بی اهمیت و بی فایده داریم تا میل به انجام کار های با اهمیت تر.
شخصیت های کاریزماتیک می دانند که در چه زمانی چه کاری را به چه شکل انجام دهند.

-سخنگوی محل کار خود باشید

بیان مناسب می تواند کاریزما و جذابیت شما را دوچندان کند.

ka5-1024x576-300x169.jpgکاریزما شدن

در شرایط کنونی کشور که ، کمتر کسی پیدا می شود که حتی بتواند خود را در حد چند خط معرفی کند ، مسلط بودن به اصول سخنوری و فن بیان یک نعمت بزرگ است.

منظور من این نیست که در محل کار چرب زبان باشیم و مدام فقط لاف بزنیم.

چرب زبان بودن با سخنگوی بودن تفاوت فاحشی دارد.
برای تبدیل شدن به یک چهره ی خاص در محل کار خود نکات بالا را فراموش نکنید.

به این مطلب چند ستاره می دهید

[Total: 20 امتیاز از مجموع: 3.4]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر