موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه بدنی سفت داشته باشیم

چگونه بدنی سفت داشته باشیم

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

 چگونه اندامی سفت وخوش هیکل داشته باشیم؟

آیا شما در نهایت تصمیم گرفتید چگونه اندامی سفت وخوش هیکل داشته باشیم؟که فرم بدنتان را تغییر دهید احتمالا شما در جستجوی بهترین روال تمرین هستید که به بدن شما کمک خواهد کرد.به جای لم دادن روی كاناپه و عوض كردن كانال‌های تلویزیون با كنترل، به خودتان یك حركت داده‌اید و هم كودكان به شادی و نشاط بازی كردن گروهی، عادت خواهند كرد. اگر فضای داخل منزل و یا حیاط خانه به شما اجازه می‌دهد بسیار مناسب است كه با نظارت خود شما به فرزندانتان فرصت دهید، ساعتی از روز را با همسالانشان در فضای آزاد بازی كنند و به جست‌وخیز بپردازند.خوشبختانه ما می دانیم بعضی چیزهای خاص است که منحنی شکل دهی مجدد انجام می شود. علاوه بر انتخاب های هوشمندانه غذایی،  رژیم غذایی سالم و خواب به اندازه کافی،  باید در طول روز هم فعال باشید. در اینجا ۷ تمرین برای سریعترین راه برای سوزاندن کالری و چربی بیش از حد به اثبات رسیده اند. شما نیاز ی به ورزشگاه ندارید با تمرین آنها وقت و پول زیادی را صرفه جویی کنید.

چگونه اندامی سفت وخوش هیکل داشته باشیم؟

۱- دراز و نشست

فکر می کنم ورزش ساده به اندازه کافی موثر است. این یکی از بهترین تمرین برای سوزاندن چربی های اضافی است. ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث بهبود سلامت و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. مصرف اکسیژن بدن شما به شدت شروع می شود و همانطور که همه می دانیم اکسیژن بهترین چربی سوز است. این ورزش به بدنتان قدرت می دهد.  پس از هر چمباتمه زدن بپرید.  با دمبل  نگه داشتن آن سخت تر است. مقاومت بیشتر و سوخت کالری بیشتر ! اگر کار شما به گونه ای است که عمدتا بیحرکت هستید این تمرین  برای شما مناسب است!

۲-  طناب زدن

آخرین باری که این ورزش را  انجام دادید چه زمانی بود؟ احتمالا چندین سال پیش زمانی که  کودک بودید.  تجهیزات این ورزش یکی از ارزان ترین تجهیزات است ولی از تمام دستگاههای حرفه ای  که معمولا در بدنسازی است تاثیر آن کمتر نیست. یک طناب بخرید و هر جا و هر زمان از آن لذت ببرید. این ورزش به فضای اضافی یا زمان خاصی نیاز ندارد. شما می توانید با بچه هایتان تمرین پریدن کنید!

۳- وزنه برداری

این ورزش یکی از آسانترین ورزش ها برای انجام است. چرا که اکثر مردم می توانند آنرا انجام دهند. اما آنها می گویند بدون درد بدون افزایش! اگر این تمرین را  به طور منظم انجام دهید تاثیر شگفت انگیز  آن را در بدنتان خواهید دید .انواع متعددی از نوع ورزش وجود دارد  که تاثیر مثبت روی عضلات دارند.

شانه ها و بازوهایتان قوی می شوند. علاوه بر قسمت بالای بدن همچنین سیستم قلبی – عروقی شما را تقویت میکند به علاوه تاثیر مثبتی در وضعیت شما دارد.  تمرین بایدروزی ۳-۴ بار باشد.

۴- ورزش هوازی

انجام این ورزش فقط چند دقیقه  در هر روز طول می کشد با این حال نتیجه باورنکردنی است.  شما به تحول در آینده نیاز دارید. اگر می خواهید که قلب شما بیشتر کار کند ورزش پرش توصیه می شود. این ورزش ساختمان عضلات را تقویت می کند.

۵- شنا

نگاهی به بدن شناگران کنید که چه شگفت انگیز است. این که شنا چگونه روی آنها تاثیر می گذارد به خاطر سالها تمرین این نوع ورزش است. کمتر ورزش دیگری نسبت به شنا موثرتر است.مزایای این ورزش بی پایان هستند. شنا روی تمام بدن از سر تا انگشتان پا تاثیر دارد. نه تنها ورزش نشاط بخشی است بلکه  فوق العاده هم موثر است. شنا ضربان قلب و ظرفیت هوازی را بهبود می بخشد. شنا کردن چه در دریا یا استخر باید هر روز انجام شود. آیا همراه خانواده خود شنا می کنید.

۶- دویدن

انجام یک چیز موثر دیگر این است که تمرین دویدن داشته باشید و در صبح قبل از صبحانه بدوید. می توانید بعد از ظهر یا شب نیز آهسته بدوید. فقط مطمئن شوید که این ورزش با معده پر انجام نشود. دویدن قادر است نوع نگاه واحساس شما را تغییر دهد. آن باعث می شود پاهایتان قوی تر و در عین حال کمرتان باریک شود. هیچ تجهیزاتی مورد نیاز نیست. علاوه بر این هر روز میتوان مقدار زیادی کالری سوزاند. آهسته دویدن نیز به کسانی که دچار افسردگی و استرس و تنش هستند کمک می کند.

۷- دوچرخه سواری

با دوچرخه سواری به خاطر عرق کردن زیاد مقدار زیادی کالری می سوزانید. این تمرین ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث می شود تا قوی تر کار می کند. ماشینتان را ترک کنید و با دوچرخه به سر کار بروید. دوچرخه برای بدن شما مفید و کمتر برای محیط زیست مضر هست. استفاده از دوچرخه باعث می شود مقدار زیادی از پول صرفه جویی شود. اگر شما خانه دار هستید و یا بیرون رفتن را دوست ندارید راه حل دوچرخه سواری بر روی دوچرخه ثابت در خانه است. شما می توانید تمام تمرینات ذکر شده در بالا را تمرین کنید. نکته این است که هرگز تسلیم نشوید. ورزش را  بخشی  از زندگی خود قرار دهید . سبک زندگی فعال برابر با سلامتی و عمر طولانی تر است.
stretch-300x200.jpg

اگر می‌خواهید سریع لاغر شوید:

آب کمک می‌کند وزنتان را پایبن بیاورید. احتمالاً این تنها و مهمترین تغییری است که می‌توانید در زندگیتان ایجاد کنید که هم به کنترل وزنتان کمک کند و سلامتتان را ارتقاء دهد.یکی دیگر از فواید نوشیدن آب خنک این است که بدنتان باید با گرم کردن خود و رساندن آن به دمای طبیعی انرژی مصرف کند. پس می‌توانید خیلی راحت با نوشیدن آب خنک کالری بسوزانید. نوشیدن آب به کلیه‌هایتان کمک می‌کند مواد زائد و چربی‌های اضافه را از بدنتان بیرون کند. اگر به‌ اندازه کافی آب ننوشید، کبدتان در متابولیسم چربی تنبل‌تر می‌شود.

در وعده‌های بیشتر غذا بخورید خوردن ۶تا ۱۰وعده سبک‌تر غذا در طول روز به جای سه وعده سنگین، کمک می‌کند تا بدن همان میزان انرژی که لازم دارد را دریافت کند. طبیعتاً وقتی سه وعده حجیم غذا بخوریم، بدن مجبور می‌شود سوخت اضافه را ذخیره کند چون نمی‌تواند همه آن را در یک زمان بسوزاند. همین مسئله چاق شدن شکم و پهلوها، ران‌ها و سایر قسمت‌های بدن می‌شود.

نمک یکی از جدی‌ترین دشمنان کسانی است که می‌خواهند وزنشان را پایین بیاورند چون بدن را مجبور می‌کند آبی را نگه‌ دارد که به طور طبیعی دفع می‌گردد. درنتیجه این حفظ آب، بدن دیگر آنطور که باید مایعات را فیلتر نکرده و موجب می‌شود که آب کمتری بنوشیم و مشکلاتی که در نکته اول ذکر کردیم اتفاق بیفتد. وجود نمک اضافی در بدن، سیستم تصفیه داخلی بدن را مختل می‌کند که درنتیجه آن متابولیسم پایین می‌آید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر