موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه با چند نفر دعوا کنیم

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

برخلاف آنچه که ممکن است که فیلم ها دیده باشید مبارزه همزمان با چند نفر به احتمال زیاد منجر به شکست و صدمه دیدگی شدید در شما می شود. حتی مبارزان ماهر نیز ممکن است که در این شرایط شکست بخورند. با این حال ممکن است که شما در این موقعیت قرار بگیرید، در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنید که زمانیکه به تنهایی در مقابل چند مهاجم قرار گرفتید صدمات وارد شده به خود را به حداقل برسانید.


به رهبر گروه حمله کنید

بسیاری از گروه های ارازل دارای یک رهبر یا سردسته می باشند که بقیه اعضای گروه از او پیروی کرده و دستورات او را انجام می دهند. یکی از راه ها این است که سردسته یا رهبر گروه را پیدا کرده و با تمام قدرت خود به او حمله کنید و او را از پای درآورید. ممکن است وقتی سایر اعضای گروه رهبر خود را که بر زمین افتاده و از شما شکست خورده است ببینند از درگیری با شما صرف نظر کنند.


داشتن استراتژی

سعی کنید که یک استراتژی و نقشه برای دفاع از خود داشته باشید. موقعیت خود را طوری قرار ندهید که در یک مثلث میان مهاجمان گیر بیافتید. این وضعیت تقریبا به معنای باخت سریع شما می باشد. به همین دلیل با دقت عمل کنید و برای هر کاری که انجام می دهید نقشه ای داشته باشید.


دانستن محل قرار گیری مهاجمان

شما باید همیشه و در همه حال محل قرار گیری مهاجمان را بدانید. حتی اگر در حال مبارزه با یکی از آنها هستید باید موقعیت بقیه را بدانید. مبارزه کور کورانه و عدم تسلط بر محیط اطراف می تواند به سرعت شما را گول زده و با یک حمله غافلگیر کننده مواجه شوید و دیگر کاری از دست تان بر نیاید.


مهاجمان را در یک خط در جلو خود قرار دهید

سعی کنید مهاجم های خود را در یک خط نگه دارید، این کار به شما این اجازه را می دهد که با یکی از آنها مبارزه کنید بدون اینکه در معرض حمله دیگری قرار بگیرید.


استفاده از یک سلاح

در صورتیکه از کار کردن با یک سلاح خاص مهارت دارید و در اختیارتان است از آن استفاده کنید. کشیدن یک سلاح ممکن است مبارزه را قبل از شروع به پایان برساند. اگر بر روی سلاح مورد نظر تسلط و مهارت کافی نداشته باشید ممکن است که بر علیه خود شما مورد استفاده قرار گیرد و منجر به آسیب دیدگی جدی و حتی مرگ شود.


استفاده از اشیا

سعی کنید از اشیایی که در اطراف تان هستند برای دفع حملات مهاجمان استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید یک صندلی را به طرف آنها پرتاب کنید. با این کار شما می توانید مدتی زمان برای خود بخرید و خود را برای حرکت بعدی آماده کرده و آن ها را با این روش غافلگیر کنید.


حرکت کردن

هنگامیکه در یک محل ایستاده باشید و تکان نخورید آسیب زدن به شما برای آنها آسانتر خواهد شد. به همین دلیل  سعی کنید گام های کوچک و سریعی با پاهای فرز خود انجام دهید و در بازه های زمانی کوچک آن را دوباره انجام دهید. همچنین این کار باعث می شود که تمرکز آنها برای حمله به شما کمتر شود.


ضربات سرنوشت ساز

شما نیاز به کاهش تعداد مهاجمان به خود به هر وسیله ای که ممکن باشد دارید. نقاط ضعف آنها مانند گیجگاه یا شقیقه، کشاله ران، زانو و سر  را هدف قرار داده و به آنها ضربه بزنید. حتی بینی هم می تواند مفید باشد، زیرا برای مدتی حریف را گیج می کند. اگر می دانید که چگونه می توانید از نقاط فشار استفاده کنید مطمئن شوید که به طور کامل از آن بهره ببرید.


انجام دادن هر کاری

هیچ شرمی نداشته باشید، جان شما در خطر است. برای دفاع از خود و از کار انداختن حریف هر کاری از دست تان بر می آید انجام دهید. می توانید او را گاز بگیرید، با ناخن های خود او را زخمی کرده یا موهای او را بکشید. حتی می توانید انگشت های خود را در چشم های حریف فرو کنید.


فرار کردن

در چنین موقعیت هایی که به تنهایی در مقابل چند نفر قرار داشته باشید احتمال برنده شدن شما در مبارزه کم است، به همین دلیل بهتر است که در سریع ترین زمان ممکن از آنجا فرار کنید. می توانید داد بزنید و از دیگران درخواست کمک کنید یا از آنها بخواهید که با پلیس تماس بگیرند. در صورتیکه هیچ راه فراری نداشته باشید استراتژی های مبارزه را انجام دهید.


نکته های مهم


-    سعی کنید به آنچه که در پشت و اطراف شما اتفاق می افتد گوش دهید.
-    اگر بر روی زمین خاکی افتاده اید می توانید مشت خود را پر از خاک کرده و به طرف چشم های حریف پرتاب کنید.
-    هرگز اجازه ندهید که به زمین بیافتید، این کار باعث می شود در عرض چند ثانیه مورد لگد قرار گرفتن از طرف مهاجم ها شوید. به همین دلیل از هر کاری برای جلوگیری از نیافتادن استفاده کنید.
-    اگر نتوانستید مقاومت کنید و شما را به زمین انداختند با دست هایتان از سر خود محافظت کنید و در صورتیکه توانستید پاهای آنها را گرفته و آنها را نیز به زمین بیاندازید.
-    سر و صدا کنید. این کار باعث می شود که افرادی که در آن اطراف هستند از موقعیت شما باخبر شده و به شما کمک کنند یا حداقل به پلیس زنگ بزنند.
-    نحوه محافظت از خود را بدانید.
-    سعی کنید با حرکاتی که انجام می دهید مهاجمان خود را گیج کرده و اجازه ندهید که بتوانند حرکات شما را پیش بینی کنند.
-    در صورتیکه به یک منطقه خطرناک یا نا آشنا می روید از دوستان یا آشناهای خود بخواهید که شما را همراهی کنند. داشتن همراه می تواند احتمال حمله به شما را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد.
-    تمام موارد گفته شده در این مقاله بسیار خطرناک هستند، فقط در مواقعی از آنها استفاده کنید که واقعا جان شما در خطر است.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر