موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

حرف دیگران مهم نیست

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

peoples-talk.png

زمان لازم برای مطالعه : 2 دقیقه و 26 ثانیه


یکی از رایج ترین ترسهایی که در اکثر مردم، کم و بیش وجود دارد، ترس از قضاوت شدن توسط مردم است. اکثریت افراد اهمیت بسیار زیادی به حرفهای مردم میدهند و این مساله روی همه ابعاد زندگی آنها تاثیر میگذارد. از نوع لباس پوشیدن گرفته تا رشته تحصیلی که انتخاب میکنید یا حتی مراسم عروسی شما، قطعا تحت قضاوت دیگران خواهد بود و حتما حرفهایی را درباره آنها خواهید شنید. اگر حرف دیگران روی مسیر زندگی و رفتار شما تاثیر زیادی دارد، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

تاثیر پذیری شما از حرف مردم

بسیاری از افراد ترس زیادی از قضاوت شدن توسط دیگران دارند. البته هرچند ممکن است این مساله را در ظاهر رد کنند. اما در عمل، خواهید دید که بسیاری از رفتارهای آنان، مستقیما یا بصورت غیر مستقیم، بخاطر حرف مردم شکل میگیرد. پس اگر در حال حاضر فکر میکنید حرف مردم برای شما اهمیتی ندارد، مجددا رفتارهای خود را دقیقا بررسی کنید.

چرا حرف مردم نباید هیچ ارزشی برای شما داشته باشد ؟

یک حرف چگونه تولید میشود ؟! بد نیست نگاهی به پروسه تولید یک حرف داشته باشیم.

یک حرف از یک فکر آغاز میشود. فکرهایی که در ذهن همه انسانها و حتی خودمان هست و حتی اگر دقت کنید، نظم ملموسی در تولید آنها نیست ! هرکاری که انجام دهید، قطعا عده ای موافق و عده ای مخالف خواهد داشت. در واقع مهم نیست چه کاری انجام میدهید، قطعا مخالفینی را خواهید داشت.

در مقالات متعدد اشاره کردیم، هرچند شما باید عاشق همه مردم و اطرافیان باشید و آنها را حمایت کنید، اما فقط ۱ درصد برتر جامعه هستند که باید مسیر های اصلی زندگی شما را جهت دهند(که حتی این مساله نیز فقط برای شروع است و پس از مدتی، شما باید خودتان، به سبک خود مسیر را ادامه دهید).

حال فرض کنید بخواهید با هرکدام از این حرفها(که معمولا توسط ۹۹ درصد نرمال جامعه تولید میشوند)، استرس بگیرید، جهت زندگی خود را تغییر دهید یا افسرده و نا امید شوید. بنظر شما با چنین وضعیتی به مقصد معلوم و ارزشمندی خواهید رسید ؟!

چطور این مشکل را رفع کنید

در مقاله “۶ نیاز اساسی انسانها” نیازهای اساسی انسانها را برای شما مطرح کردیم و گفتیم هر آنچه که انسانها انجام میدهند، برای تامین این نیازهاست. علت اصلی اینکه شما اهمیت بسیار زیادی به حرفهای مردم میدهید، تامین نبودن نیاز شما به حس مهم و ارزشمند بودن و نبود یقین(به آنچه انجام میدهید) است.

اگر شما شروع به رشد کرده و از درون، حس بسیار خوبی نسبت به خود، اصول خود و کارهایی که میکنید داشته باشید و به مسیر رشد خود و رفتارهایتان یقین داشته باشید، حرفهای دیگران اهمیت زیادی برای شما نخواهد داشت.

در حقیقت همه چیز از آنجا آغاز میشود که شما تردید هایی درونی نسبت به کارهای خود دارید و اصول مشخص و دقیقی درباره آنچه انجام میدهید یا تصمیماتی که میگیرید، ندارید. شما برای کارهایی که انجام میدهید، دلایل مشخصی ندارید یا حتی اگر دلایلی هم دارید، نسبت به آنها و ارزشمند بودنشان، یقین ندارید. در حقیقت شما مطمئن نیستید که رفتارهایتان صد در صد درست است و به موفقیت و رشد ختم میشود.

از آن مهمتر، اگر کاری که انجام میدهید، نتیجه بدی بدهد، این مهارت را ندارید که دلایل موجهی ارائه کنید که چرا آنچه کردید، واقعا تصمیم مناسبی بوده است. نهایتا همین تردید ها هستند که باعث میشوند حتی وقتی حرفهای دیگران درباره خود را میشنوید، تحت تاثیر قرار بگیرید و برای تایید شدن توسط دیگران، جهت خود را طبق حرفهای آنها تغییر دهید.

اگر درحال حاضر اهمیت زیادی به حرفهای مردم میدهید، مطمئنا نخواهید توانست با این مساله، مسیر موفقیت و پیشرفت را طی کنید. شما باید بدانید که حتی اگر خدا هم باشید، پشت سر شما حرف خواهد بود. پس چرا باید مسیر زندگی خود را معطوف به حرفهایی کنید که حتی نحوه تولید آنها مشخص نیست !

حرف قدرت نامحدود این است : هیچکس و ترس از هیچ چیز نباید تصمیمات شما در زندگی را تحت تاثیر قرار دهد زیرا زندگی، برای شماست ! دقت کنید که این مساله به معنای خودخواهی یا خود محور بودن نیست. بلکه آنچه قدرت نامحدود به شما میگوید این است :

از درون، اصول بسیار ارزشمندی داشته باشید و برای ساختن و انتخاب آن اصول و قوانین، مدتها زمان بگذارید و مدام فکر و مطالعه کنید. سپس، ثانیه به ثانیه طبق اصول خود حرکت کنید و رفته رفته به ارزشمند بودن اصول خود یقین ایجاد کنید. وقتی اینکار را کردید، واقعا مهم نیست دیگران چه قضاوتی درباره شما میکنند ! زیرا شما طبق اصولی عمل میکنید که مدتها برای انتخاب آنها فکر کرده اید و در انتخاب آنها، هر چیزی، حتی عوامل خارجی را مدنظر قرار داده اید. پس دیگر لزومی ندارد به عوامل خارجی توجه کنید !

مطالعه این کتاب که به قلم قدرتمند قدرت نامحدود نوشته شده است، به شما کمک خواهد کرد که تاثیر عوامل خارجی نامطلوب بر نحوه زندگی و تصمیمات خود را به صفر رسانده و دقیقا آنطور که میخواهید زندگی کنید.

1.png

كتاب ایجاد تحولات رفتاری فردی ، ترک عادات بد و رهایی دائم از رفتارهای ناخواسته

همچون همیشه،شیوه ایی بسیار خاص و ویژه ، به سبک قدرت نامحدود

تنها شاه کلیدی که همه ی مشکلات روانشناسی شما را برطرف خواهد کرد

قيمت : ۲۹,۹۹۹ تومان

خـــريد آنــلاين كـتـــاب



صفحه اول مشاهده مقالات صوتی دسته بندی مقالات مقالات اختصاصی جادوگر(برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر