موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

انشایی در مورد علم چندان که بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانی

انشایی در مورد علم چندان که بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانی

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 18 اسفند 1400 ساعت 13:53

پایگاه خبری-تحلیلی آفتاب‌نیوز قصد دارد در راستای ارج نهادن به تمامی مخاطبان خود، انشاء‌های خوب دانش‌آموزانی را که در مقطع دبستان و دبیرستان تحصیل می‌کنند، به همراه عکس‌شان منتشر کند.

آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه خبری-تحلیلی آفتاب‌نیوز قصد دارد در راستای ارج نهادن به تمامی مخاطبان خود، انشاء های خوب دانش آموزانی را که در مقطع دبستان و دبیرستان تحصیل می کنند، به همراه عکس شان منتشر نماید./

عرفان منصوری

کلاس ششم ابتدائی

مدرسه نداء النبی

105858_286.jpg

اگر در قلب انسان تربیت شده، علم وارد شود عطرش عالم را فرا می‌گیرد

هر چه علم بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست، نادانی

این بیت به موضوع ما بسیار مربوط است در واقع مخالف آن است. خیلی از دانایان علم بسیاری دارند ولی به آن عمل نمی‌کنند و از آن استفاده نمی‌کنند. حتی ما هم در طی این چند سال خیلی چیزها یاد گرفته‌ایم، ولی به آن عمل نمی‌کنیم و این بی‌فایده است و عمر آدم تلف می‌شود. 

همانطور که موضوع درسمان است اگر به آن عمل خیلی خوب می‌شود و در عالم فردی بزرگ خواهیم شد و اگر به جاهای بلند رسیدی نباید مغرور شویم چون غرور آفت هنر است و باید آن را ادامه دهیم و با خود نگوییم دیگر بس است و دیگر ادامه نمی‌دهم. ولی هر کسی می‌داند این کار بسیار سخت و به تلاش زیادی احتیاج دارد ولی انسان برای همین به وجود آمد و فرق آنها هم همین است یک نفر تلاش می‌کند و استفاده می‌کند.

 کسی که تلاش می‌کند و استفاده نمی کند، کسی که اصلا تلاش نمی کند، فرق اینها بسیار است و زندگی آنها با یکدیگر فرق دارد. ما هم امیدواریم در آینده فرد بزرگی برای خود بشویم و بزرگان را الگوی خود قرار دهیم و همانطور که از معلمان آموختیم «می‌خواهم می‌توانم می‌شود» این کار خوبی در زندگی است. ولی همانطور که می‌دانیم انسانی که با تربیت است در واقع در و مادر خوبی داشته است و می‌تواند به عکس آن هم باشد.

آن تهی مغز را چه علم و خبر که بر او هیزم است یا دفتر

105859_450.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر