موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

احادیث ملاعبه

احادیث ملاعبه

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

برادر گرامی!سوال شما نشانگر ذهنی منطقی است که به تطبیق رفتارها با چارچوبهای دینی، منطقی و روانشناختی اهمیت می‌دهد. امیدواریم راهنمای خوبی برای تصمیم گیری شما در این موضوع مهم باشیم.«وَ مِن آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِن أَنْفُسِکُم أَزواجاً لِتَسکُنوا اِلیها وَ جَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً وَ رَحمَةً». (روم،۲۱) یکی از نشانه‌های او این است که از جنس خود شما، همسری برایتان آفرید تا با او آرام گیرید و میان شما مهر و محبت قرار داد.

پرسشگر گرامی، همانگونه که می‌دانید، غریزه جنسی در انسان، همچون دیگر غرائز، یکی از نیازهای به ودیعه گذاشته شده توسط خداوند است که باید به طور معقول و متعادل تأمین و ارضا شود. در آموزه‌های دینی نیز بر اهمیت این موضوع تأکید شده است. پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «هر مومنی که با همسرش آمیزش نماید، هفتاد هزار فرشته بال‌هایشان را برای آنها می‌گسترانند و رحمت خدا بر آنان نازل می‌گردد.» (مستدرک الوسائل، ج ۱۴،ص ۱۵۴) نیز امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «هیچ مباح و حلالی نزد خداوند، دوست داشتنی تر از آمیزش با همسر نیست. پس زمانی که مومن با همسرش نزدیکی کرده و غسل جنابت می‌کند، شیطان به گریه می‌افتد و می‌گوید: ای وای! این بنده از پروردگارش اطاعت نموده و گناهانش بخشیده شده است.» (وسائل الشیعه، ج۲، ص ۱۷۹)

این نیروی طبیعی و مشروع، انسان های آزاد و آگاه را در تولید نسل پاکیزه و افتخار آفرین بهره مند نموده و در رسیدن به خواسته های اقتصادی و اجتماعی و... نیز کمک می نماید. اعتدال و میانه روی همراه با استفاده معقول و مشروع از این نعمت الهی، نه تنها تولید فساد نمی کند، بلکه خود مسکّن دردها و مشکلات دیگر و محرکی برای تحصیل در امر معاش و علم و دانش و فراهم ساختن موقعیت اجتماعی و خدمت به جامعه بشریت به حساب می آید.

نکته بسیار حسّاسى که توجه به آن ضرورى است، اینکه همان گونه که غریزه جنسى عامل اساسى در پیدایش خانواده و زندگى مشترک است، همین غریزه در استمرار و استحکام خانواده نیز نقش مهمى دارد. تحقیقات انجام شده حاکى از آن است که بخش معظمى از طلاق ها و تمایل به ازدواجهای مجدد، معلول عدم ارضاى جنسى صحیح و متعادل این غریزه مى باشد. سرد مزاجى زنان یا مردان و یا بى اهمیتى به ارضاى صحیح و طبیعى غریزه جنسى، خانواده تشکیل شده را در آستانه فروپاشی قرار مى دهد. روابط زناشویى با ارضاى غریزه جنسى فرق دارد. چه بسیارند افرادى که به عمل زناشویى اقدام مى کنند، ولى به هیچوجه غریزه جنسى آنان ارضا و اشباع نمى گردد. به عبارت دیگر، تحقق ارضاى جنسى تنها در ارتباط با برقرارى روابط جسمى نیست، بلکه احتیاج به آمادگى جسمى و روحى دارد.

دوست محترم، حال با توجه به مطالب بالا توجهتان را به نکاتی که باید دربارۀ رابطۀ جنسی در نظر گرفته شود جلب می نمایم:

۱. قرار به وقت عاشقی: زندگی مشترک شما هیچ گاه نمی‌تواند تنها بر اساس برقراری رابطه جنسی استوار بماند. برای باقی ماندن در کنار هم، نیازمند پیوند روحی، روانی و احساسی هستید. بهترین عامل برای تازه نگهداشتن طراوت جنسی این است که تعیین زمان رابطه را به عشق واگذار کنید. در صورتیکه بگذارید عشق و علاقه باعث کشش گردد، روح شما سریعاً آماده می‌گردد. برای هردوی شما، رابطه جنسی باید نهایت میزان ابراز علاقه به یکدیگر باشد و نه فقط وظیفه زناشویی و یا عاملی برای ارضاء جسمی. باید برای پالایش روح و تعالی عشقتان، از رابطه جنسی استفاده کنید، نه برای خلاص شدن از یک حالت فیزیکی. اجازه دهید کشش عشق شما را وادار به ایجاد رابطه کند، نه فشار جسمی. در اینصورت شما و همسرتان همیشه در یک آرامش روحی قرار دارید و زندگی مشترک برایتان دلنشین است. احادیث فراوانی که ناظر به تقویت رابطه عاطفی بین همسران است، دلیل موجهی است بر تأکید دین بر این امر مهم.

۲. از آنچه بنابر روایات، توان جنسی را تقویت می‌کند و بر آمیزش یارى مى‌دهد، غافل نشوید: خوردن زردک، خرماى برنى، انجیر، خربزه، پیاز، تخم مرغ، تخم مرغ همراه با پیاز و روغن زیتون، تخم مرغ با گوشت، کباب، هوبره، حلیم و سویق با روغن زیتون، نوشیدن شیر با عسل، استفاده از مشک، بوى خوش، شانه زدن موها، سرمه کشیدن، خضاب کردن و نوره کشیدن.

۳. مستحب است قبل از همبستر شدن، وضو بگیرید.

۴. قبل از شروع، «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» یا «بسم الله الرحمن الرحیم» بگویید.

۵. (اگر با نیت فرزنددار شدن نزدیکی می‌کنید) دو رکعت نماز بخوانید و بعد از آن برای خوشبختی یکدیگر، دوام و ازدیاد عشق و محبت و نیز برای دارا شدن فرزند صالح دعا کنید.

۶. قبل از هرچیز باید توجه داشته باشید که محیط و فضا و اتاقی که در آن استراحت می کنید باید فضای آرام و امن باشد زیرا فضای امن و آرام زمینه کافی را برای عمل زناشویی فراهم می کند و آرامش روانی محیط زمینه ساز عجله نکردن برای تمام شدن کار لازم و ضروری است. ولی اگر احساس شود ممکن است در معرض مشاهده دیگران حتی کودک خردسال و یا شیرخوار واقع شوید دچار مشکل می شوید بنابراین توصیه می شود در اتاق اختصاصی و درب اتاق بسته و حتی قفل شده عمل انجام گیرد. چون حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) اراده مقاربت زنان مى نمودند خدمتکاران را دور مى کردند و درها را مى بستند و پرده ها را مى انداختند.

۷. در انجام آمیزش نباید عجله کرد: هنگامی که مرد، قصد رفتن نزد همسر را دارد، باید فرصت دهد که زن آماده شود؛ چنان که امام رضا علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل فرموده که آن حضرت فرمودند: «اذا اراد احدکم ان یأتی زوجته فلا یعجّلها، فانّ للنّساء حوائج»؛ هرگاه خواستید نزد همسر خود بروید، شتاب نکنید؛ زیرا زنان باید آماده شوند.[ وسائل الشیعه، ج۲۰، ص۱۱۸] در حدیثی دیگر فرمود: «وقتی آهنگ رفتن نزد همسر خود را دارید، مانند پرنده بدون مقدمه نروید و فرصت دهید که او هم آمادگی پیدا کند.»[ کافی، ج۵، ص۴۹۷] در حدیثی دیگر، اضافه بر آنچه بیان شد، بازی و ملاعبه را نیز اضافه می کند و می فرماید: «باید با همسر خود، شوخی و عشق بازی کنید تا او نیز آمادگی پیدا کند و بتواند لذّت ببرد و اشباع شود.»[ وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۸۲]

رسول خدا )صلی الله علیه و آله) در حدیثی، فرمود: «سه چیز جفا است... از جمله نزدیکی با همسر بدون مقدّمه و ملاعبه.»

در حدیثی دیگر فرمود: «لهو و لعب برای مؤمن نیست؛ مگر در تربیت اسب و تیراندازی و ملاعبه با همسر که این ها حق مؤمن است.»[ وسائل الشیعه ، ج۱۴، ص۸۳] و نـیـز فـرمـود: سـه چـیز از ناتوانى است :...«یکى آنکه شخص با همسر خود قبل از گفتگو و انس , مـقاربت کند و پیش از آنکه زن ارضا شود خود را ارضا نماید». مردى پرسید: اى رسول خدا, چگونه چنین کند؟ فرمود: «خوددارى و درنگ کند تا از هر دو انزال شود».

۸. در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) در خصوص وظایف جنسی زن آمده است که: «زنی نزد پیامبر (صل الله علیه و آله) آمده و پرسید: ای رسول خدا حق شوهر بر زن چیست ؟ آن حضرت فرمود : «آنکه خود را به بهترین عطری که در اختیار دارد خوشبو سازد، زیباترین لباس خود را بپوشد در بهترین وجه خود را بیاراید و هر صبح و شام خود را بر شوهر خود عرضه نماید». به محض آن که مرد و زن با یکدیگر تماس پیدا کردند سوراخ های بینی باز می شود و در مراکز هیجانی سمپاتیکی فعال شده، ترشح اورنالیز شروع و در نتیجه فشار خون بالا رفته و بالاخره ترشحات دستگاه تناسلی شروع می شود. گرچه بوی طبیعی بدن زن و مرد برای یکدیگر فوق العاده است اما استفاده از عطری که خوشایند همسر باشد نیز تأثیر زیادی دارد. نکته مهم در این مورد رعایت بهداشت و زدودن موهای زائد و برطرف کردن هر گونه عفونت و بوی بد است که برای هر دو طرف مخصوصا زن لازم و ضروری است.

۹. پـیـامـبـر اکـرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است : «هیچ یک از شما با همسر خود همانند حیوانات نـزدیـکـى نـکند بلکه باید میان زن و شوهر قاصدى باشد». پرسیدند قاصد چیست ؟ فرمود:« بوسه و سخن» .کلمات سحرآمیزی وجود دارند که قبل از رابطه جنسی می‌توانید از آنها استفاده کنید: «دوسِت دارم»، «عشق پاک منی»، «بزرگترین شانس زندگی من، آشنایی و ازدواج با توست»، «بهترین دوست من در تمام دوران زندگی من، تو هستی»، «در این دنیا هیچکسی برای من مثل تو نمیشه»، «بدون تو به هیچ و با تو به همه چیز می‌رسم»، «می خواهم همیشه با تو باشم»، «دنیای بدون تو را حتی تصور هم نمی‌تونم کنم»، «همیشه تو را از خدا می خواستم و به آرزویم رسیدم»، «رؤیاها و آرزوهای من با وجود تو تحقق پیدا می‌کند»، «تو خیلی خیلی برای من عزیزی»، «تو باعث شدی که ما در زندگی خوشبخت بشیم. تو زندگیمون را دگرگون کردی»، «بسیار خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم که اینطور دلسوزانه در زندگیمون تلاش می‌کنی»، و ... . اینها همان آماده سازی روانی طرفین برای یک رابطه لذتبخش است.

۱۰. به لباس اهمیت دهید: هنگام تنهایی با یکدیگر، از لباسهای سبکتر و رنگارنگ استفاده کنید. پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) در خصوص وظایف جنسی زنان می فرماید: «بهترین زنان شما خانمی است که اگر با شوهرش [تنها] باشد، لباس حیاء از تن بر می‌کند». خانم‌ها هم توجه کنند لزومی ندارد با همان لباسی که آشپزی کردند، گردگیری کردند و به بچه‌ها رسیدند، نزد همسرتان بیایند و خیلی خود را بپوشانند! مردان هم بدانند که خرید لباسهای متفاوت و عطری که همسرشان می پسندد، هرگز اسراف نیست.

۱۱. سعی کنید در روابط زناشویی مسائل بهداشتی، تمایل و توان همسرتان را رعایت نمایید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. مثلا در مورد سکس دهانی و لیس زدن آلت تناسلی همسر، گفتنی است از حضرت امام موسى (علیه السلام) پرسیدند اگر کسى فرج زن را ببوسد چون است؟ فرمود باکى نیست. پس گرچه شرعا حرام نیست اما خوردن ترشحاتی که از زن یا مرد خارج می شود از خبائث شمرده شده و خوردن آن حرام است و ترشح خانم‌ها در اوج شهوت جنسی حکم منی دارد و نجس می باشد که خوردن آن نیز حرام است. زن و شوهر هرگونه لذتی می توانند از هم ببرند ولی نه در حدی که از حالت انسانیت خارج و به واسطه لذایذ جنسی به اعمالی که در شأن انسان نیست روی بیاورند. این عمل برای حفظ شان و شخصیت یک انسان مسلمان و مومن مناسب نیست. خداوند متعال راه صحیح آمیزش با زن را از مجاری خاصی قرار داده است. او غریزه جنسی را وسیله ای برای تکثیر نسل و تربیت فرزندانی قرار داده است که جانشین (خلیفه الله) او در زمین باشند و مدارج بالای انسانی صعود کنند. متاسفانه در دنیای غرب از آنجا که تمام مسائل حول محور انسان و لذایذ شخصی او می چرخد (اومانیسم) تا حدی در ارضای غرائز جنسی پیش رفته‌اند که به اعمال ناپسند و مشمئز کننده‌ای مانند آنچه شما فرموده‌اید روی آورده‌اند. انسانی که قرار است با دهان خود در مقابل خدا بایستد و با خدای خود مناجات کند چگونه به خود اجازه می دهد دهان خود را در راهی مصرف کند که پست ترین حالات انسان از نظر معنوی است؟ انسانی که قرار است با زبان خود قرآن بخواند و ذکر حق را بگوید چگونه می تواند با زبان آلوده به این گونه اعمال، به گفتگو با خدا بپردازد؟ کسیکه با این لبها همسر خود را می بوسد و با این دهان با او هم غذا می شود، سزاوار است که به چنین رفتاری دل خوش کند؟ علاوه بر آنکه کم کم زشتی این گونه کارها بین زن و شوهر از بین می رود و به اعمال پست تر از آن که حتی در حیوانات نیز دیده نمی شود، رو خواهند آورد. علاوه بر این با توجه به این که معمولا محل عورتین، مرکز انواع میکروب‌های خطرناک است، خلاف احتیاط‌های بهداشتی نیز هست هرچند اگر مرد و زن مبتلا به بیماری‌های آمیزشی مانند سیفیلیس (Syphilis)، سوزاک (Gonorrhea)، کلامدیا (Chlamydia) و ... باشند یا موقع دستشویی رفتن، طهارت و پاکیزگی خود را به خوبی رعایت نکنند خطر این رفتار، چند برابر خواهد بود.

۱۲. همانگونه که پیشتر بیان شد؛ پـیـامـبـر اکـرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است : «هیچ یک از شما با همسر خود همانند حیوانات نـزدیـکـى نـکند بلکه باید میان زن و شوهر قاصدى باشد». پرسیدند قاصد چیست ؟ فرمود:« بوسه و سخن» .بوسه قدیمی ترین نقطه شناخته شده برای تحریک است که شامل بوسیدن لب‌ها، صورت، لاله گوش، گردن و یا هر قسمتی از بدن زن باشد که پیدا کردن نقطه های حساس تر مدتی طول می کشد و به نسبت بلوغ و فهم جنسی مرد و زن نقاط مربوطه شناخته می شود. بوسیدن و مکیدن لبها برای خانوما لذت بیشتری دارد.

۱۳. هنگامیکه قصد بچه دار شدن درمیان است؛ عریان بودن و بدون روانداز آمیزش نمودن، مکروه است اما در غیر آن، اشکالی ندارد: از حضرت امام موسى (علیه السلام) پرسیدند که اگر در حالت جماع جمه از روى مرد و زن دور شود چیست؟ فرمود باکى نیست. از حضرت صادق (علیه السلام) پرسیدند که اگر کسى زن خود را عریان کند و به او نظر کند چونست؟ فرمود: «مگر لذتى از این بهتر میباشد؟»

۱۴. ماساژ سینه‌ها و مکیدن نوک آن نیز از مصادیق ملاعبه مستحب است. ملامسه و مالش پستان ها که هر چه به نوک آن نزدیکتر شود حساسیت بیشتر است. مکیدن و لیسیدن پستانها که بسیار لذت بخش است.

۱۵. از حضرت صادق (علیه السلام) پرسیدند که اگر بدست و انگشت با فرج زن و کنیز خود بازى کند چونست؟ فرمود: «باکى نیست اما بغیر اجزاى بدن خود چیزى دیگر در آنجا نکند». و پرسیدند که آیا مى تواند در میان آب جماع بکند فرمود:« باکى نیست». (فصل ۴ حلیه المتقین، باب جماع و زفاف)

برای ماساژ واژن ( آلت تناسلی زن) بهتر است دستکش لاتکس بپوشید. زنها بدو طریق به ارگاسم میرسند: از راه تحریک نقطه جی (G) و از راه تحریک کلیتوریس. بسیاری از خانمها ارگاسم از طریق نقطه جی را عمیق تر میدانند. گاهی اگر تحریکات بطور مناسب ادامه پیدا کند زن میتواند چند ارگاسم پشت سرهم داشته باشد. این ارگاسمهای متوالی و پشت سرهم تاثیر بسیار خوبی در روحیه زن دارد.

دست خود را به یک ماده لیز کننده مناسب آغشته نموده و لبهای واژن را به انگشتتان ازهم باز کنید. نوک انگشتان را به سمت بالا ( بطرف ناف) بگیرید. لبهای داخلی و خارجی (کوچک و بزرگ) را با انگشتتان از هم جدا کرده و آنها را تک تک به آرامی با دو انگشت بمالید.

حالا یک انگشت خود را وارد واژن کرده بدنبال آن انگشت دوم را نیز وارد کنید. انگشت شست خود را بالا نگه داشته و آنرا مقابل کلیتوریس قرار دهید. میتوانید دست خود را فشار دهید یا اینکه بلرزانید طوریکه دو انگشت شما با دیواره واژن و شست شما با کلیتوریس تماس داشته باشد.

شما می‌توانید گردن رحم را در قسمت پشتی و فوقانی واژن بصورت یک بافت گنبدی شکل با شکافی در وسط آن (مانند چانه) لمس نمایید. با احتیاط بافت اطراف آنرا تحریک کنید. عده ای از خانمها از این کار لذت زیادی برده و از شما میخواهند اینکار را برایشان تکرار کنید.

بیاد داشته باشید که کلیتوریس از آلت شما بسیار حساستر است. بنابراین هرگز انگشت خود را بصورت خشک و خشن روی آن نکشید. ابتدا که اندام تناسلی زن را لمس میکنید، کلیتوریس را فقط به نرمی فشار دهید. برای کاهش درد ناشی از اصطکاک میتوانید کلیتوریس را با لبهای واژن گرفته و با آن تحریک کنید.

اگر با قسمتهای حساس و لذتبخش اندام تناسلی زن آشنا نیستید از او بخواهید تا دست شما را گرفته و با دست شما خودش را تحریک و استمناءکند. بعد از آن خودتان به تحریک این قسمتها بپردازید.

پرسشگر محترم، همراهی با آموزه‌های ناب دین و فرامین عقل پاک، تنها راهی است که همه لذتهای مادی و معنوی را نصیب زندگی انسان خواهد نمود.

منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر