موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

دیدار با خانواده شوهر

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

اگر تازه عقد کرده باشید یا جزو تازه عروس و دامادها باشید، این روزها حتما فرصت بیشتری پیش آمده که با خانواده همسرتان رو در رو شوید و اقوامی را ببینید که اولین بار است با آنها آشنا می شوید.

عکس نویسنده

بازدید :

زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ : شنبه 1394/01/15


اگر تازه عقد کرده باشید یا جزو تازه عروس و دامادها باشید، این روزها حتما فرصت بیشتری پیش آمده که با خانواده همسرتان رو در رو شوید و اقوامی را ببینید که اولین بار است با آنها آشنا می شوید. باید بدانید که همیشه اولین برخوردها مهم ترین ها هستند و سنگ بنای رابطه شما را خواهند گذاشت.


نکاتی را که در ادامه مطرح می شود باید برای شروع یک رابطه خوب با فامیل های همسر به کار گرفت.

صمیمی باشید اما با احترامخیلی مهم است که از همان ابتدا بنا را بر صمیمیت و احترام بگذارید. نباید طوری رفتار کنید که دیگران احساس کنند شما برخورد سردی با آنها دارید و در مقابل نباید هم سریع صمیمی شوید. همیشه تا حدی پیش بروید که احترام میان تان حفظ شود.

اجازه دهید صمیمیت ذره ذره اتفاق بیفتد و تا جایی پیش برود که خطوط حرمت ها را در هم نشکند. همیشه لبخند به لب داشته باشید و دنبال این نباشید که حرفی بار کسی کنید یا به حرف هایی که فکر می کنید برایتان سنگین است به شدیدترین شکل ممکن واکنش نشان دهید. 


به اندازه حرف بزنید

وقتی وارد خانواده جدید می شوید، کم حرف باشید. البته سکوت زیادی هم ممکن است کارتان را خراب کند و یک وقت خدای نکرده فکر کنند «از دماغ فیل افتاده اید» و خودتان را می گیرید. در حد لزوم حرف بزنید و مراقب باشید که کلامتان، شما را بی اعتبار نکند.

وقتی یکی از فامیل های همسرتان در حال تعریف کردن ماجرای هیجان انگیزی است، همین طوری در چشمانش زل نزنید. با تکان دادن صورت نشان دهید که کاملا متوجه منظورش می شوید

فعالانه گوش دهید
گوش دادن فعال را یاد بگیرید. وقتی یکی از فامیل های همسرتان در حال تعریف کردن ماجرای هیجان انگیزی است، همین طوری در چشمانش زل نزنید. با تکان دادن صورت نشان دهید که کاملا متوجه منظورش می شوید یا حداقل کمی چشم هایتان را گرد کنید تا هیجان حرف هایش را در صورت شما ببیند. از حرف هایش سوال کنید و نشان دهید دانستن ماجراهایی که او تعریف می کند، برایتان جالب است.

کمک کنیداگر قرار است ناهار و شام را خانه همسرتان یا اقوام او باشید، به نسبت نقش آقا و خانم های فامیل کمک کنید. فقط زیادی گرم کار نشوید چون ممکن است در بهترین حالت یک آدم خود شیرین به نظر بیایید و در بدترین حالت این کمک کردن تبدیل به وظیفه شما شود.

 

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان

برگرفته از خراسان، بیتوته

مطالب مرتبط:

آیا باید از خانواده همسر ترسید؟راهنمای ارتباط با خانواده همسرچطور همسرتان را در خانواده خود محبوب کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر