موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

آداب معاشرت یعنی چه تفکر هشتم

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 19 آبان 1400 ساعت 13:36

تفکر و سبک زندگی

1- موفقیت یعنی چه؟

موفقیت، یعنی برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به هدف، حرکت از وضع موجود به وضعیت مطلوب، داشتن امید، توکل به خداوند متعال و خلاقیت.

2- ادب به چه معناست؟

ادب به معنای روش های نیکو، اخلاق پسندیده و تربیت صحیح است.

3- منظور از آداب چیست؟

منظور از آداب، مجموع رفتارهای درستی است که ما باید در یک موقعیت با توجه به دستورات اسلام، ارزش های مورد قبول مردم یا عقل به کارگیریم.

4- آداب معاشرت چیست؟

آداب معاشرت، مجموع رفتارهای درستی است که باید در برخورد با یکدیگر در موقعیت های مختلف رعایت کنیم تا احترام و شان و منزلت ما حفظ شود.

5- رسانه چیست؟

وسیله ای است که از طریق آن انسان پیام خود را به فرد دیگر یا تعداد زیادی از مردم منتقل می کند.

6- پیام چیست؟

گفته ها، حرکات، اطلاعات، اخبار و تصاویری است کخ از یک فرد به فرد دیگر، یا به تعداد زیادی از مردم به وسیله ی یک رسانه منتقل می شود.

7- سواد رسانه ای چیست؟

این دانش شامل مهارت ها و بصیرت های لازم در برخورد عاقلانه با تبلیغات رسانه ها، آگاهی از مقاصد و اهداف صاحبان رسانه ها، شناخت تاثیر پیام ها بر افکار، تصمیمات و سبک زندگی ماست.

8- کنترل نفس یعنی چه؟

کنترل نفس یعنی داشتن یک اراده ی قوی دربازداشتن خود از توجه به چیزهای زیان آور و زشت، کنترل خواسته ها، دور شدن از احساسات منفی یا پرهیز از انجام یک رفتارناپسند و کنترل بر روی زیاده روی ها. کسب مهارت در کنترل نفس به افراد این توان را به آنها می دهد تا آنها به جای اتخاباتا غلط، تصمیم های بهتری بگیرند.

9- عصبانیت چیست؟

عصبانیت واکنشی هیجانی است که از ناراحتی، نفرت، غم و اندوه، نرسیدن به اهداف و یا احساس زیان و ظلم ریشه میگیرد و در نتیجه ی آن تعادل روحی یک فرد به هم میخورد.

10- در مقابل فرد پرخاشگر چه عکس العملی نشان دهیم؟

اگر فردی به شما پرخاش کرد، اول سکوت کنید و پساز آنکه خشم طرف مقابل برطرف شد، به آرامی با او صحبت کنید. به یاد داشته باشید فردی که عصبانیت به مرحاه ی انفجار رسیده است، قادر به پیش بینی نتایج اعمال و رفتار خود نیست.

11- چه عواملی موجب می شود یک فرد دچار افسردگی شود؟

عوامل زیادی ممکن است که موجب شود یک فرد افسرده شود برای مثال، دلهره و اضطراب زیاد، فشار روانی بالا، آسیب های جسمی، بیماری، از دست دادن عزیزان، طلاق و جدایی والدین، شکست در امتحانات، ورشکستگی مالی، قرار گرفتن در یک جو خانوادگی ناراحت کننده، تاخیر در ازدواج به ویژه در دختران، اعتیاد یکی از نزدیکان یا تغییراتی که به دلیل مهاجرت در سبک زندگی برخی از افراد به وجود می آید، می تواند به افسردگی یک فرد کمک کند.

12- آیا افسردگی قابل درمان است؟

 افسردگی قابل درمان است افراد با مراجعه به روان شناس و روانپزشک می توانند سلامت خود را به دست آورند.

13- برای کاهش افسردگی باید چه کار کرد؟

فرد افسرده را نباید تنها گذاشت. افرادی که از برخی بیماران لاعلاج مراقبت می کنند، ممکن است خود آنها دچار افسردگی شوند. احوال پرسی و رفت و آمد با افراد افسرده و کمک به این گروه از افراد، باید با توجه به این جوانب انجام شود. صله ی رحم یک راه حل برای کاهش افسردگی است.

14- مصرف کننده ی عاقل کیست؟

یک مصرف کننده ی عاقل کسی است که درباره ی کالاا یا خدماتی که قصد دارد آنها را بخرد، تصمیمات درستی بگیرد.

+

نوشته شده در شنبه دوازدهم دی ۱۳۹۴ ساعت 11:49 توسط  | 




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر