موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

از هوس تا عشق

از هوس تا عشق

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 18:00

عاشق شدن یکی از فوق العاده ترین احساساتی است که یک انسان می‌تواند در زندگی تجربه کند. وقتی به کسی علاقه مند می‌شوید احتمالا هیجان زده هستید و دنیا از نظرتان زیباتر می‌شود.

اما بسیاری از ما هنگامی‌که به کسی احساسی پیدا می‌کنیم نمی‌توانیم درک کنیم که آیا این حس، تنها از یک علاقه زیاد ناشی می‌شود یا می‌توان نامش را عشق گذاشت؟

اگر بخواهیم از علم کمک بگیریم باید بگوییم مغز این موضوع را قبل از شما درک خواهد کرد. آرتور آرون، روانشناس دانشگاه مرکزی نیویورک می‌گوید: زمانی که فردی عاشق می‌شود و یا به ماده مخدری اعتیاد پیدا می‌کند، در هر دو مورد یک قسمت از مغز شروع به فعالیت می‌کند.

ما در این جا به ۱۲ موردی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد شما عاشق شده اید:

۲>

  1. دوست دارید او را به نزدیکان تان معرفی کنید۳>

اگر واقعا به کسی علاقه داشته باشید، دوست دارید او را به خانواده و دوستان نزدیک خود معرفی کنید. اگرچه خانواده و دوستان نقش اساسی در رابطه شما ندارند و تصمیم نهایی با خودتان است. اما قطعا شما دوست دارید طرف مقابل تان از نظر آن‌ها نیز مورد قبول باشد.

  1. شریک احساسی یکدیگر می‌شوید۳>

رابطه آرام آرام به مرحله ای می‌رسد که شما به راحتی و یا از روی بعضی نشانه‌ها درک می‌کنید که حال طرف مقابل تان خوب است و یا از موضوعی ناراحت است. همچنین هر دو نفرتان تمایل دارید از احساسات تان با هم حرف بزنید. در این مرحله شما شریک احساسات هم خواهید شد؛ از غم طرف مقابل غمگین و از شادی و موفقیت او خوشحال می‌شوید.


همچنین بخوانید :   راهکارهایی برای محافظت رابطه عاشقانه شما از تاثیر منفی استرس

۴>


  1. طاقت دوری او را ندارید۳>

یک روز دوری از او مانند یک هفته دوری برایتان عذاب آور است. به محض تمام شدن قرار و خداحافظی به قرار بعدی فکر می‌کنید؛ امیدوار هستید که زودتر او را ببینید و سریعا بهانه ای پیدا می‌کنید تا به او پیغام داده یا زنگ بزنید.

  1. دوست دارید او را بیشتر بشناسید۳>

وقتی کسی را دوست دارید دائما از او سوالات مختلفی می‌پرسید تا بیشتر با او آشنا شده و یا از احساسش با خبر شوید. چرا که علاقه دارید رابطه تان با او عمیق تر شود.

  1. رابطه او با جنس مخالف حسادت شما را بر می‌انگیزد۳>

اگر متوجه شوید شخصی را که شما دوست دارید با یک نفر از جنس مخالف در ارتباط است و با او رابطه خوبی دارد، شدیدا پریشان شده و احساس حسادت می‌کنید. چرا که نمی‌خواهید فقط یک دوست معمولی برای او باشید.

  1. برای حرف‌هایش ارزش خاصی قائل هستید۳>

ممکن است حرف‌هایی که او می‌زند از نظر دیگران مهم و جالب نباشد؛ اما برای شما از ارزش خاصی برخوردار است.

  1. هر کاری از دست تان برمی‌آید برای او انجام می‌دهید۳>

هر کاری می‌کنید تا او خوشحال شود. مثلا غذای مورد علاقه اش را برای او درست کرده یا از رستوران سفارش می‌دهید تا سورپرایزش کنید.

  1. نسبت به حرف‌ها و رفتار‌هایتان در مقابل او محتاط تر می‌شوید۳>

شما یاد می‌گیرید که وقتی در کنار او هستید کمی‌محتاط تر باشید. حواس تان بیشتر به حرف‌ها و رفتارهایتان است. چرا که هر عمل شما عکس العملی از طرف او خواهد داشت. وقتی قصد دارید با او صحبت کنید، چند بار درباره حرف‌هایتان فکر می‌کنید تا او را ناراحت و آزرده نکنید.

  1. در ابراز احساسات خود هیچ گونه کنترلی نخواهید داشت۳>

ممکن است یکی از دوستان تان لطیفه ای تعریف کند و شما تنها لبخندی بزنید. اما اگر فردی که دوستش دارید همان لطیفه را تعریف کند شما بلند بلند شروع به خندیدن خواهید کرد. زمانی که حس تان نسبت به فردی عمیق می‌شود در بروز احساسات خود هیچ گونه کنترلی نخواهید داشت.

  1. احساس می‌کنید حال تان در کنار او بهتر است۳>

وقتی به شخصی علاقه مند می‌شوید در آسمان‌ها سیر می‌کنید. زیرا او احساس خوبی را در شما زنده می‌کند.

احتمالا دوستان و یا همکاران تان از این که کمتر عصبانی می‌شوید و اخلاق تان عوض شده است  تعجب خواهند کرد.


همچنین بخوانید :  در مقابل آسیب‌های عاطفی مقاوم تر شوید تا یک رابطه پایدار را تجربه کنید

۴>


  1. آینده تان را در کنار او تصور می‌کنید۳>

در مورد آینده تان با او رویا پردازی می‌کنید. ازدواج، مسافرت، بچه ، پیر شدن در کنار و ۸۲۳۰; .

  1. تلاش می‌کنید که بهتر به نظر بیایید۳>

وقتی به شخصی علاقه مند می‌شوید سعی می‌کنید روند زندگی خود را تغییر دهید. مثلا: غذاهای سالم تری می‌خورید، باشگاه می‌روید، به ظاهرتان بیشتر توجه می‌کنید و ۸۲۳۰; . شما مشتاق بهتر شدن هستید و حضور طرف مقابل این انگیزه را در شما ایجاد می‌کند.

در این گونه مواقع قطعا خودتان متوجه خواهید شد که به آن شخص علاقه مند شده اید. چرا که دوست دارید او تنها متعلق به شما باشد و نمی‌توانید آینده تان را بدون او تصور کنید. اما نکته مهم این است که بدانیم عاشق شده ایم یا نه .

ایمیل شما با موفقیت ثبت گردید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر