موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

هبه پدر به پسر

هبه پدر به پسر

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 10 بهمن 1400 ساعت 20:24

با سلام
بنده پارسال یک خودروی 405 داشتم که قیمت آن 17 میلیون تومان بود. پدرم آن زمان به بنده از سر لطف 31 میلیون تومان دادند که من ماشین جدیدی تهیه کنم و خودروی 405 را به برادرم بدهم. با این تصمیم هم من ماشین جدیدی میگرفتم هم برادرم ماشین دار میشد. من خودرو را به برادرم دادم و خودم یک سمند صفر کیلومتر خریدم (سند به نام خودم)
من چند ماه بعد هم سمند را فروختم.
الان تصمیم به ازدواج با دختری دارم که پدرم بدون داشتن حتی 1 دلیل قانع کننده مخالفت میکند. مخالفت ایشان با من در مورد ازدواج با این دختر کار را به جایی رسانده که پدرم برای پس گرفتن پولی که پارسال به من داده بود میگوید از من شکایت میکند!
تصمیم ایشان برای پس گرفتن این پول به این خاطر است که من به خاطر فشار مالی از این ازدواج منصرف شوم.
این موارد را هم ذکر کنم که:
1- هیچ گونه قرارداد یا قولی بین من و پدرم در مورد این پول مطرح نشده و این پول را بعنوان قرض به من ندادند و فقط یک هدیه بود
2- سند 405 که الان دست برادرم هست نیز به اسم من هست و من هم برای دادن این ماشین به برادرم هیچ قرارداد یا قولنامه ای ندارم
حالا میخواستم بپرسم آیا پدرم میتوانند برای همچین چیزی شکایت نمایند؟ و آیا در صورت شکایت بنده موظف هستم این پول را پس دهم؟

مشاوره‌های حقوقی مرتبط

مشاوره حقوقی تلفنی یکی از سریعترین و بهترین نوع مشاوره است.

مشاوره حقوقی تلفنی در بنیاد وکلا با تضمین کیفیت مشاوره ارائه می‌شود.

قبل از رزرو مشاوره حقوقی تلفنی می‌توانید با بررسی وکیل و متخصصین حقوقی بر اساس عملکرد و امتیاز فعالیت تخصصی آنها فرد مناسب جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی را انتخاب کنید.

مشاوره حقوقی تلفنی در بنیاد وکلا با بهترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر