موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

با مانتو بلند روسری بهتره یا شال

با مانتو بلند روسری بهتره یا شال

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 24 دی 1399 ساعت 21:13

راهنمایی های کوچک برای انتخاب بهتر شال یا روسری

 انتخاب شال یا روسری برای خانم ها یکی از دشوار ترین انتخاب هاست . اینکه برای هر پوششی چه نوع شال یا روسری انتخاب کنیم و در هر موقعیتی ،چه نوع پوششی مناسب تر است یکی از چالش بر انگیز ترین انتخاب ها برای خانم هاست.اگر می خواهید بهترین شال یا روسری را انتخاب کنید ادامه مطلب را از دست ندهید.

علاوه بر چادر، سر کردن شال یا روسری، دو شیوه برای حفظ حجاب سر توسط خانم های ایرانی است و ما هرکجا که بخواهیم برویم، یکی از این دو را برای حفظ پوشش سر انتخاب می کنیم. اما خیلی از ما نمی دانیم که کجا و با چه لباسی باید شال سر کنیم و روسری را باید در چه جاهایی و با چه لباس هایی همراه کنیم. گاهی فکر می کنیم شال کلاً بهتر است یا اینکه روسری برای همه لباس ها انتخاب مناسبی است. اما این نکته را بدانید که هیچ کدام از این دو، بهتر یا بدتر نیستند؛ مهم این است که بدانیم کجا باید چه چیزی سر کنیم و هر کدام از این دو پوشش را با چه لباسی همراه کنیم. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بارها بر سر اینکه شال یا روسری را انتخاب کنید، دودل مانده باشید و نتوانسته باشید به راحتی تصمیم بگیرید برای چه موقعیتی، چه جور پوششی مناسب تر است. می خواهیم در این یادداشت با چند راهنمایی کوچک به شما کمک کنیم برای انتخاب شال یا روسری راحت تر تصمیم بگیرید و بدانید هر کدام از اینها بیشتر با چه لباس هایی هماهنگ است.

در مهمانی های مختلف شال مناسب است یا روسری؟

قبل از هرچیز این نکته را یادتان باشد که به طور کلی شال نسبت به روسری، بیشتر حالت اسپورت دارد و روسری بیشتر حالت رسمی را نشان می دهد. اما این اصل بسته به طرح دار بودن یا نبودن روسری شما و همین طور بسته به اینکه شال تان را چطور و با چه مدلی روی سرتان می بندید، می تواند تغییر کند؛ مثلاً اگر یک شال ساده و نخی را که معمولاً به مانتوهای تابستانی و اسپورت بیشتر می آید با یک مدل زیبا و مناسب مهمانی روی سرتان ببندید و با یک سنجاق نگین دار زیبا آن را محکم کنید، کاملاً حالت رسمی به شما می دهد.

%D8%B4%D8%A7%D9%84-%DB%8C%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%B1%DB%8C.jpg

کلیدهای انتخاب انواع شال یا روسری

اگر به یک مهمانی دوستانه دعوت شده اید و قصد دارید باحجاب در این مهمانی حاضر شوید، حتماً بنا به جو مجلس یک لباس اسپورت یا یک دست لباس نیمه رسمی را در نظر گرفته اید. برای این لباس بهتر است دنبال یک روسری ساده با رنگی که با لباس تان هماهنگ است باشید یا اینکه یک شال را که رنگش خیلی روشن و شاد نباشد در نظر بگیرید. کلاً برای وقت هایی که ظاهرتان حالت نیمه رسمی دارد، دست تان بازتر است و می توانید شال یا روسری را به دلخواه خودتان انتخاب کنید.
اما اگر مهمانی شما رسمی است و قرار است تا محل مهمانی با یک مانتوی رسمی بروید، حتماً یک روسری سیلک یا ساتن طرح دار انتخاب کنید که حالت کاملاً رسمی دارد و با ظاهرتان هماهنگ است. چون معمولاً مانتوهای مجلسی و رسمی رنگشان مشکی است، پیشنهاد می کنیم یک روسری سفید- مشکی طرح دار را انتخاب کنید؛ چون هم رسمی و زیباست و هم ظاهرتان را از یکنواختی و تک رنگ بودن خارج می کند. اما اگر قرار است به عروسی بروید و نگران خراب شدن موهایتان هستید، پیشنهاد می کنیم یک شال سبک سرتان کنید و دنباله های آن را پشت گردن بیندازید.
برای مانتوهای تابستانی و خنک که تقریباً همگی اسپورت هستند می توانید شال های رنگی را در نظر بگیرید؛ مخصوصاً رنگ های روشن را که باعث می شود در روزهای گرم، خیلی گرم تان نشود. یادتان باشد در روزهای تابستان شال را طوری سر کنید که مجبور نشوید آن را دور گردن تان بپیچانید چون این کار باعث می شود حسابی سرتان داغ شود. مثلاً می توانید یک طرف شال را با یک سنجاق به طرف دیگر وصل کنید و دنباله ها را هم به صورت آزاد روی شانه هایتان بیندازید. روسری های نخی هم برای روزهای گرم انتخاب مناسبی هستند، به شرطی که مجلسی و رسمی نباشند.برای روزهای تقریباً سرد پاییز که معمولاً خانم ها بارانی به تن می کنند، شال از روسری مناسب تر است؛ چون بارانی برخلاف پالتو، بیشتر اسپورت است تا رسمی. علاوه بر این، چون شال ها اغلب جنس شان از نخ است، سرتان را خوب گرم نگه می دارند. سعی کنید رنگی برای شال تان انتخاب کنید که دقیقاً همرنگ بارانی نباشد اما با رنگ بارانی تان هماهنگ باشد. دنباله های شال را هم بهتر است داخل یقه بارانی بیندازید. اما برای پالتوها که اغلب رسمی هستند، روسری مناسب تر است. یک انتخاب دیگر هم دارید و آن، این است که شال و روسری را همراه هم سر کنید. به این ترتیب اگر نگران سرما خوردن سرتان هستید، می توانید روی روسری تان یک شال نخی که کمی هم ضخیم باشد بیندازید. یادتان باشد بعد از اینکه روسری تان را گره زدید، دنباله هایش را داخل یقه پالتو بیندازید. چون پالتو های زنانه معمولاً یقه های زیبایی دارند و این کار باعث می شود یقه پالتو دیده شود. شال را هم به صورت ساده روی سر بیندازید و دنباله هایش را به همان صورت رها کنید.
این نکته را هم همیشه در نظر داشته باشید؛ اینکه شما شال یا روسری تان را چطور ببندید و چه مدلی برای بستن شان در نظر بگیرید، در ظاهر شما تفاوت زیادی ایجاد می کند. برای بستن شال و روسری مدل های ابتکاری خیلی زیادی وجود دارد و شما با توجه به فرم صورت تان و همین طور رنگ و مدل لباس تان، می توانید شیوه مناسبی برای بستن شان انتخاب کنید و با تمرین، آن شیوه را یاد بگیرید.

روسری یا شال خود را با فرم صورت تان هماهنگ کنید

%D8%B4%D8%A7%D9%84-%DB%8C%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%B1%DB%8C.jpg

انتخاب شال یا روسری برای مدل های مختلف صورت

در صورت مستطیلی و دراز، طول صورت از عرض بزرگ تر است، پیشانی و فک هم اندازه و لبه های تیز دارد. در این حالت باید طوری روسری و شال بپوشید که طول صورت را کوتاه تر کنید و لبه های تیز صورت گرد شود.

اگر صورت بیضی دارید، بیشتر مدل ها برای شما مناسب است. شما با صورت بیضی می توانید شال و روسری خود را به دلخواه ببندید در صورت مثلثی چون عرض چانه خیلی کم است و چانه نوک تیز است و در عوض پیشانی عریض است، شما باید عرض پیشانی را کم کنید تا با چانه متناسب شود. روسری و شال را طوری سر کنید که گوشه های پیشانی تان پوشیده شود. می توانید تیزی چانه را با روسری و شال بگیرید، به این صورت که شال و روسری را طوری ببندید که قسمت پایین چانه پوشیده شود. چون در صورت های مربع، چانه و فک حالت چهارگوش دارد شما باید این لبه ها را به روسری و شال گرد نشان دهید. شال ها بهترین گزینه برای صورت های مربعی شکل است.

در صورت های گرد پیشانی عریض و کوتاه است. شما باید با روسری و شال عرض پیشانی را کمتر و در عوض بلندتر نشان دهید. از هدبند یا دستمال سر می توانید استفاده کنید اما نباید بیشتر از یک چهارم پیشانی را بگیرید. به هیچ وجه کاری نکنید که ارتفاع پیشانی کم شود. برای بلندتر نشان دادن پیشانی از هدبندهایی که رنگ روشن دارند استفاده کنید و روسری و شال خود را تیره تر و به صورت مستطیلی سر کنید. کناره های شال و روسری را به هیچ وجه تا نزنید. از پارچه های محکم و حالت دار استفاده کنید تا به صورت شما شکل بدهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر