موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

ایا عوارض خود ارضايي بعد از ترک از بین میرود

ایا عوارض خود ارضايي بعد از ترک از بین میرود

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 مهر 1398 ساعت 19:26

خواهر محترم از لطف شما تشکر می کنیم. خوبی این سایت بخاطر ارتباط افراد متدین و متعهدی همچون شماست. امیدواریم همچنان توفیق خدمت به جوانان پاک ایران اسلامی را داشته باشیم. در نامه تان نوشته اید از اینکه قبلا خودارضایی می کردم سخت پشیمانم، این پشیمانی سرمایه ای بزرگ است و می تواند رابطه شما را با خدای خودتان اصلاح نماید و با همین پشیمانی می توانید از خدای خودتان درخواست بخشش کنید و او نیز تعهد نموده است که هر توبه کننده واقعی را نه تنها می بخشد؛ بلکه همه گناهان او را تبدیل به حسنه و ثواب می کند.
خواهر گرامی ظاهرا شما نگران عوارض احتمالی خودارضایی هایی که در گذشته انجام داده اید، نیز هستید. البته از ظاهر نامه شما بر می آید که دیگر مبادرت به انجام این کار نمی کنید و آن را برای همیشه رها کرده اید؛ بنابراین جای نگرانی نیست چرا که ترک این عمل خود بزرگترین مداوا برای عوارض ناشی از آن است؛ البته به نظر می رسد شما نیاز به آرامش روحی و تقویت جسمی دارید. بنابر این در ادامه به نکاتی در باره جبران عوارض خود ارضایی می پردازیم، که دانستن و رعایت آنها برای جبران کامل عوارض مفید می باشد.
اولا: این آسیب‌ها معمولاً مربوط به کسانی است که مدت زمان زیادی گرفتار این انحراف جنسی‌بوده‌اند و یا شدت ابتلایشان بالا بوده است. بنابراین اکنون که آن را ترک کرده اید، به هیچ عنوان نباید نگران عوارض آن باشید. چرا که اگر برخی از این عوارض ایجاد شده باشند معمولاً بعد از ترک و به مرور زمان از بین خواهند رفت. بدن انسان مخصوصاً جوان توانایی جبران این عوارض را دارد و دوباره خودش را بازسازی می‌کند و به تدریج به وضعیت عادی برمی‌گردد ؛ البته به شرطی که این عمل هرگز دوباره انجام نشود.
ثانیا: زمان جبران عوارض از یک شخص با شخص دیگر و همچنین بر اساس شدت گرفتاری متفاوت است. هر چه بدن قوی تر باشد و شدت گرفتاری قبلی نیز کمتر باشد، زمان جبران عوارض کاهش پیدا می کند.
ثالثا: برای جبران و تقویت جسمی، خوردن مواد قندی مثل خرما، کشمش و عسل، همچنین مصرف روزانه میوه و سبزیجات، حبوبات مثل عدس و مصرف هفتگی گوشتها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. انجام ورزش روزانه، تفریح و گردش های سالم در بازگشت سلامتی شما بسیار مؤثر است.
در پایان تاکید می کنیم که بیش از حد خود را نگران آنچه قبلا اتفاق افتاده نسازید و استرس به خود راه ندهید که خود نگرانی و استرس وسیله ای برای افزایش مشکلات شما خواهد بود و بهبود عوارض را به تاخیر خواهد انداخت.
موفق باشید.
جواد ترکاشوند

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر