موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه دختری با اعتماد به نفس باشیم

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 20 مهر 1398 ساعت 18:39

توی زندگی تون انتخابات و تغییرات مثبت ایجاد کنید. این راه های ساده عزت نفستون رو بهبود می بخشه. فقط کافیه آروم باشید و خودتون باشید!

1-116.png

۱-ریسک کنید، چون هر خطر و ریسکی اعتمادبنفستون رو بیشتر می کنه و شما رو قوی تر می کنه. هرچند، باید بدونید که هم ریسک مثبت داریم، هم ریسک منفی. کارهایی رو بکنید که شما رو به اهدافتون می رسونه.

2-117.png

۲-با نوشتن اهدافتون اون ها رو مشخص کنید. اهداف واقع بینانه و دست یافتنی در نظر بگیرید، طوری که اگه نتونستید یهو به همه شون برسید سرخورده نشید. به این کار به چشم برداشتن یه قدم نگاه کنید و سعی کنید مثبت فکر کنید.

3-108.png

۳-سعی کنید همیشه بدنتون حالت خوبی داشته باشه (موقع نشستن، ایستادن، راه رفتن)، بخصوص وقتایی که تنهایی قدم می زنید.

4-91.png

۴-مرتب باشید. موهاتون رو مرتب بشورید (با در نظر رفتن نوع موهاتون) و مرتب حموم برید. اونقدر وسواس نداشته باشید که هر دقه به این فکر کنید که قیافه تون چطوریه. یکی از مهم ترین چیزا برای اعتمادبنفس داشتن اینه که با خودتون و بدنتون راحت باشید. لباسای خیلی باز یا لباسایی که خیلی براتون کوچیکه رو نپوشید چون می تونه ناخوشایند باشه. اگه فکر کردید که نیازتون میشه، وسایل کوچیکی مثل شونه کوچیک، براق کننده لب و یا یه اسپری بدن با خودتون داشته باشید.

5-75.png

۵-برای این که استایل منحصربفرد خودتون رو داشته باشید خرید برید و یا برای خودتون لباس بدوزید. چیزی رو که دوست دارید و خوشحالتون می کنه بخرید. هرچیزی رو فقط به خاطر این که همه می پوشن، نپوشید. اگه شلوار جین ساده و تی شرت معمولی دوست دارید، همون و بخرید. هر قدر راحت تر باشید، اعتمادبنفستونم بیشتر می شه. سعی کنید از معیارهای خودتون پیروی کنید.

6-61.png

۶-تاوقتی که می دونید کاری که می کنید درسته و به کسی آسیب نمی زنه، به حرف مردم توجه نکنید. و هیچوقت از انجام دادن کار درست نترسید.

7-53.png

۷-ظاهرتون رو طبق سلیقه خودتون بسازید. تک بودن و اعتمادبنفس داشتن، همون منحصربفرد بودن شخصیتتونه. اگه دوست دارید از طلا و جواهر استفاده کنید، استفاده کنید! اگه طلا و جواهر رو دوست ندارید، سلیقه شخصی تونه و هیچ کس نباید چیزی بهتون بگه. راه دیگه برای منحصربفرد کردن ظاهرتون، مدل مو، رنگ مو، کفش، کیف پول و این جور وسایله. البته این ها رو هم اگه دوست نداشتید و باهاش راحت نبودید میتونید استفاده نکنید.

8-51.png

۸-مطمئن باشید که اتاقتون تمیزه. تمیزی اتاق به این معنیه که هر وقت به وسیله ای احتیاج داشتید بتونید پیداش کنید، اینطوری استرس نمی گیرید که چیزی رو گم کردید. و وقتی هم که دوستاتون میان پیشتون احساس بهتری خواهید داشت که اتاقتون تمیز و مرتبه. هیچکس خوشش نمیاد با صحنه لباس زیرتون روی کف اتاقتون مواجه بشه!

9-47.png

۹-همیشه حواستون باشه که تو کیفتون پد دارید و پدها رو مرتب عوض کنید تا اتفاق ناخوشایندی نیفته.

10-43.png

۱۰-مطالعه کنید و تکالیف مدرسه تون و انجام بدید و سعی کنید همیشه بهترین خودتون باشید. برای امتحانا خوب بخونید و تکالیفتون رو انجام بدید. توی کلاس به سوالا جواب بدید و سوالات مرتبط با موضوع کلاس بپرسید. از این که درس رو نفهمیدید نترسید، به جاش با همکلاسی یا معلمتون حرف بزنید. اگه سوال نپرسید نمی تونید درس ها رو یاد بگیرید. باهوش بودن عجیب نیست. مردمی که اینطور فکر می کنن باهوش نیستن!

11-40.png

۱۱-درست، واضح و با صدای بلند صحبت کنید و فحاشی نکنید. اگه مجبور به این کار شدید از کلمات ملایم تر استفاده کنید! به جای گفتن فحش های بد، کلمات بی ربط بگید. ولی اگه می تونید به کل این کلمات رو از حرف زدنتون حذف کنید.

12-29.png

۱۲-استعدادهاتون رو پرورش بدید. اگه رقصتون خوبه، برید کلاس و مهارتتون رو بیشتر کنید، اگه توی ورزش خاصی خوبید، به یه تیم بپیوندید.

13-21.png

۱۳-اگه می خواید بیشتر توی جمع باشید و یا می خواید به خجالتتون غلبه کنید، تو باشگاه و کلاس های مختلف ثبت نام کنید. این کار اعتمادبنفستون رو بیشتر می کنه و مهارتهای اجتماعی تون رو بهتر می کنه و کمک می کنه دوستای بیشتری پیدا کنید.

14-21.png

۱۴-به علایقتون بپردازید. اگه دوست دارید کتاب بخونید و یا شعر بنویسید. نقاشی و خطاطی کنید، شنا کنید و یا اگه دوست دارید انیمیشین ببینید. هر کسی علایق متفاوتی می تونه داشته باشه و نباید فکر کنه که این اشتباهه. یادتون باشه همه چیز فقط برای اینه که شما شادتر باشید. هیچ کاری رو فقط برای این که دیگری ازتون می خواد انجام ندید. چیزایی که بهتون شور و شوق می ده پیدا کنید و از این که کار جدیدی کنید نترسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر