موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

تست تفاهم زن و شوهر

تست تفاهم زن و شوهر

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

تستها تفاهم قبل از ازدواج آیا مفید هستند ؟ آیا شما و همسرتان عشق و احترام خود را بر پایه ای درست به یکدیگر نشان می دهید؟ در رابطه شما این احساسات چگونه بیان می شوند؟ آزمايشات قبل از ازدواج به 3 دسته اصلي آزمايشات پزشكي مخصوص بانوان و آقايان، آزمايشات ژنتيك و تستهاي روانشناسی تقسيم ميشوند. اهميت تستهاي روانشناسي اگر بيشتر از تستهاي ديگر نباشد كمتر نيست. یکی از بزرگترین مشکلاتی که زوج ها در ادوایل زندگی مرتکب می شوند این است که زیاد به تفاوت های فرهنگی و سلیقه ای طرف مقابلشان توجه نمی کنند همین امر سبب می شود که بعد از گذشت چند سال از ازدواج به مشکل برخورد کنند. در اين مقاله به بررسي انواع تستهاي تفاهم قبل از ازدواج و تست های روانشناسي قبل از ازدواج که به آنها می توانیم میزان سازگاری زن و شوهر بفهمیم، مي پزدازيم. توصیه مقاله های ما را در مورد مشاوره ازدواج، سوالات مهم قبل از ازدواج و  زوج درمانی و روان درمانی بخوانید.

مزیت های تست های تفاهم قبل از ازداوج

چه دوست داشته باشید چه نه باید قبول کنیم که یک سوم ازدواج ها در حال حاضر به طلاق ختم می شوند و بر اساس تحقیقات بسیاری از ازدواج هایی که داوم پیدا می کنند به این علت نیست که زوج ها از خود راضی هستند. بر اساس همین تحقیقات 30 درصد از زوج هایی که در کنار هم زندگی می کنند از زندگی زناشویی خود رضایت ندارند و این زندگی مشترک سبب سبب شادی ایشان نمی شود و تنها به دلایل مختلف مانند فرزند ، دلایل مالی و ... همیدیگر را تحمل می کنند. در حقیقت یافتن فردی مناسب برای ازدواج کار ساده ای نیست و تشخیص اینکه کدام زندگی خوب یا بد خواهد شد کار هر کسی نمی باشد. بسیاری از تست های تفاهم قبل از ازداوج و تست های تفاهم زن و شوهر موجود هستند که یک معیار تقریبی به افراد برای تصمیم گیری به ازدواج می دهند ولی باید در نظر داشته باشید که این معیار ها قطعی نیستند و باید نظر یک متخصص نیز را در مورد نتایج بدست آمده در این تست های تفاهم قبل از ازدواج را هم جویا شوید. چرا که بسیاری از شاخص ها و عوامل تاثیر گذار بر روی زندگی مشترک افراد در این تست ها در نظر گرفته نمی شود. یک درمانگر می تواند بر اساس نتایج این تست ها و اطلاعاتی که از زوج ها دریافت می کند کمک بسیار شایانی در کیفیت زندگی مشترک شما داشته باشد. در بسیاری از موارد زوج ها به دلیل اینکه آموزش های لازم را برای آمادگی یک زندگی مشترک را ندیده اند، در آینده به مشکل برخورد می کنند. تست تفاهم قبل از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج می تواند بسیار در کیفیت زندگی مشترک آینده شما تاثیر گذار باشد و تا زوج ها بتوانند با کمک هم فراز و نشیب های زندگی مشترکشان را پشت سر بگذارند. توصیه می کنیم حتما از یک درمانگر متخصص مشاوره بگیرید. 

%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%88-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%87%D9%85.jpg

تست تفاهم قبل ازدواج

از تستهاي مهم قبل از ازدواج، ميتوان به تست مايرز-بريگز و تست هارتمن و تست انگيزش و ... اشاره داشت. در اینجا یک تست تفاهم قبل از ازدواج که یک دید خوب را می تواند به شما بدهد را آورده ایم، همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم نتایج این تست و تمامی تست های مشابه به تنهایی و بدون گرفتن نظر یک متخصص نمی تواند معیار خوبی برای تصمیم گیری باشد ولی می توانید یک دید خوب را به شما بدهد. این تست از کتاب کامیابی و ناکامیابی در از ازدواج نوشته دکتر جان گاتمن است که یکی از تست های بسیار مفید بوده که نتایج آن می تواند به درمانگران برای راهنمای زوج ها کمک بزرگی باشد. بسته به اینکه شما مخاله یا موافق گزینه ها هستید <<بله>> یا <<نه>> را در پاسخگویی به سوالات زیر انتخاب کنید. 

1- همسرم در جستوجوی افکارم برمیآید.
بله / نه

2- همسرم به احساسات من توجه دارد.بله / نه

3- اغلب احساس نمیکنم مرا کنار گذاشته است.بله / نه

4- ما با هم تفاهم داریم.بله / نه

5- به حرف یکدیگر گوش میدهیم.بله / نه


6- به عقاید یکدیگر احترام میگذاریم.

بله / نه

7- نسبت به یکدیگر مهربان هستیم.
بله / نه

8- احساس میکنم همسرم به خوبی از من مراقبت می کند.
بله / نه

9- برای آنچه میگویم اهمیت قائل است.بله / نه

10- در تصمیماتی که میگیریم،نظر من مهم است.بله / نه

11- در رابطه زناشویی ما، عشق زیادی وجود دارد.بله / نه

12- ما به راستی به یکدیگر علاقهمند هستیم.بله / نه

13- من دوست دارم، فقط با همسرم وقت بگذرانم.بله نه

14- ما دوستان خوبی هستیم.بله / نه

15- حتی در زمان های سخت، ما همدل هستیم.بله / نه

16- همسرم نسبت به دیدگاه من، با ملاحظه رفتار می کند.بله / نه

17- از نظر جسمانی برای همسرم جذاب هستم.بله / نه

18- همسرم نسبت به من توجه نشان می دهد.بله / نه

19- من در زندگی همسرم جای محکمی دارم.بله / نه

20- همسرم مرا تحسین می کند. بله / نه


امتیاز دهی تست تفاهم قبل از ازدواج

اگر  کمتر از 9 پاسخ درست به این سوالات داده اید بدانید که به اندازه کافی در رابطه زناشویی که دارید احساس رضایت نمی کنید و نیاز است که برای افزایش محبت و صمیمت با همسرتان رابطه ای خلاق و فعال داشته باشید. توصیه می کنیم اگر کمتر از 7 پاسخ بله به این سوالات دادید، توصیه می کنیم حتما بای یک درمانگر در مورد این مسله مشاوره کنید. توجه داشته باشید که هر دوی شما باید این تست را پر کنید.

تست تفاهم قبل از ازدواج هنر زندگی

متخصصان کلیک مشاوره روانشناسی هنر زندگی می توانند به شما در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره قبل از ازدواج و بررسی میزان تفاهم زوجین کمک کنند و آموزش های لازم را به شما برای آمادگی برای یک زندگی مشترک می دهد. شما می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری کلیک تخصصی هنر زندگی بهرمند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر