همه چیز در مورد رابطه دهانی

همه چیز در مورد رابطه دهانی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 28 آبان 1399 ساعت 14:10

سکس دهانی چیست؟ به تحریک آلت شریک جنسی بوسیله دهان، لب یا زبان سکس دهانی گفته میشود. به طور کلی این نوع رابطه شامل لیس زدن یا مکیدن آلت مردانه، واژن، کلیتوریس یا مقعد طرفین رابطه است و از جمله روابط جنسی پر طرفدار، لذت بخش و کم خطر نسبت به آمیزش جنسی از نظر انتقال بیماری های مقاربتی و احتمال صفر درصد بارداری ناخواسته است.

افراد مختلف انتخاب های متفاوتی برای انجام این نوع از رابطه دارند از جمله معایب این رابطه انتقال بیماری های باکتریایی نواحی جنسی و دهان به یکدیگر بوده و ممکن است رابطه ای خوشایند برای عده ای از زوجین نباشد و انتخابی کاملا شخصی بوده و گزینه عده ای از افراد برای داشتن رابطه جنسی نباشد و حتما بایستی مورد پذیر و لذت بخش برای هر دو طرف رابطه باشد. البته با تمرین و همین طور یادگیری مهارت های لازم در این نوع رابطه میتوان با بهترین و دلپذیرترین حالت این نوع رابطه با شریک جنسی خود دست پیدا کنید.

خطرات رابطه دهانی یا اورال

همان طور که قبلا هم اشاره شد در این نوع رابطه ریسک انتقال بیماری های مقاربتی به هیچ عنوان صفر نیست و حتی احتمال انتقال HIV و دیگر انواع این نوع بیماری ها وجود دارد و حتی در صورت وجود جراحت در قسمت هایی از بدن که در این رابطه دخیل هستند، این خطرات بیشتر خواهند بود که در ادامه به راه حل های موجود برای کم کردن این خطرات میپردازیم.

از جمله مواردی که میتوان برای آقایان جهت کم کردن خطرات این رابطه پیشنهاد کرد استفاده از کاندوم های مردانه است. از جمله محبوب ترین این نوع کاندوم ها میتوان کاندوم های طعم دار و میوه ای را پیشنهاد کرد که رضایت طیف گسترده ای از کاربران را جلب نموده است. برای خانم ها هم پوشش هایی از جنس لاتکس یا پلاستیک بسیار نازک که روی سطح واژن و مقعد قرار گرفته و مرد از روی این پوشش که به کاندوم دهانی معروف هستند رابطه خود را آغاز کند.

چگونگی انجام سکس دهانی توسط زن برای مرد

اولین قدم در هر نوع رابطه ای نوازش و بوسه و ایجاد احساس آرامش  توسط زوجین در شریک جنسی است که این مورد در میان خانم ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردا است. در ابتدا نیازی نیست که حتما آلت مردانه در حالت نعوظ کامل باشد و زن میتواند با دست خود به مرد کمک کند تا آلت او نعوظ کند. بعد از این مرحله زن میتواند به کمک دست خود تعیین کند که آلت مردانه تا چه اندازه وارد دهان او شود تا احساس راحتی و لذت را داشته باشد و نقش فعال را در این مرحله ایفا کند.

آلت مردانه بسیار حساس بوده و در ابتدای شروع رابطه، زن بایستی به آهستگی کار خود را شروع کرده و بتدریج سرعت خود را بیشتر کند. میتوان با حرکات قسمت های مختلف زبان، دهان و یا سر که توسط زن انجام میشود بهترین موقعیت رابطه را کشف کرد و دقت شود که زن از دندان خود در رابطه استفاده نکند، مگر اینکه از طرف مرد از او درخواست شود.

چگونگی انجام سکس دهانی توسط مرد برای زن

قبل شروع سکس دهانی برای خانم ها مانند قسمت قبل کار خود را با بوسیدن، معاشقه و لمس بدن شریک جنسی خود آغاز کنید و سپس همین روال را به نواحی اطراف واژن خانم انجام داده تا برانگیختگی در او ایجاد شود.

ناحیه تناسلی خانم ها هم مانند آلت آقایان بسیار حساس بوده اما در اکثر خانم ها ناحیه کلیتوریس با دارا بودن ۸۰۰۰ پایانه عصبی حساس ترین قسمت ناحیه تناسلی است. در مرحله بعد لب های واژن و دهانه واژن از نواحی حساس هستند که در رابطه دهانی بایستی تحریک شده تا شریک جنسی خود را به نهایت لذت از رابطه برسانید.

در ابتدا زبان خود را به آرامی روی نواحی ذکر شده حرکت دهید و از حرکات آرام استفاده کنید و به تدریج سرعت خود را بیشتر کنید. میتوانید ریتم و سرعت خود را در مراحل مختلف تغییر دهید و با دریافت بازخوردهای لازم از شریکک جنسی خود به بهترین حالت از این نوع رابطه برسید.

نحوه انجام سکس دهانی – مقعدی

عمل انجام سکس دهانی ناحیه مقعدی شریک جنسی میتواند بخشی از هر رابطه جنسی باشد. اگر نگران موارد بهداشتی این نوع رابطه هستید از طرف مقابل خود بخواهید که با دقت ناحیه مقعد را بشوید. همچنین میتوانید هر دو یک بخش دوش گرفتن برای پیش گرمی رابطه داشته باشید.

قبل از شروع، شریک شما احتمالا دوست داشته باشد به آرامی بوسیده و نوازش شود و ناحیه اطراف مقعد شامل پرینیوم که بین مقعد و واژن است. سپس میتوانید روی ناحیه مقعدی تمرکز کنید، زبان خود را حلقه کنید و ناحیه اطراف مقعد را با زبان لمس کنید و در نهایت روی خود مقعد متمرکز شوید. با یاد داشته باشید که حتما به نظرات شریک خود دقت کنید و آنچه را که او لذت میبرد انجام دهید مانند لیس زدن، مکیدن یا نوازش آهسته آن ناحیه. دقت کنید که زبان خود از ناحیه مقعد به واژن حرکت ندهید زیرا این کار باعث انتقال باکتری های بیماری زا به ناحیه تناسلی خانم ها میشود.

توصیه های بهداشتی

در ادامه به توصیه های بهداشتی که ضامن حفط سلامتی در این نوع از رابطه جنسی است میپردازیم:

  • در صورتی که لثه های حساسی دارید قبل از انجام سکس دهانی مسواک نزنید.
  • حتما از کاندوم مردانه برای آقایان و از کاندوم دهانی برای خانم ها در هنگام رابطه دهانی استفاده کنید. در صورتی که دسترسی به به کاندوم دهانی ندارید میتواند کاندوم مردانه خصوصا از نوع ساده آن را برداشته و با قیچی در طول کاندوم برش ایجاد کنید و از آن به عنوان کاندوم دهانی استفاده کنید. یک سمت کاندوم برش خورده را روی واژن یا مقعد شریک خود قرار دهید و سمت دیگر برای لیسیدن شریک دیگر است. دقت کنید که به هیچ عنوان کاندوم دهانی را بعد از قرار دادن روی ناحیه تناسلی خانم ها برنداشته و برعکس نکنید و فقط از یک سمت آن استفاده کنید.
  • دقت کنید که اگر شریک جنسی خانم شما در دوران قاعدگی به سر میبرد و تمایل به انجام رابطه دهانی دارید استفاده از کاندوم دهانی اهمیتی دو چندان دارد.
  • از ریختن منی در دهان شریک جنسی خود بپرهیزید. به این موضوع در ادامه خصوصا از منظر مذهبی و احکام رابطه جنسی بیشتر پرداخته میشود و در اینجا یک توصیه بهداشتی و ایمنی است.
  • هنگام ابتدا به بیماری های عفونی و ویروسی خصوصا در نواحی دهان، مقعد و واژن از رابطه دهانی بپرهیزید. از جمله این موارد میتوان به عفونت های دهان، دندان، عفونت واژن و مقعد، جراحی دندان و لثه، عفونت گلو و آبسه دندانی اشاره کرد. البته در موارد زیادی نشانه های این بیماری ها ممکن است واضح نباشد پس در صورت سوزش و احساس ناراحتی در نواحی ذکر شده از بدن رابطه دهان نداشته و یا از وسایل حفاظتی مناسب مانند کاندوم استفاده کنید.
  • در رابطه دهانی تماس چشمی را فراموش نکنید و با این کار بازخورد شریک جنسی خود را سنجیده و متناسب با آن اقدامات بعدی را انجام دهید تا موجب دلزدگی شریک خود از این رابطه نشوید.
  • بهداشت نواحی تناسلی و نظافت آن ها همین طور دقت در زدودن موهای زائد و خوشبو کردن آن نواحی از نکات پر اهمیت در این رابطه است.

برای مشاهده و خرید کاندوم کلیک کنید.

مزایای رابطه دهانی

از مزایای مهم رابطه دهانی خصوصا برای خانم ها تحریک کنندگی بالای نواحی تناسلی خصوصا در بخش کلیتوریس است که میتواند منجر به ارگاسم و تجربه اوج لذت جنسی در خانم ها شود. با زبان زدن و لیسیدن ملایم و ادامه دار ناحیه کلیتوریس همسر این عضو تحریک شده و به علت هجوم خون به شریان های این ناحیه، عضو کلیتوریس سفت شده و نعوظ زنانه رخ میدهد. استفاده همزمان از انگشتان دست برای ایجاد تحریک بیشتر توصیه میشود. دیگر مزیت سکس دهانی این است که انجام آن برای زنان باردار نیز امکان پذیر بوده و بر سلامت مادر و جنین درون رحم تاثیر منفی نخواهد داشت.

سکس دهانی در صورت رعایت نکات گفته شده و پذیرش آن از سمت هر دو شریک جنسی میتواند نمک رابطه جنسی بوده و با ایجاد تنوع در رابطه حس خوشایندی را در زوجین ایجاد کند و دلزدگی و عدم تنوع در رابطه را کاهش دهد. این نوع رابطه به دلیل شبیه سازی دخول برای آقایان دلپذیر بوده و شور و اشتیاق مرد برای رابطه با همسر خود را بیشتر میکند و برای زن به دلیل تحریک کنندگی بسیار زیاد در عضو کلیتوریس خوشایند است و میتوانند ارگاسم کاملی را تجربه کنند. افزایش اعتماد به نفس در زوجین از فواید هر نوع رابطه جنسی کامل و خوشایند طرفین به ویژه آقایان بوده و رضایت جنسی آن ها را افزایش میدهد.

محصول پیشنهادی: کاندوم کاپوت مدل ۴۵minutes

احکام سکس دهانی در اسلام

با وجود مزایا و معایب ذکر شده، برای بسیاری از زوج های مذهبی دغدغه داشتن این رابطه همچنان پابرجاست. با وجود آنکه در دین اسلام و هر دو مذهب شیعه هر نوع کامجویی زوجین با حفظ کرامت انسانی بلامانع است، اما نوع و کیفیت یکسری از روابط جنسی نکوهیده و برخی دیگر سفارش شده است. در مطالب پیش رو به احکام فقهی رابطه دهانی و باید ها و نبایدهای آن از دیدگاه دین مبین اسلام میپردازیم.

رابطه جنسی در اسلام میان زوجین سفارش شده و رابطه دهانی که از انواع آن است نیز جز افعال حرام نیست اما علمای شیعه به روایتی منتصب به امام صادق که مردی از ایشان در مورد برقراری رابطه دهانی با همسر خود سوال کردند، استناد میکنند و امام در پاسخ فرمودند: “جایز است و مشکلی ندارد، ولی این چه کاری است” زیاد این رابطه را ترویج نمیکنند.

از نظر علمای اهل سنت نیز رابطه جنسی دهانی مباح بوده و فقط در صورتی که زوجین علم و یقین به ایجاد آسیب داشته باشند عملی حرام محسوب میشود. در هر صورت این رابطه نکوهیده نشده است، اما خوردن مایعات ترشح شده مانند منی مردان که نجس است و مایعات خارج شده از زنان در اوج لذت جنسی که آن نیز حکم منی را داشته فعل حرام بوده و شدیدا نفی شده است.

سوال: در اسلام خوردن آلت جنسی زوجین توسط همسر جایز است؟

پاسخ آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

خوردن آلت جنسی مرد توسط همسرش اشکال شرعی ندارد و حلال است. منی نجس بوده و خوردن آن حرام است. دیگر ترشحاتی که موقع لذت بردن های جنسی ار آلت تناسلی مرد یا زن بیرون میاید پاک بوده اما بنابر احتیاط واجب نباید خورده شود. البته این کار از کامجویی های غیر متعارف بوده و بر زن واجب نیست در این گونه موارد خواسته شوهر را اجابت کند.

پاسخ امام خمینی رحمه الله علیه: خوردن اعضای مختلف زن و شوهر توسط همدیگر اشکال ندارد و جایزاست. زن و شوهر می توانند هر نوع لذتی از همدیگر ببرند، لیکن بلعیدن رطوباتی که از بدن همدیگر خارج میشود حرام است.

پاسخ آیت الله العظمی سیستانی:

مکیدن اعضای تناسلی زن و شوهر و وارد کردن آلت در دهان زن با رضایت همدیگر در صورتی که باعث بیماری نشود ، از نظر شرعی اشکال ندارد. بلعیدن عمدی رطوباتی که خارج میشود حرام است. اگر زن به این نوع رابطه راضی نباشد مرد جایز نیست او را وادار به این کار کند.

پاسخ آیت الله العظمی خامنه ای:

خوردن اعضا تناسلی همسر فی نفسه اشکال ندارد ولی باید از خوردن خبائث و منی اجتناب نمود زیرا منی نجس بوده و خوردن آن حرام است.

نتایج:

با توجه به مطالب گفته شده، از نظر علمای دینی رابطه دهانی اشکالی ندارد مگر اینکه ترشحات نواحی تناسلی زوجین وارد دهان یکدیگر شود و این حکم نیز بیشتر مرتبط با مسائل بهداشتی و سیستم ایمنی بدن زوجین بوده و همین طور خطر ابتلا به بیماری های منتقل شده از این طریق را کاهش میدهد که برای این موضوع نیز در سطور بالاتر پیشنهاداتی از جمله استفاده از کاندوم مردانه و پوشش کاندوم دهانی و قبل از آن رعایت نکاتی بهداشتی داده شد.

با رعایت نکات بهداشتی و احکام دینی در مورد سکس دهانی به روابط خود تنوع و اشتیاق بخشیده و از رابطه خود کمال لذت را ببرید، در عین حال شرایط روحی و عاطفی شریک جنسی خود را در هر رابطه ای اولویت قرار داده تا روابط پرشور و ادامه داری را تجربه کنید و مراقب سلامت جنسی شریک خود باشید.

https://www.nhs.uk/common-health-questions/sexual-health/what-is-oral-sex/

https://www.avert.org/sex-stis/how-to-have-sex/oral-sex

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون