موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

رابطه زن متاهل با مرد متاهل

رابطه زن متاهل با مرد متاهل

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

چه خوشمان بیایید چه نه، خیانت یکی از موضوعات مهم و شایع در جامعه ما می باشد که باید در مورد این موضوع بی پرده صحبت شود. بدون شک یکی از آسیب زننده ترین روابط انسانی را زمانی شاهد خواهیم بود که یک خانم یا آقا (مجرد یا متاهل) وارد یک رابطه عاطفی با یک فرد متاهل دیگر می شود یا بالعکس. چنین روابطی حتی اولین استاندارد های لازم، امنیت و عشق را نیز دارا نمی باشند. هر چند افراد این روابط را مانند مسکنی برای دردهای نا آگاهانه خود می بینند، به همین دلیل وارد چنین روابطی می شوند ولی تبعات و پیامد های بسیار جبران ناپذیری را برای آنان به همراه خواهد داشت. یک روانشناس معروف به نام دیانا فوشا در کتابش می گوید که (( نقطه مقابل عشق، نفرت نیست بلکه ترس است)). حقیقت این است که اگر در اتمسفر یک رابطه ترس وجود داشته باشد، هیچ وقت عشقی پدیدار نمی شود. برای دریافت مشاوره خیانت و مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت و ارتباط با زنان شوهر دار و مردان متاهل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

ارتباط با زن شوهردار یا مرد متاهل

هر فردی که وارد رابطه با زن یا مردی متاهل می شود، می داند که همانطوری که این مرد یا زن متاهل به هر دلیلی اگر توانسته عهد خود را با همسرش بشکند و وارد یک رابطه با فرد دیگری بشود. به راحتی می تواند این عهد را با نفر بعدی نیز بشکند و الی آخر. هر چند ممکن است فردی که در رابطه با یک فرد متاهل است تظاهر کند که همه چیز برای او جذاب، هیجان انگیز و آرامش بخش است ولی این ترس از رها شدن همواره در  ناخودآگاه او هست و تا همیشه با او باقی خواهند ماند. شروع یک رابطه عاشقانه و پایدار بودن این رابطه نیاز به داشتن یک سری شرایط ابتدایی دارد، مشاوره پیش از ازدواج می تواند شما را در داشتن یک رابطه بهینه یاری رساند.

دلایل برقراری ارتباط زنان و مردان متاهل

افرادی هستند با وجود اینکه متاهل می باشند، همزمان به فرد دیگری ابراز علاقه و توجه می کنند  خواستار برقراری یک رابطه خصوصی (جنسی / عاطفی) با او هستند. انگیزه بسیاری از خیانت ها عموما وجود افسردگی، خشم، بیماری دو قطبی، اختلالات شخصیت و مشکلات احساسی و عاطفی و عدم جسارت افراد برای پایان دادن به زندگی های ناکارمدی که دارند، می باشند. خشم و انتقام نسبت به شریک زندگی و همسر یکی از دلایل اصلی خیانت است. انگیزه های مردان و زنان متاهل از دیدگاه خودشان را در ادامه آورده ایم.

مرد متاهل

آقایان متاهل توجیهی که برای این رابطه دارند این است که ( من و زنم در حال جدایی هستیم در حالی که این آقا هنوز با زنش زیر یک سقف زندگی می کند و احتمالا شب ها نیز با او در یک تخت می خوابد و رسما رابطه زن و شوهری بین او و همسرش حاکم است)) یا می گویند که (( من قصد جدا شدن از همسرم را دارم ولی به خاطر بچه نمی تونم که این پروسه طلاق را به جریان بیاندازم)) یا (( من به اجبار خانواده با همسرم ازدواج کردم ولی انتخاب من تو هستی)) یا (( هیچ احساسی بین من و همسرم نیست و ما دقیقا مانند دو تا غریبه برای هم هستیم )). ولی این مردان حاظر نیستند به هر دلیلی تکلیف رابطه متاهلی که دارند را روشن کنند.

زنان متاهل

زنان متاهل برای پاسخ و توجیه رابطه خود معمولا می گویند که ((من هیجانی که با این مرد تجربه کردم را هرگز از شوهرم نگرفتم)) یا معتقدند که ((رابطه جنسی آنان با همسرشان خوب نبوده و همین امر سبب شده تا رابطه با دیگری را به عنوان یک راه حل مناسب ببینند)) یا اینکه (( به دلیل شرایط روحی نامناسبی که داشتند باید با یکی صحبت می کردند و همین سبب برقراری ارتباط آنها با فرد دیگر گردیده است)).

اگر به جملات زنان و مردان متاهل که با فرد دیگری ارتباط دارند توجه کنید خواهید که عدم پذیریش مسئولیت، چه پذیریش مسئولیت های انتخابی افراد در گذشته و چه پذیرش مسئولیت قطع رابطه ناکارمد و تصمیم به طلاق و پرداخت بهای تصمیم اشتباهی که در گذشته گرفته اند، یکی از دلایل اصلی ایجاد چنینی روابطی می باشد. در بسیاری از موارد اگر افراد متاهل مسئولیت های خود را بپذیرند با استفاده از مشاوره روانشناسی و قدم برداشتن برای رفع مشکلات می توانند مشکلات زندگی مشترکشان را حل کنند.

پیامد های ارتباط با زن شوهردار یا مرد متاهل

نفر سوم یه رابطه بودن همیشه شما را در موضع آسیب پذیری قرار می دهد. رابطه شما عموما مخفیانه خواهد بود. نفر سوم یک رابطه بودن شاید در ابتدا برای فرد مورد قبول باشد و بسیاری از پیامدهای آن را بپذیرد ولی در طولانی مدت احساس شهروند دوم بودن در فرد یک تنش را به وجود می آورد که سبب بروز رفتار هایی می گردد که حتی از جانب خودش نیز قابل قبول نیست. فشار روانی، اجتماعی، اخلاقی این ماجرا همواره در ناخودآگاه شما را آزار خواهد داد. دسترسی شما به فردی که در یک رابطه زناشویی قرار دارد بسیار محدود می باشد و از این بابت دچار محدودیت هستید. در رابطه خود همواره ابهام دارید و هیچ تصویری از آینده رابطه ای که دارید را نمی توانید متصور شوید. نمی توانید مشکلتان را با نزدیکان و دوستانتان در میان بگذارید و به یک راه منطقی برسید. شکِ ترس از خیانت به شما همواره آزارتان خواهد داد. در صورت عدم اطلاع همسر طرف مقابل از رابطه ای که همسرش با شما دارد، برای شما ممکن است دردسر های قانونی ایجاد شود. در صورت برملا شدن رابطه شما، خشونت فیزیکی از جمله شایع ترین پیامد هایی است که در چنین مواردی مشاهده می شود.

توصیه ای در مورد ارتباط با زنان شوهردار و مردان متاهل

زندگی ساختن بر روی خرابه های زندگی دیگری عاقبتی را به همراه نخواهد داشت. توصیه ما به شما این است که حتما قبل از اینکه وارد چنین رابطه ای بشوید یا اگر در حال حاظر درون چنین رابطه ای قرار دارید حتما برای کمک به خودتان از یک متخصص روانشناسی کمک بگیرید تا بتوانید انگیزه های درونی خود را بیشتر بشناسید و روش سالمتری را برای برخورد صحیح با این موضوع یاد بگیرید. مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی آماده است تا با خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت و ارتباط با زنان شوهر دار و مردان متاهل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر