کتاب های روانشناسی مناسب برای نوجوانان

کتاب های روانشناسی مناسب برای نوجوانان

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

tarikh-adabiat-koodakan_0.jpg

مجموعه کتاب‌های تاریخ ادبیات کودکان ایران

تاریخ ادبیات كودكان ایران مجموعه ای است كه شما در آن می توانید: با تاریخ كهن سرزمین ایران آشنا شوید. سیر فرهنگ این سرزمین را بشناسید. به دیدار كودكان ایرانی تا كهن ترین روزگاران بروید. مهمتر از همه با ادبیات كودكان ایران از روزگار باستان تا روزگار معاصر آشنا شوید.

ادامهٔ نوشته ...
goftogoye-jadogar-ba-malake.jpg

گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه جزیره رنگ‌ها

 کتاب «گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه جزیره رنگ‌ها» قصه‌ای جذاب و رازآلودست از همراهی و گفت و گوی یک صبح تا غروب نوجوان دوازده ساله‌ای به نام رهی با یک خانم نقاش غریب و کمی مشکوک.

ادامهٔ نوشته ...
fizik-lanati.jpg

فیزیک لعنتی، آلیس در سرزمین علوم

کتاب «فیزیک لعنتی،آلیس در سرزمین علوم» با زبانی ساده، روان و مناسب سن مخاطب اطلاعاتی در باره فیزیک و قوانین گوناگون آن به مخاطب می‌دهد.

ادامهٔ نوشته ...
sad-yek-razeleh-moalemha.jpg

صد و یک راه برای ذله کردن معلمها

در کتاب «صد و یک راه برای ذله کردن معلمها»، به زیبایی مسایل دوران نوجوانی بیان شده است. بلوغ عاطفی و رفتاری قهرمان کتاب و نحوهٔ برخورد بزرگترها با او و مشکلاتش و تلاش خود او برای رسیدن به اهدافش ستودنی است.

ادامهٔ نوشته ...
lashkhor-ketab_0.jpg

لاشخور کتاب

کتاب «لاشخور کتاب» داستانی است هیجان‌انگیز، پر تعلیق و ترسناک از جنیفر چمبلیس برتمن. خانواده امیلی مرتب در حال جابه جایی هستند. این بار آن‌ها به سانفرانسیکو می‌روند و امیلی خوشحال است، چرا که خالق بازی آنلاین و پرسروصدای «لاشخور کتاب» که امیلی از طرفداران سفت و سخت آن است، در این شهر زندگی می‌کند.

ادامهٔ نوشته ...
echo.jpg

اکو (داستان فردریش، داستان مایک، داستان آیوی)

بستر زمانی مجموعه اکو، جنگ جهانی دوم است. زندگی فردریش، مایک و آیوی به خاطر جنگ تغییر می‌کند.

ادامهٔ نوشته ...
biroon-zehn-man.jpg

بیرون ذهن من

ملودی شخصیت کتاب «بیرون ذهن من» دختری است که از کودکی مجبور بوده از ویلچر استفاده کند. اما مشکل اصلی او این نیست.

ادامهٔ نوشته ...
hamishe-be-man-beman.jpg

همیشه با من بمان

کتاب «همیشه با من بمان»، داستانی است عاطفی، عاشقانه و روانکاوانه که از زبان سه راوی مختلف روایت می شود؛ دو برادر و یک دختر.

ادامهٔ نوشته ...
cheltekeh.jpg

چهل تکه

کتاب «چهل تکه» داستان دختری است به نام ریحانه که بدهکاری‌های پدرش آرامش او و خانواده را به هم زده است. طلبکاران هر بار اطلاعیه‌ای روی در خانه می‌چسبانند و در صدد دستگیری پدر فراری ریحانه‌اند.

ادامهٔ نوشته ...
roverandom.jpg

راورندوم

کتاب «راورندوم» نوشته جی. آر. آر. تالکین داستان سگی است که به سبب خشم جادوگری پیر به سگ عروسکی تبدیل می‌شود.

ادامهٔ نوشته ...
taskhirshodegan.jpg

رمان تسخیرشدگان جزیره بادیان

کتاب «تسخیرشدگان جزیره بادیان» برداشتی آزاد از مراسم زارگیری است. داستان در زمانی نامعلوم و در جزیره‌ای جنوبی می‌گذرد و اشاره‌ای دارد به ترس‌هایی که پایه به وجود آمدن آن اوهام و خرافه‌های محلی است.

ادامهٔ نوشته ...
momken-namomken.jpg

ممکن و ناممکن

در کتاب «ممکن و ناممکن» نویسنده سفر به سوریه و بازنویسی خاطره‌هایش را بهانه‌ای قرار می‌دهد برای معرفی تاریخ چندهزار ساله خاورمیانه. کتاب «ممکن و ناممکن» نام دیگری نیز دارد: سوریه در خواب و بیداری.

ادامهٔ نوشته ...
gharibeh-darya.jpg

غریبه و دریا

کتاب «غریبه و دریا» در چابهار اتفاق می‌افتد. بندری در جنوب بلوچستان. درمحمد نوجوانی تینگی (نژادی سه رگه) است که همزمان با درس خواندن‌هایش روی لنج‌های کالابر کار می‌کند.

ادامهٔ نوشته ...
shekarchi-koose-kar.jpg

شکارچی کوسه ی کر

کتاب «شکارچی کوسه ی کر» داستان اسماعیل و خانواده‌اش است که در روستای سلخ در جزیره قشم زندگی می‌کنند و شغل مردان خانواده صیادی است. کاری که گاهی خطر مرگ دارد.

ادامهٔ نوشته ...
sorat-zakhmi.jpg

صورت زخمی

اولیویه راوی کتاب «صورت زخمی»، پسر نوجوانی است که خانه‌شان از شهر به روستای لاگوپیل آمده است. لاگوپیل یک اسم زنانه است. به نظر می‌رسد لاگوپیل آبستن خاطره‌ای فراموش شده و رنجی پنهان شده است.

ادامهٔ نوشته ...
jazire-shadi.jpg

جزیره شادی

تنها نشانی در کتاب «جزیره شادی» راندن به سمت افق است. آیا این کافی است برای دخترکی سوار بر بلم تا جزیره‌ی شادی‌اش را بیاید؟

ادامهٔ نوشته ...
avaz-sibzamini.jpg

آوازهای سیب زمینی

چه کسی دوست دارد به «آوازهای سیب زمینی» گوش بسپارد؟ بزرگترها گفته‌اند که سیب‌زمینی یک موجود ِبی‌مصرف و بی‌رگ است.

ادامهٔ نوشته ...
hengam-lakposhtha.jpg

هنگام لاک پشت ها

داستان کتاب «هنگام لاک پشت‌ها» در سال‌های ۳۷-۱۳۳۶، در جزیره هنگام می‌گذرد و مسایل اجتماعی و محیط‌زیستی را در کنار هم روایت می‌کند.

ادامهٔ نوشته ...
sofal-shekasteh.jpg

سفال شکسته

کتاب «سفال شکسته» یک رمان زیبا و لطیف نوجوان است که داستان آن در روستایی ساحلی در کره قرن دوازدهم میلادی رخ داده است.

ادامهٔ نوشته ...
jangal-ashbah-sokhteh.jpg

اشباح جنگل سوخته

کتاب «اشباح جنگل سوخته» سوگ‌نامه‌ای است برای محیط زیست، برای جنگل‌هایی که به دست آدمیان نابود و برای حیوان‌هایی که منقرض شده‌اند.

ادامهٔ نوشته ...
anahid-malakeh-sayeha.jpg

آناهید، ملکه‌ ی سایه‌ ها

کتاب «آناهید، ملکه‌ ی سایه ها» درباره زندگی شاپور اول ساسانی و عشق پنهان او به آناهید، دختر مهرک نوش زادان، دشمن دیرینه اردشیر ساسانی است.

ادامهٔ نوشته ...
takamol_0.jpg

تکامل

کتاب «تکامل» در باره پیدایش موجودات زنده در زمین و روند تغییرات آن‌ها اطلاعات مفیدی به مخاطب می‌دهد.

ادامهٔ نوشته ...
safar-be-afrigha.jpg

پسری که دور دنیا را رکاب زد: کتاب اول سفر به اروپا و آفریقا

مجموعه‌ کتاب «پسری که دور دنیا را رکاب زد» داستان ماجراجویی‌های پسری به نام تام است که با دوچرخه قاره‌های اروپا، آفریقا، آمریکا و آسیا را رکاب می‌زند و تجربه‌هایش را تعریف می‌کند.

ادامهٔ نوشته ...
shab-bekher-torna.jpg

شب به خیر، ترنا!

کتاب «شب به خیر ترنا!» درباره پسر نوجوانی به نام سیناست که همراه خواهرش ترنا و پدرش به کشور کانادا مهاجرت کرده. انتظار سینا و ترنا برای دعوت شدن مادر توسط پدرشان، و پیوستن مادر به آن‌ها به جایی نمی‌رسد، چرا که پدر تصمیم خود را گرفته و زندگی تازه‌ای را آغاز کرده است.

ادامهٔ نوشته ...
jangal-mangrove.jpg

جنگل های مانگرو (حرا) (مجموعه کتاب زیست ایران – جلد ۱)

کتاب «جنگل‌های مانگرو (حرا)» یک کتاب علمی اطلاعاتی درباره اکوسیستم (زیست‌بوم) جنگل‌های مانگرو (حرا) در جنوب ایران است.

ادامهٔ نوشته ...
nami-bray-aremahi.jpg

نامی برای ارّه ماهی

کتاب «نامی برای ارّه ماهی» دربردارنده ۲۵ شعر در قالب های گوناگون برای نوجوانان است. در شعرهای این کتاب اندیشه نقشی پررنگ دارد و شاعر کوشیده است دیدگاه تازه‌ای نسبت به پدیده‌های پیرامون خود ارایه دهد.

ادامهٔ نوشته ...
barayam-sham-roshan-kon.jpg

برایم شمع روشن کن

کتاب «برایم شمع روشن کن»، ماجرای دختر نوجوانی به نام سارا و مشکلاتش با خانواده و دنیای اطرافش است. سارا که تازه ۱۳ ساله شده و نوجوانی‌اش آغاز شده در حال شناختن خود و دنیایی است که در آن زندگی می‌کند و در این میان باید با شرایطی نه چندان طبیعی مواجه شود.

ادامهٔ نوشته ...
tah-khiar_0.jpg

ته خیار

پرداختن به داستان‌هایی با موضوع‌های اجتماعی همیشه یکی از دغدغه‌های بعضی از نویسندگان کودک و نوجوان بوده است. یکی از این نویسندگان هوشنگ مرادی کرمانی است که داستان‌هایش را به زبان طنز می‌نویسد. داستان ته خیار یکی از این داستان هاست .
کتاب «ته خیار» مجموعه داستان کوتاه با درون‌مایه اجتماعی است که به نظر می‌رسد برای مخاطب نوجوان است اما کودکان سال‌های آخر دبستان و بزرگسالان هم می‌توانند بخوانند و ضمن لذت بردن با یک اثر «طنز» خوب آشنا شوند.

ادامهٔ نوشته ...
vazn-ab.jpg

وزن آب

بعد از خواندن رمان‌های «اَپل و رِین» (نشر هوپا) و «ما یک نفر» (نشر پیدایش) و آشنایی با قلم و جهانِ ذهنی «سارا کروسان» پیش‌بینیِ دور از ذهن و انتظار زیادی نبود که کتاب «وزن آب» هم یک رمان خوب باشد.

ادامهٔ نوشته ...
atashafrozi-kargadan.jpg

آتش افروزی کرگدن

کتاب «آتش افروزی کرگدن» جلد چهارم از مجموعه ۱۰ جلدی «داستان‌های حیات‌وحش» اثر جذاب الیزابت لِرد با برگردان محمدصادق شریعتی به فارسی است.

ادامهٔ نوشته ...
khorosh-fil_0.jpg

خروش فیل

کتاب «خروش فیل» جلد سوم از مجموعه ۱۰ جلدی «داستان‌های حیات‌وحش» اثر جذاب الیزابت لِرد با برگردان محمدصادق شریعتی به فارسی است. داستان در قالب ماجرایی و با مضمون حفظ حیات‌وحش و محیط‌زیست سروده شده و در این زمینه آموزش‌های غیرمستقیم می‌دهد.

ادامهٔ نوشته ...
sakhreh-baboon_0.jpg

صخره بابون

کتاب «صخره بابون» جلد دوم از مجموعه ۱۰ جلدی «داستان‌های حیات‌وحش» اثر جذاب الیزابت لِرد با برگردان محمدصادق شریعتی به فارسی است. داستان در قالب ماجرایی و با مضمون حفظ حیات‌وحش و محیط‌زیست سروده شده و در این زمینه آموزش‌های غیرمستقیم می‌دهد.

ادامهٔ نوشته ...
radpa-palang.jpg

ردپای پلنگ

کتاب «ردپای پلنگ» جلد یکم از مجموعه ۱۰ جلدی «داستان‌های حیات‌وحش» اثر جذاب الیزابت لِرد با برگردان محمدصادق شریعتی به فارسی است.

ادامهٔ نوشته ...
kaboos-mahan.jpg

کابوس ماهان

هفت‌گنبد می‌خواستند از استخوان‌هایش بیرون بزنند. یک نفر در رگ‌هایش فریاد می‌زد؛ ماهان. هزار حرف نگفته، هزار شعر نسروده، هزار فریاد بی‌صدا سرشان را به دیوار رگ‌هایش می‌کوبند و می‌خواهند بیرون بریزند.

ادامهٔ نوشته ...
mosalsalchiha.jpg

مسلسل‌چی‌ها

کتاب «مسلسل‌چی‌ها» روایتی است از جنگ و تاثیر آن بر زندگی کودکان و نوجوانان مناطق جنگی.

ادامهٔ نوشته ...
anjoman-yozha-sharif.jpg

انجمن یوزهای شریف

کتاب «انجمن یوزهای شریف» داستان تلاش چند نوجوان برای حفاظت از آخرین بازمانده‌های یوزپلنگ آسیایی را است. نویسنده اطلاعات علمی درباره یوزپلنگ آسیایی را نیز در لابه‌لای داستان گنجانده است.

ادامهٔ نوشته ...

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون