موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

نحوه اثبات رابطه نامشروع

نحوه اثبات رابطه نامشروع

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

تعداد مشاهده این مطلب: 3,129 مرتبه

264109082.jpg

برای مشاوره نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع 

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره .......... تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

جرم رابطه نامشروع ، یکی از شناخته شده ترین جرم ها در مراجع قضایی و بین مردم است . ار آنجا که این جرم با آبرو و حیثیت افراد سر و کار دارد از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است . به همین دلیل هم مردم معمولا در پی مخفی نگه داشتن این دسته از جرایم هستند . اما این موضوع و عدم شکایت نسبت به ان باعث می شود افرادی که در پی سود جویی هستند هرگز تنبیه و مجازات نشوند . از این رو قانون در مورد جرایم نام مشروع شرایطی را پیش بینی کرده است که طبق آن می توان این جرایم را از طرق دیگر هم پیگیری کرد و مانع از سوءاستفاده افراد بد ذات شد . از این رو در این مقاله به بررسی اینکه چه کسانی می توانند از جرم رابطه نامشروع شکایت کنند و هم چنین نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع در دادسرا و نحوه اثبات رابطه نامشروع می پردازیم .

” شکایت از جرم رابطه نامشروع در دادسرای ارشاد تهران “

چه کسی می تواند از جرم رابطه نامشروع شکایت کند ؟

یکی از سوالات در مورد این جرم این است که چه کسی می تواند از جرم رابطه نامشروع شکایت کند ؟ جرم رابطه نامشروع از آن دسته جرایمی است که نیاز به شکایت شاکی خصوصی ندارد . یعنی بدون اینکه شاکی خصوصی شکایت کند ، نیروی انتظامی یا دادستان می تواند ، رسیدگی به جرم را آغاز کند . البته نیروهای انتظامی در صورتی در این مسائل دخالت می کنند که جرم به صورت مشهود دیده شود . مثلا کسی که اقدام به در آغوش گرفتن زن نامحرم در خیابان می کند ، به صورت مشهود یکی از مصادیق جرم رابطه نامشروع را انجام داده است و اگر پلیس ببیند به راحتی می تواند این نوع جرایم در دسته جرایم غیر قابل گذشت قرار دارند . و اگر با شکایت شاکی خصوصی آغاز شده باشند ، حتی در صورتی که شاکی رضایت بدهد ، رسیدگی به جرم متوقف نخواهد شد . زیرا جرم رابطه نامشروع از جرایمی است که علاوه بر اینکه مخالف شرع است ، موجب جریحه دار شدن وجدان عمومی و بر هم ریختن نظم نیز می شود .


2.gif

نحوه ثبت شکایت جرم رابطه نامشروع در دادسرا

رابطه نامشروع یک جرم است . شکایت از جرایم جزء دعاوی کیفری محسوب می شود که مراحل ثبت و رسیدگی به جرم رابطه نامشروع در آیین دادرسی کیفری مشخص شده است . طبق تقسیم بندی قانون آیین دادرسی کیفری شکایت از جرم رابطه نامشروع در شهرستانها و تهران با هم متفاوتند . شکایت از جرم رابطه نامشروع در شهرستانها باید در دادسرای عمومی ثبت شود و در تهران در دادسرای ارشاد تهران ثبت می شود . بعد از ثبت شکایت رسیدگی و تحقیق درباره جرم آغاز می شود و در صورت احراز جرم ، پرونده به دادگاه ارشاد ارسال می شود .

برای آشنایی بیشتر از جرم رابطه نامشروع در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . 

” نظر قاضی در تشخیص رابطه نامشروع بسیار تاثیرگذار است “

اثبات جرم رابطه نامشروع

اثبات جرم رابطه نامشروع به سختی ممکن است . بهترین روش برای اثبات جرم رابطه نامشروع یا این است که خود مرتکب به این کار اقرار کند یعنی مثلا دختری از پسری بابت رابطه نامشروع شکایت می کند ، این خود یک نوع اقرار دختر به داشتن رابطه نامشروع با پسر است . 
راه دیگر برای اثبات چنین پرونده هایی شهادت شاهد است که معمولا اثبات جرم از این طریق بسیار سخت و ناممکن است . راه های بسیار دیگری هم برای اثبات رابطه نامشروع وجود . از جمله این راه ها می توان وجود عکس و فیلم را نام برد . همچنین وجود پیامک یا چت ها در فضاهای مجازی همگی می توانند راهی برای اثبات جرم رابطه نامشروع باشند . همه این موارد در صورتی اثر دارد که باعث شود قاضی به وجود رابطه نامشروع پی ببرد و منجر به اثبات جرم می شود . در این دسته از جرایم علم قاضی و نظر او بسیار مهم و تاثیر گذار است .

2.gif

برای مشاوره نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع 

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره .......... تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

برچسب ها:

رابطه نامشروع جرم انواع جرم انواع مجازات اعمال منافی عفت نظرات کاربران



آ.ب

1397/10/09

زن حق طلاق داره و در حال اقدام به طلاقه.ازین رو شوهرش علیه من با دست داشتن چند عکس دوربین که رسوندیمشون منزل مدعی شده که شکایت کرده که ما رابطه داریم.ممنون از پاسخگو بودنتون


پاسخ مشاور: خیر دوست عزیز احتمالا این موضوع تنها یک تهدید است . در هر حال در صورتی که خط قرمزی در عکس ها رد نشده باشد، حتی در صورت صحت شکایت موضوعی متوجه شما نیست.

آ.ب

1397/10/09

یکی از دوستان خانوادگی که هرزگاهی هم به اتفاق خانواده بیرون رفتیم.در شروف طلاقه که شوهر ایشون به واسطه ی دوربین سر کوچه چند عکس در زمان اینکه ما رسوندیمش خونه گرفته و با این چند قطعه عکس اقدام به شکایت علیه من کرده .رسیدگی به این نوع شکایت به چه نوعه؟


پاسخ مشاور: نیاز به توضیح بیشتر است دوست عزیز ، دادگاه به شکایاتی از این دست رسیدگی نمی کند .

م خ

1397/10/07

سلام دوست منو دوست پسرش رو گرفتن ، حالا الان دوستم می خواد بره سرکار سوپیشنه اش چی میشه ؟


پاسخ مشاور: بستگی به جرم ارتکابی دارد ، در بسیاری از این دست موارد سوء پیشینه موثر نیست . هم چنین در این موارد می توان به جای دریافت سوءپیشنه از قوه قضاییه ، از اداره آگاهی درخواست عدم سوء پیشینه کیفری نمایید.

N.z

1397/10/05

سلام برای رابطع نامشروع مجازات زن چیه ؟ مجرد...


پاسخ مشاور: سلام طبق قانون مجازات رابطه نامشروع ، شلاق تا 99 ضربه خواهد بود ولی حسب مورد مجازات کمتر یا بیشتر می شود .

ندا

1397/09/27

سلام چه کسی حق گرفتن پیامکها و تماسها مبنی بر رابطه نامشروع رو.دارند


پاسخ مشاور: دریافت پرینت تماس و پیامک نیاز به حکم قضایی دارد .

سمیرا

1397/09/20

سلام دوست من با پسري دوست بوده قرار بود ازدواج كنن بأهم رابطه جنسي داشتن الان پسره ولش كرده بعد رابطه ميشه شكايت كرد؟؟


پاسخ مشاور: اگر می خواهید بابت این مسئله شکایت کنید ، باید ثابت کنید که فریب خورده اید .

فرزاد

1397/08/27

سلام فرزاد هستم همسر بنده با یه مرد زن دار رابطه داره. من هم تازه فهمیدم حتی چند تا عکس لختی. وپیامهاشون را دارم. که با هم رابطه هم داشتن. اگر من بخام تقاضای طلاق کنم. مهریه بهش تعلق میگیره. ممنون میشم اگه کمکم کنید.


پاسخ مشاور: مهریه به ایشان تعلق می گیرد

سينا

1397/07/12

سلام خسته نياشيد،بنده خواستگاري دختري رفتم كه باهاش دوست بودم و در جلسه خواستگاري شرط گذاشتن كه شغلمو عوض كنم،هنوز عقد نشده بوديم،و ايشون بعدا منصرف ميشه و بنده را با عكسهاي مستحجن دعوت به رابطه نامشروع كرد(بدون دخول) الان من ميخوام شكايت كنم،بااينكه ميدونم تو رابطه ناشروع خودم هم محكوم به شلاق ميشم،ميخوام بيينم طرف مقابلم هم محكوم ميشه يا نه!؟ميتونم نتيجه بگيرم كه منو اغفال كرده يا نه!؟ممنون


پاسخ مشاور: دعوت به رابطه نامشروع موضوعی متفاوت از انجام رابطه نامشروع است . بله نامزد سابق شما مجازات می شود اما خود شما هم چون با علم و اراده اقدام به این کار کرده اید مجازات خواهید شد . پرونده شما نیاز به مطالعه دقیق دارد .

م.گ

1397/07/08

ایا قاضی برای شاکی زن که رابطه داشته هم حکم میده مثلا شلاق یا جریمه نقدی؟؟؟و اگر دختر قرص خواب خورده باشد و متوجه رابطه نشده باشدو در پیامها پسز اقرار کرده به رابطه تجاوز حساب میشه ؟؟و اگه ازدختر پولی گرفته ومتواری شده باشه دادگاه برای رسیدن به مال هم رسیدگی میکنه؟؟و ایا گذشته و روابط قبلی شاکی به نظر قاضی تاثیر داره یا فقط اون رابطه پیگیری میشهممنون


پاسخ مشاور: در صورتی که زن خواب یا بیهوش باشد تجاوز محسوب می شود و برای مرد مجازات دارد و نه زن . قاضی تنها به مسائل مربوط به شکایت بررسی می کند .

حسین

1397/07/05

سلام من پلاک ماشینم به اسم خانممه امروز یه اقایی زنگ زد اسم خانممو وشماره پلاک ماشینمو گفت بعدش گفت این ماشین درتاریخ فلان یه خانمی رو سوار کرده منم هرچی گفتم ماشین دست خودمه همچین چیزی امکان نداره اونم گفت که از اماکن تماس میگیره حکم توقیف ماشینمو صادر میکنه واگه ابروت برات مهمه هیچی نگو چون این خانم مشکل داره و رابطه نامشروع دارین وشما باید هرچی من میگم تایید کنیددرغیراینصورت به شوهر ان خانم گزارش داده خواهد شدمورد گزارشی میباشد منم مجبوری گفتم باشه درصورتی که همچین چیزی نبوده پنج شنبه شب هم تماس گرفت ایا همچین چیزی امکان داره که سپاه یا اماکن تماس بگیره؟


پاسخ مشاور: خیر احتمالا افرادی قصد سودجویی از شما را دارند .

مریم

1397/07/01

سلام.اگر شکایت رابطه نامشورع شاکی خصوصی داشته باشه با رضایت شاکی میشه پرونده بسته بشه؟


پاسخ مشاور: خیر این جرم از جرایم عمومی است که حتی در صورت رضایت شاکی باز هم رسیدگی به آن ادامه خواهد یافت .

فواد

1397/07/01

سلام شکایت از جرم رابطه نامشروع رو کجا باید ثبت کرد؟


پاسخ مشاور: شکایت از جرم رابطه نامشروع در شهرستان ها باید در دادسرای عمومی ثبت شود و در تهران در دادسرای ارشاد تهران ثبت شود .

نظر شما تا حداکثر 3 روز کاری تایید و نمایش داده خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر