موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

حالات زن بعد از خیانت

حالات زن بعد از خیانت

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان حالات زن بعد از خیانت را مطالعه خواهید کرد.

خیانت زنان بیشتر به دلیل فقدان ارتباط عاطفی عمیق و کارامد اتفاق می افتد. معمولا زنانی که احساس می کنند طرد شده و یا در روابط عاطفی به اندازه کافی فهمیده نمی شوند دست به خیانت می زنند. همچنین عواملی مثل بیماری های روانی و اعتیاد و فقر نیز می تواند از دلایل این امر باشد. معمولا زنانی که روابط موازی داشته و خیانت می کنند رفتارهای تکانه ای بیشتری از خود نشان می دهند و مخفی کاری های آن ها و به دنبال آن اضطراب بیشتری را نشان می دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های خیانت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

رابطه عاطفی در زنان

برای زنان روابط عاطفی از چند بخش تشکیل می شود. معمولا زنان در روابط عاطی بیشتر به دنبال حس امنیت هستند. زمانی که این احساس امنیت تامین نمی شود. همچنین نشانه های طرد شدن درزنان نیز می تواند به این امنیت در روابط آسیب وارد کند. آسیب وارده به زنان آن ها را مضطرب کرده و ممکن است برای تخلیه خود با فرد دیگری وارد رابطه احساسی شوند. معمولا خیانت زنان به صورت برقراری رابطه احساسی با فرد دیگر است و کمتر از مردان ارتباط جنسی را برای لذت بردن جست و جو می کنند.

دلایل خیانت زنان

اختلالات روانی: طیفی از اختلالات روانی وجود دارد که باعث می شود تا افراد به دنبال روابط موازی و ارتباطات مختلف بروند. اختلال افسردگی دو قطبی می تواند مهم ترین این اختلالات باشد. این اختلال درواقع دو فاز مختلف دارد. یکی فاز افسردگی و دیگری شیدایی. زمانی که فرد در فاز شیدایی افسردگی خود باشد میل بالایی به ارتباطات مختلف دارد و در کنترل کردن تکانه های خشم و جنسی خود ناتوان است.

 اختلالات شخصیتی: طیفی دیگر از بیماری های روانی وجود دارند که به دلیل اهمیت و بالا بودن آن ها در جامعه از آن ها به عنوان دسته ای جداگانه یاد می کنیم. افرادی که اختلالات شخصیتی مثل اختلال شخصیت مرزی دارند نیز اقدام به روابط متعدد اما با هدف دیگری دارند. آن ها برای نگه داشتن افراد مختلف در کنار خود و همچنین دستیابی به احساس امنیت وارد روابط متعدد همزمان می شوند.

نارضایتی و کم عمق بودن ارتباط عاطفی: در این حالت نیز زنان می توانند وارد روابط با شریکی جدید شوند اما معمولا این روابط بیشتر به صورت غیرجنسی بوده و حالت وابستگی عاطفی دارد. زمانی که زنان در ارتباط با شریک خود احساس طرد شدن را دارند، در با فرد دیگری از این ارتباط صحبت می کنند. اگر فرد مقابل از جنس مخالف باشد می تواند حالت های احساسی متقابلی را فعال کرده و ارتباط صمیمی تر شود. در این حالت معمولا دو نفر زمان بیشتری را با هم سپری کرده و احساس طردشدگی در زن از بین می رود اما همزمان نیز زن نسبت به رابطه قبلی خود سردتر می شود.

فقر و موقعیت کاری: متاسفانه با بالاتر رفتن فقر و مسائلی شبیه به آن نیز شاهد گسترش خیانت هستیم. دیده می شود بعضی از زنان به دلیل مشکلات مالی و یا ارتقا پیدا کردن در محل کار اقدام به برقراری رابطه جنسی می کنند. در ابتدای امر اکثر این زنان می پندارند که با دادن سرویس جنسی می توانند شغل خود را نگه داشته و یا موقعیت خود را در شرایط کار بهتر کنند اما پس از مدتی دچار احساساتی از قبیل گناه و خشم شده و نمی توانند محیط کار را تحمل کنند.

نشانه های خیانت زنان

سردی: سرد شدن در زنان فقط به صورت سردی در روابط جنسی نیست. این سردی بیشتر در محبت کردن و روابط عاطفی اتفاق می افتد. برعکس مردان که سردی در رابطه آن ها شاید نشانه مهم بی میلی به رابطه و خیانت باشد در زنان سردی در توجه و ارتباط گرم عاطفی بیانگر این اتفاق است.

بیماری های مقاربتی: مبتلا شدن به بیماری های مقاربتی که فرد قبلا به آن ها مبتلا نبوده می تواند مهم ترین نشانه برای خیانت زنان باشد. زگیل های دهانی و تناسلی و یا بیماری های دیگر واژینال می تواند از این نشانه ها باشد.

مخفی کاری و پنهان کاری: افراد هنگام برق راری رابطه دیگر اضطراب بیشتری را نشان می دهند و نگرانی بیشتری به خاطر فاش شدن رازهای خود دارند. درنتیجه انرژی بیشتری را صرف مخفی کردن می کنند و ممکن است نسبت به محیطهایی که در ان ها و ابزاری که با آن این ارتباط شکل و تداوم دارد مراقبت بیشتری نشان دهند.

خشم و یا سرویس دادن های بی مناسبت: ممکن است فرد بعد از داشتن رابطه احساس گناه کند و شریک خود را مقصر بداند. در نتیجه با او بد رفتاری کرده و یا برای جبران این احساس گناه محبت غیرمعمولی را نسبت به همسر خود نشان می دهد.

عوض شدن چرخه های رفتاری: این تغییر در چرخه های رفتاری خود را به صورت مسافرت ها و یا تفریحات به صورت تنها، دیر آمدن ها و رفت و آمدهای بدون توضیح نشان می دهد. زمانی که درباره این رفتارها صحبت می شود معمولا فرد آن ها را انکار می کند و یا روی آن مسایل حساسیت زیاد از حد نشان می دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های خیانت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر