موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

رفتار با دوست پسر مغرور

رفتار با دوست پسر مغرور

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

Proud-son-1-1-1024x682.jpg چکیده مطلب

تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 96

نوع رابطه با هر شخصی می‌تواند پر از چالش و مشکلات ناشناخته باشد. اگر طرف مقابل شما یک پسر مغرور و خودشیفته باشد احتمالا در تغییر رفتارهای آزاردهنده اش با دردسر زیادی مواجه خواهید بود. اگر شکل رابطه شما دوستی هست در این نوشته راهکارهایی برای تعامل با افراد مغرور و ایجاد تغییر در آن‌ها می‌خوانید.

خودپسندی و خودشفیته بودن یکی از انواع شخصیت در بین افراد هست که تغییر آن گاها بسیار سخت هست. رفتارهای پسر مغرور به گونه ای هست که به شما دائما بی احترامی می‌کند، شما را از خودش پایین تر می‌بیند، بودن شما را تضمین شده می‌یابد، شما را برای بیرون رفتن دعوت نمی کند، حتی در خانه خودخواهانه رفتار می‌کند و…

در این آموزش یاد میگیرید که چگونه با یک پسر مغرور تعامل داشته باشید تا بتوانید ارتباط خود را حفظ کنید و بهبود دهید.

1. به او بگویید که رفتار مغرورانه اش حال شما را بد می‌کند

%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA%DB%8C.jpg

وقتی می‌خواهید رفتار بد طرف مقابل خودتان را به او توضیح دهید با بیان احساستان شروع کنید، رفتار خودخواهانه وی را برایش توضیح دهید و بگویید که چگونه رفتارش باعث آزردگی شما می‌شود. در طرف مقابل خود احساس همدلی را بوجود بیاورید و او باید شما را در این موقعیت درک کند.


مقاله مرتبط: بهترین نوع رفتار با دوست پسر + وابسته تر کردن را یاد بگیرید


2. هنگام صحبت با پسر مغرور سرزنش کردن کارایی ندارد

بزرگترین مشکلی که در تعامل با افراد مغرور وجود دارد حس خودخواهی و غرور آنها است. شما هیچگاه نمی توانید با سرزنش کردن طرف مقابل برنده شوید زیرا حس خود برتر بینی آنها باعث می‌شود حرف‌های شما بی تاثیر باشند.

بجای آن در ارتباط با پسر مغرور احساسات خود را کنترل کنید و خشمگین نشوید و آرام بمانید در این صورت می‌توانید با بحث و گفتگو طرف مقابل را متوجه اشتباهات رفتاری اش کنید.

3. مواردی از خودخواهی و غرور بیجای او را ذکر کنید

%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%BE%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%BA%D8%B1%D9%88%D8%B1.jpg

اگر طرف مقابل شما یک پسر مغرور هست در این صورت تا زمانی که مستقیما به او نگویید که مغرور است، متوجه غرور خودش نیست. با ذکر مثال‌های یادآوری کنید که چگونه مغرور بوده است. به تصمیم گیری هایی اشاره کنید که فقط نظر خودش مهم بوده است و یا زمانی که از شما درخواست وقت آزاد کرده است ولی خودش در چنین مواقعی حاضر نبوده وقت خود را به شما اختصاص دهد.

چطور دوست پسرم رو عاشق و دلبسته کنم؟

4. زمانی به او اولتیماتوم بدهید که واقعا می‌توانید جدا شوید

اولتیماتوم دادن و انجام ندادن تغییراتی که به طرف مقابل گفته اید گاها یک اشتباه استراتژیک در زمان بررسی مشکلات ارتباط عاطفی هست. مثلا شما به طرف مقابل می‌گویید اگر یک بار دیگر مغرور باشد قهر خواهید کرد، پس واقعا این کار را انجام دهید. اگر با مشاهده تکرار رفتار قبلی کاری انجام ندهید این پیام را به طرف مقابل می‌دهید که شما برای همیشه هستید.

5. به همراه دوستان دیگرتان به بیرون بروید

%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF.jpg

وقتی با دیگر دوستانتان بیرون می‌روید طرف مقابل شما متوجه احترام و توجه دیگران به شما می‌شود و چنین حمایتی از سوی دوستانتان باعث می‌شود که او هم به شما احترام بگذارد و رفتار محترمانه ای با شما داشته باشد.

6. با یک زوج موفق دیگر بیرون بروید

وقتی با یک زوج خوشبخت و خوشحال بیرون می‌روید طرف مقابل شما درس‌های جدیدی از ارتباط را فرا خواهد گرفت. متوجه می‌شود که چگونه با همسر خود باید رفتار کند و احترام گذاشتن به چه صورت هست و رفتار شایسته چیست و متوجه اشتباهات فردی خود بشود.

اگر طرف مقابل شما یک پسر مغرور باشد که توجه کمی به شما دارد احتمالا با دیدن میزان احترام و صمیمیت زوج دیگر متوجه نحوه رفتارش با شما می‌شود.

7. رابطه خود را تضمین شده نشان ندهید

%D8%AD%D9%81%D8%B8-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87.jpg

در رابطه عاطفی که به تازگی براساس دوستی شکل گرفته نباید به گونه ای رفتار کنید که همه چیز در اختیار پسر مغرور باشد. اگر متوجه مغرور بودن وی شده اید باید به گونه ای رفتار کنید متوجع مغرور بودن خود بشود. مثلا در انتخاب رستوران شام حق انتخاب را به او ندهید و خودتان تصمیم بگیرید.


مقاله مرتبط: چگونه عاشق مغرور را در چنگمان نگه داریم!؟


8. سرد و ناراحت برخورید کنید تا پسر مغرور به سمت شما بیاید

اگر طرف مقابل شما یک پسر مغرور هست همیشه با او خوش مشرب نباشید. گاهی خودتان را بی حس و حال و ناراحت نشان دهید و کمتر صحبت کنید و به طرف مقابل فضای بیشتری بدهید.

وقتی به سمت شما آمد و از شما دلیل حالتان را جویا شد به او بگویید که احساس خوبی از رابطه با او ندارید زیرا اهمیت خاصی در رابطه با او پیدا نکرده اید و یا اولویت اول او نبوده اید و این‌ها ناراحت کننده است. طرف مقابلتان اگر واقعا شما را خوشحال بخواهد احتمالا رفتار خود را تغییر خواهد داد.

9. به تماس‌ها و پیام‌های او پاسخ ندهید

%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D9%87%D8%A7.jpg

اگر تمام صحبت‌های شما با او به جایی نرسید و نتوانستید رفتار او را تغییر دهید، زمان آن رسیده است که به پیام‌های او پاسخ ندهید و یا فقط با یک سلام خالی پاسخ دهید. طرف مقابل تان متوجه تغییر شما خواهد شد و به او بگویید که چون از رفتارهای خودخواهانه اش در جاهای مختلف ناراحت هستید تمایلی به پاسخ دادن ندارید.

10. اجازه دهید خودخواهی پس از چند ماه برطرف شود

خودشیفته بودن یک نوع تیپ شخصیتی و رفتاری هست و نمی توان گفت که به راحتی می‌توان آن را تغییر داد.اگر انتظار دارید که یک پسر مغرور و خودشیفته در یک لحظه تغییر کند این کار نشدنی هست. برای خلاص شدن از رفتارهای خودخواهانه باید چندین ماه بروی طرف مقابل خود کار کنید تا تدریجا او اصلاح شود.

11. آخرین راه : از دوستانش بخواهید که با او صحبت کنند

%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA.jpg

اگر خودتان نتوانستید پسر مغرور را تغییر دهید از شخص سومی بخواهید که کمک تان کند. هرچند که این راه ایده آلی نیست که شخص دیگری را درگیر رابطه عاطفی خودتان کنید و در این کار محتاطانه عمل کنید. این کار را در صورتی انجام دهید که تغییرات در توان و کنترل شما نباشد و بخواهید رابطه خود را حفظ کنید.

12. تصمیم بگیرید : اگر رفتارهایش تغییری نمی یابد جدایی بهتر خواهد بود

اگر طرف مقابل شما در برابر تغییرات دلخواه شما مقاومت نشان دهد در اینجا همه چیز به تصمیم گیری شما بستگی دارد و باید بدانید که زندگی پر از فرصت‌های جدید هست.

شاید تصمیم راحتی برای شما نباشد اما باید منطقی به رابطه خود نگاه کنید و ببینید آیا تحمل چنین رفتارهایی را برای همیشه خواهید داشت؟ آیا خود را به چنین رابطه ای همیشه متعهد می‌بینید؟ آیا تمام راه هایی که در جهت تغییر رفتارهای پسر مغرور انجام داده اید بی نتیجه بوده است؟

درباره این موارد فکر کنید و اگر احساستان به شما گفت که جدایی بهتر هست شاید واقعا چنین کاری به صلاح شما باشد و البته به سود و ضرر جدایی از رابطه عاطفی و دوستانه خود هم فکر کنید و اگر متوجه غرور طرف مقابل بعد از ازدواج شده اید کمک گرفتن از مشاوره خانواده هم می‌تواند سازنده باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر