موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

در اولین قرار با دختر چه بگوییم

در اولین قرار با دختر چه بگوییم

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 22:07

در اولین قرار ملاقات با دوست دختر چگونه رفتار کنیم :

در آداب اولین قرار ملاقات با دوست دختر باید بدانید اولین چیزی که یک زن در مرد جستجو می‌کند، قابل اعتماد بودن است و معنایش این است که شما حقیقتا همان که ادعا می‌کنید، باشید و همان کاری را که می‌گویید قصد انجامش را دارید، انجام دهید. هدف قرار ملاقات (اگر شما به امید پیدا کردن یک در برای قابلمه خود هستید!)، پیدا کردن کسی است که به آنچه شما واقعاً هستید حقیقتاً علاقه‌مند باشد، نه به آن کسی که در قرار ملاقات به آن تظاهر می‌کنید. راز مورد توجه قرار گرفتن آن است که تلاش نکنید مورد توجه قرار بگیرید. عجب!!!!!!!

الان مجبور نیستید برای پیدا کردن در مناسب قابلمه‌تان دست به کار شوید. اگر با در قابلمه‌های متفاوت قرار ملاقات می‌گذارید، ایرادی ندارد. در واقع، شما از این طریق در درست قابلمه خودتان را پیدا می‌کنید. با این حال، اگر هدف شما از قرار ملاقات، رابطه جنسی زیاد با زنان مختلف ناشناس است، باید به‌دنبال مطالب دیگری باشید که نحوه اغوا کردن یک زن را با ظاهرسازی دروغ به شما بیاموزند؛ در حالی‌که فرض ابتدایی این مقاله آن است که شما در حال فراگیری چیزی خواهید بود که هر زنی آن را می‌خواهد، تا آن کسی بشوید که زنان، بسیار خواهان آن هستند و نه اینکه با هدف فریب دادن زنان، تظاهر به کسی کنید که نیستید.

اگر قابل اعتماد بودن همان ایجاد امنیت است (فیزیکی و عاطفی)، روشی که شما به‌واسطه آن در مکالمه امنیت ایجاد می‌کنید عبارت است از: شنونده خوبی بودن و حقیقتاً علاقمند بودن.

چرا جان شکست خورد؟

جان در اولین قرار ملاقات با یک دختر یعنی لیندا شکست خورد! چرا؟ جان نمی‌دانست در قرار اول چه بگوییم، زیرا خودش را آنگونه که بود، نشان نداد و همچنین در همه قسمت‌های برنامه‌ریزی‌اش برای قرار ملاقات، هیچوقت از چشم لیندا و نقطه‌نظر او به قرار ملاقات نگاه نکرد. شما باید به زن اولویت دهید و او را در مرکز هر قرار ملاقاتی قرار دهید و بر خودتان مقدم بدانید. جان از لیندا دعوت به گفتگو نکرد. در عوض، چیزهایی که قصد داشت بگوید را حفظ کرده بود و از بر می‌گفت. لطیفه‌ای که جان تعریف کرد تا سر صحبت را باز کند و شوخی‌های جلف و زننده او، جز اینکه رابطه را تمام کند تاثیر دیگری بر روی فرد مقابل نمی‌گذارد.

به‌جای استفاده از یک شوخی زننده برای نزدیک شدن به یک زن، اگر علاقمندی خود را برای شناخت او نشان دهید سریعتر به مقصد می‌رسید. یک زن ممکن است وقتی لطیفه‌ای می‌گویید، برای نرنجاندن شما کمی با شما همراه شود، ولی شما مردی نخواهید بود که هر زنی او را می‌خواهد. شما یک مرد مثل باقی مردان خواهید بود.

در اولین قرار ملاقات با دختر کم بگوئید و زیاد بشنوید

طی آداب اولین قرار ملاقات، زنان تحت‌تاثیر مردی قرار می‌گیرند که انرژی عاطفی دارد، مردی که درباره هر چیزی که حرف می‌زند اشتیاق نشان می‌دهد، مردی که سوال می‌کند و حقیقتا به پاسخ‌ها گوش می‌دهد.

در آزمایشگاه عشق پس از طرح سوال در قرار اول چه بگوییم، فهمیدیم که زوج‌های موفق اولین تاثیری را که از طرف مقابل دریافت کردند، مثبت و نه سطحی گزارش کردند. موضوع آن نبود که شخص چقدر زیبا و خوشگل ظاهر شده بود، بلکه موضوع علاقه، گرمی و اشتیاق حقیقی برای شناخت طرف مقابل به‌عنوان یک شخص حقیقی بود. زنان به‌دنبال شفافیت و صداقت در مکالمه هستند. اگر از شما بپرسد شغل شما چیست و شما مبهم پاسخ دهید، او احساس امنیت نخواهد کرد.

اگر وقتی با او در حال گفتگو هستید، در و دیوار را نگاه کنید (یا به نقاط جنسی بدن او نگاه کنید)، او احساس امنیت نخواهد کرد. اگر از او سوالی بپرسید و بعد به وسط حرف او بپرید و یا آنکه نتوانید در پیرو پاسخ او سوال مرتبط دیگری ترتیب دهید تا نشان دهد شما حقیقتاً به او گوش می‌دهید، تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد: او احساس امنیت نخواهد کرد.

زنان در مکالمه محتاط‌تر هستند، بالاخص مکالمه اول. به‌همین جهت شما فرش علاقمندی‌تان را در زیر پاهایش پهن کنید و از او دعوت کنید درباره خودش حرف بزند. آنگاه زمینه را مساعد کنید تا حرف بزند. هولش نکنید و جمله‌های او را کامل نکنید. به‌عبارت دیگر، بر مکالمه تسلط نداشته باشید. هر زنی داستانی دارد و کار شما این است تا از او دعوت کنید داستانش را برای شما بگوید. با نگرشی مثبت از او، سوالاتی درباره کارش، زندگی اش و علاقمندی هایش بپرسید. اگر او شروع به فکر کردن درباره چیزهای منفی کرد، پس قصد دارد با شما درباره این چیزها گفتگو کند.

برای مثال

شما شغل او را می‌پرسید و او پاسخ می‌دهد که وکیل است. بعد از آن چه می‌گویید؟ یک فرد بازنده یک جوک درباره وکیل‌ها می‌گوید و یا می‌گوید: آها! و سوال بعدی را می‌پرسد. یک قهرمان با سوالات عمیق‌تر ادامه می‌دهد: «چه چیز باعث شد تصمیم بگیرید حقوق بخوانید؟ چه چیز آن برای شما دوست‌داشتنی است؟». به پاسخ‌های او گوش دهید و در آن رابطه از او سوال کنید. اگر او گفت به‌خاطر والدینش وکیل شده و از حقوق نفرت دارد، می‌توانید از او بپرسید: «ترجیح می‌دهید چه کاری انجام دهید؟».

از او سوالات باز پاسخ بپرسید. سوالات باز پاسخ با بیش از یک یا دو کلمه پاسخ داده می‌شوند. با یک آره و نه نمی‌توان به آنها پاسخ داد. پاسخ به آنها مستلزم توضیح و توصیف طولانی‌تر و تفکر بیشتر است. اینگونه سوالات، یک پاسخ محدود را به پاسخی نامحدود تبدیل می‌کنند. آنها دعوت‌نامه هستند.

اگر دریافتید سوال درباره کار به جایی نمی‌رسد و یا او را برای انکه از خودش بگوید سر شوق نمی‌آورد، می‌توانید یک سوال باز پاسخ دیگر بپرسید: «وقتی مشغول کار نیستی، دوست داری چه کاری انجام بدی؟». می‌توانید از او سوال کنید اهل کجا است و یا کجا بزرگ شده است- این‌ها سوالات بسته پاسخ هستند-  ولکن پس از آن می‌توانید بپرسید که: بزرگ شدن در آنجا چه حس و حالی داشت؟ نکات خیلی خوب و خیلی بدش چه بود؟ گفتگو کردن یک هنر است، هنری که شخص مقابل را در وسط صحنه می‌گذارد.

در اولین قرار ملاقات با دختر تمام توجهتان را به او بدهید

هنگام آداب اولین قرار ملاقات (و همه گفتگوهای آتی)، وقتی او حرف می‌زند به چشمان او نگاه کنید. یک مطالعه توسط روانشناسان دانشگاه کلارک برروی «در قرار اول چه بگوییم» انجام شد که شامل افراد غریبه‌ای بود که باید برای مدت ۲ دقیقه به چشمان یکدیگر خیره می‌شدند. این خیره‌شدن دوطرفه، به‌سرعت و به‌طور چشمگیری احساس صمیمیت و عاطفه بین افرادی که به‌یکدیگر خیره شده بودند، ایجاد کرد. حالا حواستان باشد با این کار طرف مقابل وحشت نکند. یادتان باشد گاهاً چشم‌های‌تان را باز و بسته هم بکنید. مسابقه خیره شدن نیست. بین خیره شدن دو طرفه که باعث ایجاد احساسات و عواطف می‌شود و خیره شدن مداومی که باعث می‌شود او ناگهان از خودش بپرسد که نکند شما یک قاتل سریالی باشید، تفاوت بارزی وجود دارد.

در اولین قرار ملاقات با دختر به تن صدای خود توجه کنید

نکته دیگری که باید در آداب اولین قرار ملاقات با دختر به آن توجه کنید، تن صدایتان است. پرفسور دیوید فینبرگ از دپارتمان روانشناسی، علوم اعصاب و رفتار از دانشگاه مک مستر، مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی صدا است. تحقیقات او در دهه‌های گذشته نشان داده است که صداهای با ارتفاع پایین‌تر (بم‌تر یا صدایی که از دیافراگم می‌آید و نه از دماغ. مترجم) در مردان، از نظر زنان جذاب‌تر است. همچنین مردانی که صدای بم دارند، تعداد بچه‌های بیشتری دارند. تحقیقات او همچنین نشان داد در بین نامزدهای امریکا در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۰ در هر هشت دوره انتخابات، نامزدی که ارتفاع صدایش پایین‌تر بود رأی بیشتری به‌دست آورد.

می‌توانید برای اینکه بفهمید در قرار اول چه بگوییم، با یک زن با لطافت بیشتری صحبت کنید. سعی کنید با فرکانس پایه خودتان صحبت کنید. برای آنکه فرکانس پایه خودتان را پیدا کنید، در حمام بایستید و با استفاده از انگشت شست و اشاره به آرامی ناحیه پل بینی خود را نگه دارید. اکنون با فرکانس‌های مختلف زمزمه کنید. فرکانس پایه شما باعث می‌شود استخوان بینی شما بیشترین ارتعاش را داشته باشد. بازیگران تئاتر از این محدوه ارتفاع برای برجسته کردن صدا، بدون تحمل فشار، استفاده می‌کنند. اضطراب، ارتفاع صدای شما را افزایش می‌دهد.

صحبت کردن با ارتفاع پایه خودتان، احتمال جلب علاقه‌مندی و همچنین قرار ملاقات بعدی را بیشتر می‌کند. و اگر روزی قرار شد نامزد ریاست جمهوری هم بشوید، احتمال آنکه رأی او را به‌دست بیاورید بیشتر خواهد شد. حواستان باشد که مسائل مربوط به صدا خیلی مهم است. در مطالعه دیگری مشخص شد این صدای بم، لطیف و با روح است که دختران را جذب می‌کند و نه صدای بم، خشن و ترسناک. شما می‌خواهید او را جذب کنید نه اینکه او را بترسانید.

نکته اصلی این است که مردم، افرادی را دوست دارند که آنها را دوست داشته باشند. اگر او را دوست دارید از طریق کلام، رفتار و مهارت‌های مکالمه و گوش کردن به او نشان دهید. توجه انحصاری، محرک قدرتمندی است.

در اولین قرار ملاقات با دوست دختر از لحاظ بدنی با او هماهنگ شوید

محقق مشهور روانشناسی اجتماعی، دکتر جان بارگ از دانشگاه ییل، در مورد موضوع در قرار اول چه بگوییم کشف کرد که مردم به‌طور طبیعی با زبان بدن یکدیگر هماهنگ می‌شوند. اسم این آداب اولین قرار ملاقات، چسب اجتماعی است. افراد مورد تحقیق در آزمایشگاه، زمانی که محقق وضعیت بدن و حرکات آنها را تقلید می‌کرد، محقق را بیشتر دوست داشتند و فکر می‌کردند تعامل، بهتر پیش می‌رود.

مردم به‌طور طبیعی رفتار و سبک یکدیگر را تقلید می‌کنند و در نتیجه یکدیگر را دوست می‌دارند. شما هم می‌توانید به خوبی از چسب اجتماعی در قرار ملاقات استفاده کنید. اگر شما به یک زن نگاه کنید، به‌طور طبیعی اتفاق می‌افتد- پس توجه کنید. ما نمی‌گوییم که بیش از حد تظاهر به این کار کنید و نمی‌گوییم وقتی او موهایش را با عشوه عقب می‌زند، شما هم همین کار را کنید. فقط اگر به کلمات و زبان بدن او توجه کنید، دلبستگی اجتماعی ایجاد خواهد شد.

مرحله بعدی واضح است: در این مرحله باتوجه به آداب و فرهنگ خود به او نزدیک شوید و از او شماره تلفنش را بپرسید. یا اینکه از او بخواهید قرار ملاقاتی با هم داشته باشید.

همه این راهنمایی‌ها با این پیش فرض بیان شدند که شما به‌دنبال یک قرار ملاقات و در نتیجه یک رابطه – و نه رابطه جنسی– هستید. مردی که هر زنی می‌خواهد، یک فرد هرزه‌ی اغواگر نیست. او یک فرد واقعی است. او یک قهرمان است نه یک بازنده.

به‌طور خلاصه، در قرار اول با دوست دختر به نکات زیر توجه کنید:

  • با طرح سوال در قرار اول چه بگوییم در ذهن خود، تلاش کنید سوالات باز پاسخ بپرسید.
  • خودتان باشید ولی اگر صدای طبیعی شما شبیه میکی‌موس به‌نظر می‌رسد، سعی کنید با پایین‌ترین ارتفاعی که می‌توانید صحبت کنید.
  • از طریق شنونده خوبی بودن، حس امنیت ایجاد کنید.
  • او را در مرکز مکالمه و قرار ملاقات قرار دهید.
  • به چشمان او بنگرید و با حرکات و ژست او خیلی طبیعی همراه شوید.
  • وقتی برای آداب اولین قرار ملاقات برنامه‌ریزی می‌کنید، خلاق باشید.
  • بانزاکت باشید. در را برای او باز کنید و صندلی را عقب بکشید.
  • حمایت‌گر و با اعتماد به‌نفس باشید.

منبع:

گاتمن، جان (۱۳۹۵). اسرار دلربایی. ترجمه کامیار سنایی، مانیا خواجه. تهران. نشر نسل نواندیش.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: ۱۸ میانگین: ۴.۲]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر