موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

کدام سوره قران برای پسر دار شدن خوب است

کدام سوره قران برای پسر دار شدن خوب است

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 29 مرداد 1400 ساعت 13:53

پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباط شما با این مرکز. فرزند پسر خواستن بسیار خوب است و مانعی ندارد و روایاتی هم در این زمینه داریم که برای شما درج کرده ایم.
در احادیث بسیاری توصیه هایی برای کسانی که تمایل به داشتن فرزند پسر دارند شده است. به احادیث زیر توجه کنید:
از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که می‌فرمایند: «هرکس می‌خواهد که صاحب فرزند مذکر شود، هنگام آمیزش دست راستش را به پهلوی راست زنش بگذارد و هفت مرتبه انا انزلناه بخواند و آمیزش کند. پس آنچه را بخواهد می‌بیند». حضرت در جایی دیگر فرموده‌اند : «هرکس نیت کند نام فرزندش را محمد یا علی بگذارد، فرزند او پسر بدنیا آید». همچنین آن حضرت فرموده‌اند : «هیچ مردی نیست که حملی داشته باشد پس نیت کند که آن را محمد بنامد، مگر اینکه مذکر باشد».
در صفحة ۸۲ کتاب حلیةالمتقین روایتی از کتاب طب‌الائمه نقل کرده که در آن،‌ حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام فرموده‌اند : «سه روز بعد از نماز صبح و نماز خفتن، ‌هفتاد مرتبه سبحان‌الله و هفتاد مرتبه استغفرالله بگو و بعد از آن این آیات را بخوان : استغفروا ربکم انه کان غفارا، یرسل السماء علیکم مدرارا، و یمددکم باموال و بنین و یجعل لکم جنات و یجعل لکم انهارا (سورة مبارکة نوح آیات ۱۱ و ۱۲) پس در شب سوم با زن خود جماع کن که خدا پسری که خلقتش درست باشد بتو عطا می‌فرماید».
همچنین برای اینکه فرزند پسر شود یک سری تمهیداتی در نوع غذاها, زمان و کیفیت آمیزش وجود دارد که به عنوان نمونه توجه شما را به موارد زیر جلب می کنم:
دکتر جزایری در کتاب « اعجاز خوراکیها » می نویسد : « اگر پسر می خواهید ۱- از روز اول قاعدگی پدر و مادر روزی چند خرما ناشتا بخورند، ۲- هنگام آمیزش کاری کنند که خون شوهر ترش و خون زن قلیایی شود یعنی مرد غذاهایی که طبیعت گرم دارند مثل : پسته، بادام، شکلات و مواد قندی زیاد بخورد و زن برعکس آب انگور، توت فرنگی، مرکبات و آب لیمو میل کند و از خوردن گوشت، قارچ، سرکه، سیب ترش، شوید و رازیانه خودداری نماید».
بر اساس طب قدیم خوردن بعضی از غذاها مانند کاهو، توت فرنگی ، خرما، هل، زعفران ... در هنگام باردار شدن به پسر شدن و مصرف ماست، ترشی و ... به دختر شدن جنین منجر می شود.
همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده ، ثابت شده است که تغییر در غلظت بعضی از املاح خون باعث کمک به تعیین جنسیت می شود به این شکل که افزایش سدیم و پتاسیم و کاهش کلسیم و منیزیم بدن برای افرادی که خواهان پسر هستند و عکس آن برای دختر شدن جنین کمک کننده است، البته باید حداقل به مدت ۴ تا ۶ هفته انجام شود تا کارساز باشد. البته ناگفته پیداست این رژیم حتما باید زیر نظر پزشک و مراقبتهای خاص و با مقادیر معین انجام شود و انجام خودسرانه آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.
خوردن مواد غذایی مختلف هم که توصیه می شود همه بر پایه ایجاد محیط قلیایی یا اسیدی می باشد . توجه داشته باشید که تمام این روشها شانس را بالا می برد ولی هیچکدام یک روش ۱۰۰% نیست.
علاوه براین تمهیدات, فراموش نکنیم که تعیین جنسیت فرزند به دست خداوند است و همو فرموده: بخوانید مرا تا استجابت کنم شما را، پس چه عاملی باعث می شود که از خود او مدد نجویید؟ در این مورد علاوه بر دعا , در مفاتیح الجنان شیوه ای خاص برای پسر شدن فرزند ذکر شده اجمال آن شیوه این است : از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که: « اگر چهار ماه از بارداری زنی بگذرد او را به سمت قبله کن و آیه الکرسی بخوان و دست بر پهلوی او بزن و بگو: اَللهمَّ اِنّی قَد سَمَّیته مُحمدا ، یعنی : خدایا من او را محمد نام کردم ؛ اگر چنین کند خدا آن فرزند را پسر می گرداند . پس اگر اسم او را محمد گذاشت مبارک باشد و اگر نامش را محمد نگذارد اگر خدا خواهد از او بگیرد و اگر خواهد به او ببخشد». مطمئن باشید که خداوند دانا و شنواست و به هر کاری قادر است.
مشورت با پزشک متخصص زنان و مطالعه کتابهای زیر نیز می تواند به شما کمک کند:
۱- ازدواج و فرزند سالم، حشمت الله ایران مهر؛
۲- بارداری آسان، محسن دهقانی؛
۳- اعجاز خوراکیها و اسرار خوراکیها، دکتر غیاث الدین جزایری.
۴- چگونه پسردار ـ دختردار شویم؟، سید مهدی محمودی

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر