موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

تست روانشناسی ازدواج مجدد

تست روانشناسی ازدواج مجدد

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

ازدواج یکی از پیچیده‌ترین اتفاقات زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود، برخلاف بسیاری از اتفاقات زندگی ما که اغلب اجباری هستند، ازدواج مقوله‌ای اختیاری بوده و به همین دلیل است که انسان‌ها تلاش می‌کنند بهترین انتخاب را داشته باشند. چرا که خودشان مسئول تمامی عواقب این انتخاب خواهند بود. در ادامه راجع به مسائل و مشکلات ازدواج مجدد و هم‌چنین اهمیت مشاوره ازدواج مجدد خواهید خواند.

با این‌که بسیاری از افراد معتقدند که ازدواج‌های مجدد اغلب نتایج بهتری دارد، اما اگر افراد در اقدام به ازدواج مجدد دقت و توجه کافی به خرج ندهند، ممکن است، باز هم دچار اشتباه شوند و پس از آن‌ دیگر جرات بر هم زدن تنهایی خود را نخواهند داشت.

کسی که بدون اطلاع از بن‌بست بودن یک کوچه وارد آن شده و سپس متوجه این موضوع می‌شود، اغلب مجبور می‌شود که دنده عقب گرفته و برگردد. در این مسیر نیز مشقت و سختی‌های بسیاری را متحمل می‌گردد. این فرد یک بار، اشتباهی را مرتکب شده و عواقب آن را نیز دیده است، بنابراین برای بار دوم باید دقت بیشتری به خرج دهد، به عنوان مثال، این فرد باید سعی کند از نقشه‌ها به بهترین نحو استفاده کند تا دوباره وارد یک مسیر یا کوچه‌ی اشتباه نشود.

تا ۶ ماه بعد از طلاق ازدواج نکنید

روانشناسان معتقدند برای ازدواج مجدد، حتما باید منتظر باشید تا حداقل ۶ ماه از پایان رابطه‌ی شما با نفر قبلی بگذرد. از همین رو، به افرادتوصیه می‌شود قبل از برقراری ارتباط با فردی که طلاق گرفته، حتما راجع به مدت زمان طلاق طرف مقابل‌شان اطلاع داشته باشند و اگر این مدت زمان کمتر از ۶ ماه باشد، وارد آن رابطه نشوند. چرا که

۱) قبل از ۶ ماه احتمال رجوع دوباره‌ی افراد به هم خیلی زیاد است، چرا که مسلما احساسی شکل گرفته و ممکن است خانواده‌ها واسط گردند و آن ازدواج قبلی دوباره تجدید گردد.

۲) این فرد ممکن است به خاطر بیزاری بیش از حد تصمیمات آنی بگیرد. به عنوان مثال، او ممکن است برای ازدواج مجدد کسی را انتخاب کند که خصوصیاتی متضاد با نفر قبلی داشته باشد و پس از ازدواج متوجه شود که خصوصیاتی که در نظر گرفته به هیچ وجه با خواسته‌های او همسان نبوده‌اند.

۳) قبل از ۶ ماه معمولا افراد صدمه‌ی احساسی دیده‌اند و کاملا طبیعی است که احساسی تصمیم بگیرند. در نظر داشته باشید انسان‌ها زمانی که دچار مشکلات شکستگی پا می‌شوند از چوب زیربغل استفاده می‌کنند و زمانی‌که حال‌شان بهبود یافت، چوب زیربغل را کنار می‌گذارند. سریع تصمیم نگیرید، چرا که زندگی شخص دیگری نیز در میان است، اجازه ندهید کسی نقش چوب زیربغل را برای شما بازی کند. این موضوع نه تنها زندگی طرف مقابل شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بلکه شکست دیگری را نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد.

خصوصیات و ویژگی‌های موردپسند خود را پیدا کنید

همان‌طور که در مورد قبلی هم شرح دادیم، بسیاری از افرادی که ازدواج‌های ناموفقی داشته‌اند، اغلب به فردی می‌گردند که مشکلات و ایراداتی که نفر قبلی داشت را نداشته باشد. در حالی‌که چنین روشی برای انتخاب کاملا اشتباه است. به جای این مقایسه‌ها خصوصیات فردی را که فکر می‌کنید با خصوصیات شما منطبق باشد، پیدا کنید.

این خصوصیات را درون کاغذی یادداشت کنید و مطمئن باشید که فردی که انتخاب می‌کنید آن خصوصیات را داشته باشد. به هیچ‌وجه فردی را که انتخاب می‌کنید با نفر قبلی مقایسه نکنید، این کار نه تنها به شما کمکی نخواهد کرد، بلکه منجر به گمراهی هر چه بیشتر شما خواهد گشت.

علت طلاق قبلی خود را به شریک آینده‌‌تان توضیح دهید

اگر می‌خواهید ازدواج مجدد شما کاملا صادقانه و براساس شیوه‌های اصولی و صحیح پیش برود، می‌بایست همه چیز را راجع به گذشته‌ی خود با فرد موردنظر در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که شما نمی‌خواهید به هر قیمتی ازدواج کنید، بلکه خواسته‌ی قلبی هر کسی اینست که یک ازدواج موفق داشته باشد.

همه چیز را با جزئیات کامل به طرف مقابل‌تان توضیح دهید، مسلما اگر فرد مناسبی را انتخاب کرده باشید، به شما اعتماد خواهد کرد.

در هر رابطه‌ای معمولا هر دو طرف ماجرا گناهکار هستند، در واقع، هیچ زوجی را نخواهید دید که همه‌ی اشتباهات از یکی از طرفین باشد. از همین رو، با انصاف باشید و اشتباهات خود را نیز بیان کنید تا طرف مقابل مطمئن باشد که می‌تواند با شما کنار بیاید.

اگر همسر خود را با شناخت کافی انتخاب کنید، هیچ مشکلی در آینده متوجه خانواده‌ی شما نخواهد بود و آن شکست قبلی به یک تجربه‌ی معمولی و خاطره‌ای مبهم تبدیل خواهد شد.

اهمیت مشاوره ازدواج مجدد را فراموش نکنید

روانشناسان معتقدند همه‌ی افراد باید قبل از ازدواج باید برای دریافت مشاوره روانشناسی اقدام کنند. اما مشاوره ازدواج مجدد نه تنها لازم است، بلکه ضروری نیز می‌باشد. حدود ۵ جلسه صحبت با روانشناس می‌تواند به شما کمک کند تا در تصمیم خود مصمم‌تر باشید و یا برعکس. مشاوره ازدواج مجدد نه تنها به شما نشان خواهد داد که فرد مناسبی را برای ادامه‌ی زندگی انتخاب کرده‌اید یا نه؟ علاوه بر آن، به شما کمک خواهد کرد تا ارتباطات احساسی خود را بهبود بخشید و برای آینده‌ی زندگی مشترک خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

اهمیت مشاوره‌ی ازدواج قبل از اقدام به ازدواج مجدد

5

(100%)

1

vote

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر