موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

چگونه به خود احترام بگذاریم

چگونه به خود احترام بگذاریم

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46


چگونه به خود احترام بگذاریم؟

18-57-10.jpg

حتماً تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند برای به دست آوردن احترام باید به دیگران احترام بگذارید.کاملاً درست است اما لزوماً نه به آن شکلی که شما فکر می‌کنید. با اینکه احترام گذاشتن به دیگران مهم است اما این مسئله امری قطعی و تعیین‌کننده برای اینکه آنها هم حتماً به شما احترام بگذارند، نیست.
به گزارش سایت مردمان ، احترام به خود پایه و اساس داشتن یک زندگی توام با کمال و احترام است. اگر واقعاً خودتان را دوست نداشته باشید و به عنوان یک انسان به خودتان احترام نگذارید، چطور می توانید جرات کنید که از ایده‌ها و اعتقاداتتان حمایت کرده یا مرزهای خود را به دیگران گوشزد کنید؟حتی آدم‌های خیلی مهربان هم نمی‌توانند با کسانی که علاقه و احترامی برای خود قائل نیستند، همدردی کنند.
چگونه به خودمان احترام بگذاریم
احـترام به خود، درک وقار و ارزش ذاتی خود است. هر انسانی در این کره خاکی محترم به دنیا آمده است اما در عمل این احترام همیشه به همه افراد داده نمی‌شود اما خیلی مهم است که بدانیم برای احـترام به خود نیاز به رسیدن به هیچ ایده‌آل خاصی نیست.
اگر تصور می‌کنید که به اندازه کافی به خودتان احترام نمی‌گذارید، راه‌هایی وجود دارد که بتوانید حس احترام به خود را تقویت کنید:
مرزهایی سالم تعیین کنید. به خودتان اجازه ندهید که از احساس دیگران نسبت به خودتان سوءاستفاده کرده یا میزان احـترام به خود را بر مبنای آن پایه‌گذاری کنید.
از خودتان خوب مراقبت کنید. یک رژیم‌غذایی سالم داشته باشید، ورزش کنید.
در فعالیت‌هایی شرکت کنید که اعتماد به نفستان را بالا می‌برد. این فعالیت‌ها می‌تواند انواع سرگرمی‌ها و ورزش‌ها یا شرکت در سازمان‌های اجتماعی یا داوطلب شدن برای کارهای خیر یا هر آن چه که باعث شود حس خوبی نسبت به خودتان پیدا کنید را شامل می شود.
تمرین کنید؛ خودتان را فرد باارزشی ببینید. در آینه نگاه کنید و به خودتان بگویید دیگران همان طور که هستید، دوستتان دارند.
اطرافتان را با افراد مثبت پر کنید و با دیگران با احترام برخورد کنید. کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند و برای خود احترام قائل نیستند، معمولاً به شما هم جذب می‌شوند و گروهی منفی را تشکیل می‌دهند. معمولاً اولین قدم این است که بفهمید دیگران می‌توانند دوستتان داشته باشند و دارند.
وقتی به خودتان احترام بگذارید، متوجه می‌شوید که به دست آوردن احترام دیگران آسان‌تر می‌شود و حتی در موقعیت‌هایی که احترامی که باید را دریافت نکردید، از درون احساس احترام خواهید داشت که این احساس شأن و منزلت شما را حفظ خواهد کرد.
به دست آوردن احترام دیگران
با اینکه همه انسان‌ها محترم به دنیا آمده‌اند اما کسانی هستند که احتـرام بیشتری را به خود جلب می‌کنند. دلیل آن می‌تواند موفقیت‌های آن‌ها، توانایی‌های ذاتی‌، زیبایی یا قهرمان بودنشان باشد.
برای اینکه احتـرام دیگران را جلب کنید لازم نیست در دنیا معروف و مشهور باشید. در محافل کوچک‌تر هم کسانی هستند که دیگران برای آنها احـترام ویژه‌ای قائلند. تبدیل شدن به یکی از این افراد چند راهکار دارد که در زیر به مواردی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
با اعتماد به نفس راه بروید.
با همه با مهربانی و درستی رفتار کنید.
برای خود مرزهایی در نظر بگیرید و اجازه ندهید که دیگران با شما هر رفتاری داشته باشند.
با درستی و صداقت رفتار کنید.
یاد بگیرید که چگونه با خونسردی با استرس برخورد کنید.
همیشه بخندید و لبخند بزنید.
سخاوتمند باشید.
افکارتان را مطرح کنید.
به کمک محرومان و نیازمندان بروید.
قاطع اما عادل باشید.
انتقادپذیر باشید.
ضعف‌هایتان را بپذیرید.
به موفقیت‌هایتان افتخار کنید.
کارهای‌تان را با عشق و علاقه انجام دهید.
احتـرام گذاشتن به خود و جلب احـترام دیگران به داشتن یک زندگی شاد و سالم کمک فراوانی می‌کند.

code

email-button.png

نسخه مناسب چاپ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر