موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

قطره گل سرخ برای بارداری

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

یکی از بهترین و طبیعی ترین ( 100% گياهي ) داروهای موجود در زمینه افسردگی و افزایش تمایلات جنسی که مورد مصرف قرار میگیرد .
گل سرخ از قدیم الایام در طب های سنتی مورد استفاده قرار میگرفت و به عنوان دارویی برای درمان افسردگی و درمان سرد مزاجی یا افزایش میل جنسی در هر دو جنس مونث و مذکر به کار گرفته میشد
گل سرخ با تاثیرات مثبتی که بر روی مغز میگذارد باعث ایجاد آرامش در فرد بیمار میشود .

در يک مطالعه تجربي بيخبر با گروه شاهد براي بررسي اثر ضدافسردگي قطره گل سرخ باريج اسانس در موش هاي آزمايشگاهي٬ مشخص گرديدکه در مقايسه با داروهای دیگر، قطره گل سرخ با غلظت هاي 10،20 و 40% به طور معني داري افسردگي را کاهش داد که مشابه تاثير آمفتامين بود. محققين نتيجه گرفتند از آنجا که اثر ضدافسردگي قطره گل سرخ همانند آمفتامين به صورت حاد و با فاصله کم ظاهر شد؛
احتمالاً اين تاثير ناشي از تغيير آزادسازي نورآمين هاي پيش سيناپسي(presynaptic) ميباشد. البته بايد در نظر داشت که سازوکار احتمالي تاثير دارو در حيوانات ضرورتاً هماني نيست که در مورد افسردگي انسان وجود دارد.

طریقه مصرف قطره خوراکی گل سرخ :

۲ مرتبه در شبانه روز و در هر با مصرف بین ۱۲ الی ۱۵ قطره

توضیح :

از  افشره گل سرخ به روش خوراكی و استنشاقی میتوان استفاده نمود،   افشره گل سرخ قابلیت ورود از راه پوست به بدن را داشته و استفاده آن به صورت موضعی نیز وجود دارد، چنانچه به جای افشره، از قطره گل سرخ استفاده شود، بایستی دو مرتبه در شبانه روز هر بار ۱۲ تا ۱۵ قطره مصرف شده و به همراه آن مایعات نیز استفاده شود.

ممنوعیت های پزشکی :

در دوران بارداری و کودکان

افرادی که از داروهای افسردگی و خواب آور استفاده میکنند، بایستی از مصرف گیاه گل سرخ و فرواده‌های جانبی آن خودداری کنند. توجه کنید که استفاده از قطره، روغن گل سرخ و افشره گل سرخ بایستی زیر نظر پزشک و یا متخصص گیاهان دارویی باشد.

منع مصرفي براي استفاده از قطره گل سرخ  در دوران شيردهي وجود ندارد.

عوارض جانبي قطره گل سرخ :

خوشبختانه تا به حال با مصرف مناسب و بجای این دارو هیچ گونه عواضی و عارضه اي در مصرف کنندگان این دارو مشاهده نشده است

تداخلات دارویی :

در مصرف با داروهای افسردگی و آرام بخش موجب تشدید و تاثیر منفی افسردگی می شود .

دور از دسترتس اطفال نگهداری شود

توجه:

فقط با تشخیص دکتر قابل مصرف می باشد و سرخود استفاده نگردد .

بخوانید :

تهیه روغن گل سرخ در خانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر