تیک
tik.fileon.ir

خودشیفتگی طلاق

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 10 مرداد 1398 ساعت 01:06

زندگی کردن با همسری که اختلال شخصیت خودشیفته دارد کار آسانی نیست. ما در این مقاله به صورت مشخص و شفاف، 18 ویژگی رفتاری یک فرد نارسیست را برایتان بیان می کنیم. مطئناً اینها همه ی ویژگی های یک فرد با اختلال شخصیت خودشیفته نیست، با این حال کاملاً قابل اتکا و بر اساس تجارب درمانی و دانشگاهی مختلف گردآوری شده است. با ما همراه باشید:

ویژگی های یک همسر خودشیفته

1. همیشه باید تمجید و تحسین اش کنید: اگر شما یک همسر با اختلال شخصیت خودشیفته دارید، لحظات زیادی از زندگی تان باید صرف تعریف و تحسین او شود و یا گوش دادن به تعریف های غلوآمیز او از خودش و توانایی هایش.

2. در کنار او خیلی وقت ها احساس گناه می کنید: یک همسر نارسیست توانایی زیادی در القای احساس گناه در شما دارد. همسر نارسیس به جای پذیرفتن سهم خودش در زندگی و رابطه معمولاً سعی می کند تقصیرها و مشکلات را روی دوش شما بیندازد.

3. دروغ زیاد می گوید: کسی نمی تواند به گفتن دروغهای بزرگ عادت کند ، مگر اینکه در گفتن دروغهای کوچک ماهر باشد . همسران با شخصیت خودشیفته دروغ های کوچک می گویند مثل اینکه چیز خاصی نیست ، اگرچه آنها قدرت اعتماد شما به خودشان را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهند.


حتماً بخوانید: همسر خودشیفته یا نارسیست و 8 راه بهبود رابطه تان


4. گوش دادن، کاری که نمی توانند انجام دهند: در هنگام صحبت کردن با افراد نارسیست همیشه احساس می کنید به حرف هایتان گوش نمی دهند، یا اگر گوش می دهند، در حقیقت دارند به جوابی که می خواهند به شما بدهند فکر می کنند! آنها به زبان بدن شما توجهی نمی کنند و بیشتر از اینکه دوست داشته باشند شنونده باشند، به گویندگی علاقه دارند!


Your browser does not support HTML5 video.

حتماً ببینید: محصول صوتی «تحول در عادت های زندگی با استراتژی Mini Habit»


5. در کنارش، همیشه شما مقصر هستید: معمولاً در زمان هایی که اتفاقات ناگواری می افتد، درست زمانی است که همسر با اختلال شخصیت خودشیفته، شما را مقصر می داند. اما معمولاً در زمان هایی که اتفاقات خوبی می افتد، افتخارات از آن اوست.

6. حسادت: یک فرد با شخصیت خودشیفته معمولاً به دیگران حسادت می کند و یا فکر می کند دیگران به او حسادت می کنند.

7. نگاه از بالا به پایین: یک فرد با اختلال شخصیت خودشیفته معمولاً به شما و همه، از بالا نگاه می کند و دیگران را برده ی خود می داند که قرار است نیازهای او را برآورده کنند.

8. عدم توانایی در همدلی و درک احساسات و نیازهای شما:یک همسر خودشیفته معمولاً نمی تواند احساسات و نیازهای شما را بفهمد و درک کند. چرا؟ چون به شما توجهی ندارد و پیام های کلامی و غیرکلامی شما را نمی بیند. در زمان هایی هم که احساسات خود را با او در میان می گذارید، معمولا انها را نمی فهم و سعی می کند آنها را غیرمهم بداند و با جملات سطحی و دم دستی، حال شما را عوض کند!

9. پیش قدم شدن در عذرخواهی؟ هرگز!: حتی اگر در قهر و دعواها او مقصر باشد، معمولاً همسر نارسیست برای عذرخواهی پیش قدم نمی شود. چرا؟ چون هر اقدامی که نشانه ای از ضعف درونی در او باشد، ساختار روانی اش را به هم می ریزد.

10. بی توجهی به نیازهای شما در رابطه زناشویی: یک همسر با اختلال شخصیت خودشیفته معمولا در رابطه جنسی، توجه چندانی به نیازهای شما و ارضا شدن آنها ندارد! در عوض بیشتر به نیازهای خودش و بدن خودش توجه دارد.

11. بی توجهی به خوشحال و ناراحتی شما: اگر شما غمگین، خشمگین، ناامید و ... هستید و به دنبال کسی هستید که به شما کمک کند از این وضعیت خلاص شوید، از یک همسر با شخصیت خودشیفته انتظار نداشته باشید. آن ها بیشتر به احساسات و گرفتاری های خود فکر می کنند و معمولاً کسی که باید حال را خوب کند و اوضاع را مرتب کند شما هستید.

12. پافشاری بر افکار و رفتارهای عجیب و غریب و خاص خود: همسران نارسیست خیلی سرگرم رسیدن به هدف خود هستند طوری که اصلا ایده های دیگر را قبول نمی کنند. باید سعی کنید پیشنهاد یا ورودی خود را ارائه دهید ، آن ها سریعا آن را خاموش می کنند.


حتماً بخوانید: آیا ترامپ از «اختلال شخصیت خودشیفته» رنج می برد؟


13. مهربانی با نقاط ضعف خودشان: افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشفته معمولاً ضعف های خودشان را کوچک می بینند و نشان می دهند و در عوض نقاط قوت خود را بزرگتر از حد معمول جلوه می دهند.

14. دشمنی و سوءاستفاده از نقاط ضعف شما (دیگران): اگر به نقاط قوت خود شک دارید، اگر نگاه منفی به نقاط ضعف خود دارید، اگر اعتماد به نفس شما به هر دلیلی شکننده باشد، همسران خودشیفته از هر راهی برای شکستن آن استفاده می کند. آن ها سعی می کنند ضعف های شما را بزرگ تر نشان دهند در حالی مشکلات خودشان را کوچکتر می کنند.


حتماً ببینید: محصول صوتی همسر خودشیفته (نارسیست)


15. انتقاد از خودشیفته؟ هرگز!: یک همسر با اختلال شصیت خودشیفته نمی تواند هرگونه انتقاد اندک یا منطقی را تحمل کنند. حکایتِ فرد با شخصیت خودشیفته و انتقاد، حکایت جن و بسم الله است!

16. تنهایی: افراد نارسیست معمولاً تنها هستند. چرا؟ به دلیل تمام این ویژگی های ناپسند و غیرقابل تحمل و اینکه نگاه فرد خودشیفته به دوستان، نگاهی ابزاری است.

17. عقب نشینی؟ هرگز! : همسر با شخصیت خودشیفته هر گونه عقب نشینی و مصالحه را به عنوان نشانه ای از ضعف می بینند و تا زمانی که راه خود را پیدا نکنند، عقب نشینی نمی کنند.

18. حد و حدود مرزهای شخصی را نگه نمی دارند: همسر خودشیفته معمولاً احترامی برای مرزها  و علایقو کارهای شخصی شما قائل نیست. او معمولاً در تمام جوانب زندگی سعی می کند شما را کنترل کند.


به شما پیشنهاد می کنیم برای پیدا کردن آگاهی کامل از همسر خودشیفته و چگونگی رفتار با او، همین حالا محصول آمورشی «همسر خودشیفته» ما را ببینید و تهیه کنید.