دکتر برای سرد مزاجی مردان

دکتر برای سرد مزاجی مردان

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 25 اسفند 1399 ساعت 02:43

بی میلی جنسی در مردان و سرد مزاجی جنسی

%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-300x225.jpgاشکال در ارتباط با میل جنسی چه در مردان و چه در زنان مر بوط به مسایلی مانند نبود رغبت، اشتیاق و میل (در ارتباط با شرایطی از قبیل خیال‌پردازی‌های جنسی، خودارضایی یا داشتن رابطه جنسی) تعریف می‌شود. بي میلی جنسی به دو نوع بی‌ میلی جنسی موقعیتی و بی‌ میلی جنسی فراگیر تقسیم می‌شود. زمانی که فرد نسبت به همسرش در شرایط خاصی مثلا در محیط خانه بی‌میل است، ولی در مسافرت و خارج از خانه به برقراری رابطه زناشویی تمایل دارد میل جنسی از نوع موقعیتی است اما زمانی که در هر شرایطی ذوقی به برقراری رابطه وجود نداشته باشد، از نوع فراگیر است.
در زنان یعنی عدم تمایل و رغبت شهوانی به جنس مخالف.

تعریف بی میلی جنسی

۱. علی رغم اینکه در گذشته شریک جنسی برای فرد جذابیت داشته است اما در حال حاضر دیگر تمایل ندارد.

۲. با اینکه فرد دارای سلامتی جسمانی و هورمونی می باشد و از او تمایل شهوانی و جنسی انتظار می رود با این حال در او تمایلی وجود نداشته باشد.بی میلی جنسی باید برای حداقل یک ماه ادامه داشته باشد تا اختلال محسوب شود.
از عمده ترین عوامل بی میلی جنسی و سرد مزاجی جنسی عوامل روانی است. این عوامل روانی در مردان عبارتند از افسردگی، مشکلات زود انزالی در گذشته، خشم پنهان یا آشکار نسبت به همسر، احساس گناه، و سرد مزاجی زن که در نهایت باعث بی میلی جنسی مرد شده باشد و غیره. و عوامل روانی در سرد مزاجی زنان عبارتند از درد جنسی (واژنیسم) که در نهایت باعث سرد مزاجی جنسی زن شده باشد، افسردگی، زود انزالی مرد که در نهایت باعث سرد مزاجی زن شده باشد، خشم به همسر خود، احساس گناه، و غیره.

%D8%A8%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-300x202.jpg
همچنین مطالعات نشان می‌دهد که عدم‌آگاهی خانم‌ها و مردان درباره تفاوت‌های یکدیگر و نداشتن درک متقابل از هم ، منشا بسیاری از سردی‌های خانم‌ها در زندگی زناشویی است. بعضی افراد هم به دلیل غروری که دارند حاضر نیستند در مورد همسرشان اطلاعاتی کسب کنند اما بهتر است این افراد بدانند که در صورت نداشتن آگاهی کافی از چگونگی ارتباط با همسرشان ، اولین فردی که ضربه می‌خورد خودشان هستند.

روش درمانی بی میلی جنسی مشابه با دیگر اختلالات جنسی و روانی میتواند به وسیله مشاوره روان شناسی و روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی (هیپنوتراپی) باشد. موارد زیادی از این روش درمان برای بی میلی جنسی استفاده نموده و درمان شده اند.

به هر علتی که نیاز جنسی افراد کاهش پیدا کند شخص دچار بی میلی جنسی می شود .بی میل جنسی مانند بقیه امیال انسان می تواند دچار اختلال شود .معمولاً افراد هفته ای یک تا دوبار نیاز به برقراری رابطه جنسی دارند اگر یکی از زوجین به هر دلیلی ، بیشتر از ۴۰ روز هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشت باید نسبت به درمان آن اقدام کند.

بی میلی جنسی در حدود ۹۰ درصد موارد، ریشه روانی دارد و ۱۰ درصد عامل جسمی.

خستگی زیاد و بی خوابی ،افسردگی وبیکاری،اختلافات خانوادگی بی علاقگی به همسر ،فقر، از عوامل مهم کاهش میل جنسی است. مصرف مشروبات الکلی و یا مواد مخدر را نیز می تواند سبب بی میلی جنسی شود .

عوامل روحی دیگری نظیر: عدم نظافت همسر، عدم رضایت همسر از رابطه ،ترس از بارداری ،هوسرانیهای افراطی در کاهش میل جنسی موثر هستند.
زوجین باید سعی در شناخت تفاوت‌های یکدیگر داشته باشند و طوری رفتارشان را هماهنگ ‌کنند که هم استرس‌های زن کم شود و هم اینکه مرد آرامش داشته باشد. در غیر این‌ صورت عصبی شده ، پرخاشگر و گوشه‌گیر می‌شود. و در نتیجه زندگی و رابطه زناشویی شان به سردی می گراید.

از عوامل جسمانی موثر در بی میلی جنسی کاهش تستسترون در مردان و کاهش هورمون زنانه استروژن در خانمهاست ،همچنین کم کاری غده تیرویید است.

بی میلی جنسی ، که ریشه روانی دارد ، با کمک متخصصان روانشناس و روانپزشک و تغییر عادات نا کارآمد درمان می شود.

در درمان بی میلی جنسی خیلی اهمیت دارد که زوجین با هم به روانشناس مراحعه کنند و نسبت به درمان اقدام کنند زیرا ممکن است خانم دچار میلی جنسی و سرد مزاجی شود ولی علت اصلی ،سرد مزاجی او رفتار همسرش باشد . پس زوجین باید باهم مورد درمان قرار گیرند.
و بی میلی جنسی که علت جسمی دارد، با انجام آزمایش های خون و هورمون، و تجویز دارو درمان می شود.

اصولاً بی میـلی جنـسی در زنان بیشتر از مردان دیده می شود.بی میلی جنسی در اثر عوامل متعدد روحی –روانی ،محیطی و ژنتتیکی و… در افراد به وجود می آید.
تستسترون در میل جنسی زنان و مردان نقش مهمی ایفا می کند .
عنصر روی در تولید هورمون تستسترون نقش مهمی دارد ،و کمبود آن در بدن می تواتد سبب کاهش میل جنسی شود.

دلایل بی میل جنسی در مردان

دلایل جسمی

۱-کم خونی
۲.اعتیاد به مواد مخدر یا الکل
۳-بالا بودن هورمون پرولاکتین
۴-اضافه وزن
۵-مصرف برخی داروها
۶-کمبود تستسترون
۷-ابتلا به برخی بیماریها

دلایل روانی:

۱-افسردگی
۲-اضطراب
۳-خستگی شدید
۴-داشتن اختلاف با شریک زندگی
۵-ترس از ناتوانی در ارضاء شریک جنسی.

دلایل بی میلی جنسی در زنان

الف _دلایل جسمی:
۱-کم خونی
۲-اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر.
۳-داشتن بیماریهای جسمی
۴-تغییرات هورمونی پس از زایمان و دورره شیردهی
۵-مصرف بعضضی از داروها
۶-افزایش هورمون پرولاکتین

ب _علل روانی:
۱-افسردگی.
۲- اضطراب.
۳-خستگی مفرط
۴- داشتن سابقه تجاوز جنسی
۵- اختلاف با شریک زندگی.
۷- زندگی در شرایط سخت

همچنین بی میلی جنسی در زنان و مردان می تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

۱- اضطراب عملکردی: داشتن تجربه انزال زودرس و یا اختلال در نعوظ در مردان و داشتن رابطه جنسی دردناک (واژینیسم) و عدم رسیدن به ارگاسم در زنان سبب اضطراب عملکرد می شود، و با مرور زمان سبب امتناع از رابطه جنسی و بی میلی جنسی می شود
۲- تغییرات نا مناسب در ظاهر فیزیکی (چاقی و یا لاغری)، و رعایت نکردن اصول بهداشتی و نرسیدن به ظاهر از طرف شریک جنسی نیز سبب بی میلی جنسی در افراد می شود.
۳- دانش نا کافی در رابطه با مسائل جنسی و خواسته های شریک زندگی مسبب بی میلی جنسی در افراد است
۴-عدم تنوع در شیوه برقراری رابطه جنسی.

روشهای درمانی بی میل جنسی

در صورتیکه بی میلی جنسی با روشهای درمانی نظیر هورمون درمانی، و روشهای رفتاری نظیر یادگیری مهارتهای گفتگو و رفع اختلافات، آموزش شیوه های مختلف رابطه جنسی و داشتن تنوع در نوع رابطه و یادگیری مهارتهای گفتگو و رفع اختلافات درمان نشد.
با توجه به اینکه بی میلی جنسی ریشه در ناخوداگاه و ضمیر ناهوشیار و تجارب تلخ گذشته و احسا س خشم و گناه فرد دارد ،کمک گرفتن از متخصصان روانشناس و بهره گیری از روشهای رواندرمانی و هیپنوتیزم درمانی که با دسترسی به ضمیرناخوآگاه و ناهوشیار فرد می توانند در بهبود کاهش میل جنسی بسیار موثر عمل کنند،توصیه می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون