چگونه رابطه گذشته را فراموش کنیم

چگونه رابطه گذشته را فراموش کنیم

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

یکی از سخت ترین کارها فراموش کردن رابطه گذشته است. مقدمه این کار این است که بپذیرید کارهایی که در گذشته انجام داده اید را نمی توانید تغییر دهید.

گذشته شما شامل اتفاقات و تجربیاتی بوده است که اگر در مورد آنها فکر و خیال کنید ، در واقع فرصت زندگی در زمان حال و آینده را برای خود محدود می کنید.

داشتن زندگی شیرین و لذت بخش هدفی است که همه افراد به دنبال آن هستند و برگشتن به گذشته ای که دیگر برای آن کاری از دست شما بر نمی اید سلامتی شما را به خطر می اندازد.

برای دانستن اینکه چطور عشق گذشته خود را فراموش کنیم می توانید از تجربیات درمانگران مشاوره روانشناسی استفاده کنید. برای ارتباط با آنان با شماره های ۹۰۹۹۰۷۲۸۵۰ و ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۰ تماس بگیرید.

راه های فراموش کردن رابطه گذشته

*خاطرات تلخ گذشته خود را به هیچ عنوان سرکوب نکنید. سعی کنید در مورد دلیل آن و اتفاقاتی که افتاده صحبت کنید یا آنها را یادداشت کنید.

*تصور کنید که گذشته هر انسانی مخلوطی از اتفاقات بد و خوب است. در همه امور گذشته شما مقصر اصلی نیستید. اتفاقات گذشته صرفا عبرتی برای پیشرفت در آینده هستند و شما باید از آن درس بگیرید.

*اگر خاطره ای تلخ برای شما فراموش نشدنی است با فردی که در ان اتفاق شرکت داشته است صحبت کنید.

*فکر هایی که شما را به گذشته می برند را یادداشت کنید. همچنین کارهای مثبتی که در گذشته انجام داده اید را یادداشت کنید و زمان آنها را به آینده تغییر دهید.

* ارتباط جدید برقرار کنید . داشتن دوست جدید یا عضو شدن در گروهی جدید به شما در فراموش کردن رابطه گذشته کمک می کند.

*ایجاد سرگرمی و یا فعالیت جدید برای خود یکی از بهترین شیوه فراموش کردن گذشته است.

*زمانی که احساس دارید از خاطرات گذشته خود درس گرفته اید آن را به صورت یک جمله پند آموز و حکیمانه روی کاغذ بنویسید و برای خود مرور کنید. این جمله پند آموز را بارها برای خود تکرار کنید.

*زمانی که احساس دارید خاطرات تلخ در ذهن شما تکرار می شوند و آزار دهنده است ، جمله پند آموز مربوط به آن را دوباره برای خود مرور کنید.

*اگر در گذشته خود از کسی حس تنفر و بیزاری دارید سعی کنید ببخشید و از آن اتفاق جمله پند آموز بنویسید.

* در ارتباط های جدید خود قدرت نه گفتن خود را تقویت کنید.

چطور عشق گذشته خود را فراموش کنیم

*دلیلی اینکه فرد را همچنان دوست دارید برای خود بنویسید. خاطرات خوب و جذابی که با آن فرد تجربه کرده اید را روی کاغذ برای خود بنویسید.

*سعی کنید خود واقعی او در نظر بگیرید یعنی تمام ویژگی های مثبت و منفی او . شما ممکن در دوران دوستی آن طور که دوست دارید او را در ذهن تصور می کنید. اما برای فراموش کردن باید خود واقعی او را تصور کنید.

(در این زمینه می توانید از متخصین مشاوره تلفنی روانشناسی استفاده کنید)

*می توانید او را فراموش کنید اما همچنان می توانید او را دوست داشته باشید. در واقع هنوز هم برای او آرزوهای خوب دارید اما قرار است از این به بعد به امورات خود بیشتر فکر کنید.

*فراموش نکنید که هیچ کس نمی تواند شما را به مسیری ببرد که صرفا فقط او را ببینید. شما فرصت این را دارید که با افراد دیگر و با ویژگی های متفاوت آشنا شوید.

*اگر یادگاری یا هدیه ای از ان فردی دارید که می خواهید عشقش را فراموش کنید ، آن را از خود دور کنید یا به دیگران هدیه دهید.

* سعی کنید کارهای جدیدی برای خود بتراشید و اوقات اشتغال و سرگرمی خود را افزایش دهید.

*دامنه دوستی خود را زیاد کنید. وارد شدن به گروه های ورزشی ، هنری ، گردشگری و … به شما در فراموش کردن رابطه گذشته کمک می کند.

*ورزش های هوازی انجام دهید . پیاده روی تند سه روز در هفته بسیار کمک کننده است .

*خود را برای داشتن رابطه جدید آماده کنید. بدانید که آدم‌های زیاد دیگری هم هستند که اگر به آنها فرصت دهید، برایتان احترام و ارزش قائلند.
خود واقعی خود را به دیگران نمایش دهید. سعی نکنید در برابر دیگران نقش بازی نکنید. برای اینکه کسی دوستتان داشته باشد ، باید خود واقعی‌تان را به او نشان دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فراموش کردن عشق گذشته خود و بهره مندی از مشاوره روانشناسی می توانید با شماره های ۹۰۹۹۰۷۲۸۵۰ و ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۰ در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر