موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

نرم افزار دیدن امواج اطراف

نرم افزار دیدن امواج اطراف

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان نرم افزار دیدن امواج اطراف را مطالعه خواهید کرد.

Architecture-of-Radio-app-970-80.jpg

کمی از گوشی خود فراتر بروید! امواج رادیویی مدام بر روی شما تاثیر می گذارند و شما حتی قادر به دیدن آنها نیستید. با وجود روترهای بیشمار وای فای، برج های سلولی (cell tower)، ماهواره های جی پی اس (GPS) و دیگر دستگاه های کوچکتر بی سیم، هوای اطراف ما را دریایی از انرژی فرا گرفته است.

اما اگر کنجکاوید بدانید که چگونه این سیگنال های رادیویی شما را محاصره کرده اند، می توانید از برنامه ی Architecture of Radio برای تصویرسازی این امواج استفاده کنید.

این اپلیکیشن واقعیت افزوده که توسط یک طراح هلندی به نام Studio Richard Vijgen ایجاد شده است، سیگنال های رادیویی را از برج های سلولی، ماهواره های GPS و روترهای وای فای بر اساس دیتای دنیای واقعی تصویرسازی می کند و به شما نشان می دهد که چگونه در اطراف این امواج راه می روید و می توانید با گوشی ها و تبلت های خود به سیگنال های دیجیتالی اطرافتان نگاهی بیندارید.

Architecture of Radio برنامه ای است که با این هدف ساخته شده که این فراز و فرودهای امواج را در پیش روی کاربر مجسم سازد. سازنده ی این برنامه با در نظر گرفتن یک پایگاه داده ای از ۷ میلیون برج سلولی، ۱۹ میلیون روتر وای فای و صدها ماهواره، یک تجربه ی واقعیت افزوده ایجاد می کند که شما می توانید با قرار دادن آیفون و یا آیپد خود در هر جهت، نمایشی از این سیگنال های رادیویی در نواحی اطراف خود ارائه دهید.

Studio  می گوید:”ما به طور فزاینده ای به یک اکوسیستم جهانی از سیگنال های دیجیتال وابسته هستیم و از آنها برای خیلی چیزها استفاده می کنیم، اما هنوز نمی توانیم آنها را ببینیم. هدف از این برنامه، ایجاد دیدی از این امواج نامرئی است و بدین وسیله شما می توانید آنها را ببینید، درباره ی آنها فکر کنید و درباره ی آنها بحث کنید.”

در حالیکه این برنامه یک دید شهودی از دنیای سیگنال های رادیویی نامرئی ارائه می دهد، نباید به عنوان یک ابزار اندازه گیری برای قدرت سیگنال استفاده شود.

این برنامه بر اساس دیتای دنیای واقعی است و ایده ی بسیار خوبی برای مشاهده ی چگالی سیگنال های دیجیتال اطراف شما می باشد، اما به شما نشان نمی دهد که چه مناطقی سیگنال وای فای بهتری ارائه می دهند.

Architecture of Radio  از طریق آیتونز اپ استور برای دستگاه های آی او اس عرضه می شود و برنامه ی اندرویدی آن اوایل سال ۲۰۱۶ منتشر می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر