تیک
tik.fileon.ir

چگونه پشت تلفن مخ دختر بزنیم

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 06 آبان 1400 ساعت 16:50

برای برخی از ما صحبت کردن تلفنی مثل یک کابوس است، مخصوصا اگر مخاطب مان یک دختر باشد. همیشه می ترسیم که در صحبت کم بیاوریم، بحث حوصله سر بر شود، و یا بد تر از همه، یکی از آن سکوت های دوطرفه مرگبار پشت تلفن اتفاق افتاده و به جمله “خوب دیگه کاری نداری؟” منجر گردد. بعد از قطع کردن تلفن هم پیش خودمان می گوییم “کاش اصلا زنگ نمی زدم و اینطوری نمی شد”. وقتی با چنین شرایطی مواجه می شویم، این سوال برای ما پیش می آید که چگونه با یک دختر پشت تلفن صحبت کنیم؟

صحبت کردن تلفنی با یک دختر می تواند کار سختی به نظر برسد، مخصوصا اگر به او علاقه داشته باشید. اما جای نگرانی نیست. مکالمه تلفنی با یک دختر، دقیقا مثل مکالمه با هر دوست دیگری است. البته باید کمی خود را آماده کنید تا دلیل تماس را دانسته و به موقع زنگ بزنید. فرقی ندارد که دلیل تماس شما، قرار گذاشتن با او است یا فقط می خواهید او را بیشتر بشناسید، در هر صورت باید آرامش خود را در پشت تلفن حفظ کنید. در ادامه با تمام نکات لازم برای یک مکالمه تلفنی عالی با دختر مورد نظرتان آشنا می شوید.

آمادگی قبل از تماس

دلیلی برای تماس گرفتن داشته باشید

قبل از آن که تلفن را بردارید، باید دلیلی برای تماس گرفتن با دختر مورد نظرتان داشته باشید. اگر دختری که با او تماس می گیرید را از قبل بشناسید، ممکن است قصد داشته باشید که با او قرار بگذارید. اگر تازه با دختر مورد نظرتان آشنا شده و در حال شناختن بهتر او هستید، ممکن است بخواهید مکالمه نا تمامی را ادامه دهید. باید برای تماس گرفتن دلیلی داشته باشید تا مجبور نشوید پشت تلفن، آسمون و ریسمون ببافید.

  • اگر هنوز آمادگی قرار دو نفره را ندارید، می توانید برای دعوت او به یک قرار اکیپی با دوستانتان تماس بگیرید.
  • اگر هنوز قصد ندارید با دختر مورد نظرتان قرار بگذارید و فقط می خواهید او را بیشتر بشناسید، به صحبت های گذشته تان فکر کرده و یکی از موضوعات ناتمام را انتخاب کنید. مثلا اگر گوش دادن به موزیک خواننده ای خاص را به شما پیشنهاد داده بود، می توانید تماس تلفنی گرفته و به او بگویید که از آن موسیقی بسیار لذت بردید. همچنین اگر همکلاسی هستید، می توانید در مورد پروژه های دانشگاه با او تماس بگیرید.

زمان مناسبی را برای تماس تلفنی خود انتخاب کنید

باید زمانی با او تماس بگیرید که عجله ای برای قطع کردن تلفن نداشته باشد. پس زمانی را انتخاب کنید که وقت او آزاد است؛ مثلا بعد از دانشگاه، بعد از کار، یا در زمان ناهار.

  • اگر اول آشنایی تان است، برای تلفن زدن به او زیاد معطل نکنید. باید زمانی تماس بگیرید که همچنان در ذهن او باشید، پس حداکثر یکی دو روز بعد از گرفتن شماره تلفن، به او زنگ بزنید.

قبل از تماس، یک پیام متنی بفرستید

اگر نمی دانید چه زمانی برای تماس گرفتن با دختر مورد نظرتان مناسب است، اول به او یک پیام متنی (اس ام اس، واتس اپ، تلگرام، …) بدهید. می توانید در پیام خود بپرسید که چه ساعتی وقتش برای صحبت کردن آزاد است؟ و یا بگویید که تا چند دقیقه دیگر با او تماس خواهید گرفت تا آمادگی اش را داشته باشد.

  • اگر او به هر دلیلی به شما پیام داد و آن پیام را دیدید، از فرصت استفاده کنید. پیام بدهید و بگویید که تا چند دقیقه دیگر با او تماس خواهید گرفت.

نفس عمیق بکشید

اگر به آن دختر علاقه داشته و بخواهید یک مکالمه خوب با او داشته باشید، کمی اضطراب کاملا طبیعی است. برای آن که پشت تلفن دست و پای خود را گم نکنید، قبل از تماس گرفتن چند نفس عمیق بکشید. این کار باعث می شود تا آرام شده و مکالمه خوبی داشته باشید.

شروع صحبت تلفنی

به گرمی با او سلام و احوال پرسی کنید

اگر می خواهید در همان ابتدا که تلفن را پاسخ می دهد، تاثیر خوبی بر او بگذارید، باید خود را برای یک سلام و احوال پرسی خوب و مفصل آماده کرده باشید. اگر از قبل یکدیگر را به خوبی می شناسید، یک سلام و احوال پرسی صمیمی و گرم کفایت می کند. اگر به تازگی با هم آشنا شده اید، سلام کنید، نام خود را بگویید و به او یادآوری کنید که کجا همدیگر را دیده اید.

  • مثلا اگر او را به خوبی می شناسید، بگویید: سلام شبنم جان. آرمینم. حالت چطوره؟
  • اگر به تازگی با او آشنا شده اید، بگویید: سلام شبنم خانم. آرمین هستم. دیروز جزوه فیزیک ۲ رو ازت گرفتم.

درباره موضوعاتی که به آن ها علاقه دارد صحبت کنید

صحبت کردن در مورد موضوعات عمومی مانند آب و هوا، قطعا برای دختر مورد نظرتان جذاب نخواهد بود. صحبت را پیرامون علایق و سرگرمی های او پیش ببرید تا او نیز مشتاقانه در بحث شرکت کند (و متوجه شود که شما به صحبت ها و علایق او توجه می کنید).

  • برای مثال بگویید: “گفته بودی والیبال دوست داری. بازی دیشب رو دیدی؟”
  • همچنین می توانید در مورد اتفاقات و رویدادهای زندگی او سوال کنید. مثلا بگویید: “دیروز امتحان زبان داشتی. درسته؟ خوب بود؟”

سوال هایی بپرسید که نتواند آن ها را با بله و نه جواب بدهد

اگر می خواهید مکالمه تان تا حد امکان خوب پیش برود، از پرسیدن سوال هایی که جواب آن ها بله یا نه است خودداری کنید. این سوالات باعث توقف مکالمه می شوند، در صورتی که سوالات بایستی کمک  کنند تا مکالمه ادامه پیدا کند.

  • برای مثال، به جای اینکه بپرسید “از فیلم خوشت اومد؟” بپرسید “از کدوم قسمت فیلم بیشتر خوشت اومد؟”.

به حرف های او گوش دهید

شاید فکر کنید که اگر مدام صحبت کنید می توانید او را تحت تاثیر قرار دهید، اما این یک اشتباه است. به او فرصت حرف زدن بدهید و با دقت به حرف هایش گوش دهید. این کار به او می فهماند که افکار و نظراتش واقعا برای شما اهمیت دارد.

  • اگر در حال تعریف کردن ماجرایی است، طوری رفتار کنید که متوجه شود به حرف هایش توجه می کنید. مثلا وقتی یک جمله را تمام کرد بگویید: “واقعا؟” تا بداند شما نیز بحث را دنبال می کنید.
  • وقتی در حال صحبت کردن است، از او سوالاتی بپرسید. سوال پرسیدن نیز یکی از روش های نشان دادن توجه به طرف مقابل است.

به اصل مطلب بپردازید

گرچه باید صحبت های کوچکی در مورد علایق او و اتفاقات زندگی اش انجام دهید، اما نباید بگذارید که مکالمه تان بی هدف پیش برود. بعد از کمی خوش و بش، دلیل تماس گرفتن خود را بیان کنید. در اغلب مواقع، او نیز از یک مکالمه هدف دار استقبال می کند.

  • برای مثال می توانید بگویید: “زنگ زدم ببینم می تونی فردا شب بیای بیرون؟”
  • یا مثلا می توانید بگویید: “زنگ زدم چند تا بخش که از امتحان حذف شده رو ازت بپرسم.”

جذاب بودن در پشت تلفن

صدای خود را عمیق کنید

اگر می خواهید در پشت تلفن جذاب به نظر برسید، صدای شما باید طوری باشد که با اعتماد به نفس و مطمئن به نظر برسید. برای این کار، کمی تن صدای خود را پایین بیاورید تا جیغ جیغی یا متزلزل نشود. در عین حال بلند صحبت کنید تا تمام گفته های شما را بشنود.

آرام و شمرده صحبت کنید

وقتی عصبی هستید، ممکن است تند تند صحبت کنید. اما اگر می خواهید در پشت تلفن جذاب باشید، سرعت حرف زدن خود را کاهش داده و شمرده صحبت کنید. این کار باعث می شود تا اعتماد به نفس شما بالاتر به نظر برسد؛ که تاثیر زیادی بر جذابیت تان دارد.

از او تعریف کنید

وقتی می خواهید قلب یک دختر را به دست آورید، بهتر است کاری کنید که حس خوبی نسبت به خودش پیدا کند. از چیزهایی که درباره او دوست دارید تعریف کنید. البته همیشه صادق بوده و با تعریف های بی دلیل، فضا را بی معنی نکنید.

  • برای مثال بگویید: “اون روز می خواستم بهت بگم … که با اون لباس آبیه واقعا خوشگل شده بودی.”
  • در هنگام تعریف کردن، فقط ویژگی های فیزیکی او را مد نظر قرار ندهید. اگر از شوخ طبعی، هوش، مهربانی و یا دیگر خصوصیات او خوشتان می آید، حتما این موضوع را به او بگویید.

در مورد موضوعات عادی صحبت کنید

وقتی می خواهید پشت تلفن جذاب به نظر برسید، بهتر است در مورد موضوعات عادی صحبت کرده و از موضوعات سنگین مانند مریضی دوست تان یا تعدیل نیرو در شرکت تان پرهیز کنید. در عوض، موضوعات بامزه و جذاب مانند گربه جدید خود یا شهر بازی که دیشب رفتید صحبت نمایید.

پایان تماس

بگویید که از صحبت کردن با او لذت بردید

وقتی در حال پایان دادن به مکالمه هستید، می بایست او را متوجه کنید که از زمانی که برای صحبت کردن با شما گذرانده متشکر هستید. به او بگویید که از این مکالمه لذت برده و دوست دارید باز هم با او صحبت کنید.

  • برای مثال بگویید: “خیلی خوب شد که تلفنی صحبت کردیم. بازم باید از این کارا بکنیم.”
  • یا مثلا بگویید: “صحبت خیلی خوبی بود. فردا سر ناهار ادامه اش می دیم.”

برنامه ها را نهایی کنید

اگر به قصد خاصی با دختر مورد نظرتان تماس گرفته بودید، قبل از پایان مکالمه حتما به جزئیات آن موضوع بپردازید. مثلا اگر می خواستید با او قرار بگذارید و او هم قبول کرده است، حتما قبل از پایان مکالمه مشخص کنید که کی و جا یکدیگر را می بینید.

حتی اگر قرار یا برنامه ای نگذاشته اید، بهتر است قبل از پایان دادن به مکالمه، زمان بعدی ملاقات با یکدیگر را مطرح کنید. مثلا بگویید: “آخر هفته تو تولد سارا می بینمت دیگه؟”

یک خداحافظی گرم داشته باشید

در پایان مکالمه باید با او خداحافظی کنید؛ چه بهتر که این خداحافظی، گرم و صمیمی باشد. با توجه به زمانی که با او صحبت می کنید می توانید بگویید “شب خوبی داشته باشی” یا “عصرت بخیر”. حتی می توانید صمیمی تر بوده و بگویید “می بینمت” یا “مراقب خودت باش”. گرم خداحافظی کنید تا او نیز متوجه شود که این حرف ها را از ته دل می زنید.

نکات

  • گرچه امیدوارید که دختر مورد نظرتان به تماس شما پاسخ دهد، اما برای پیغام گذاشتن هم آماده باشید. پیغام خود را قبل از تماس گرفتن در ذهن تان مرور کنید تا غافلگیر نشوید.
  • اگر به او گفته اید که بعدا تماس خواهید گرفت، حتما این کار را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است دیگر حرف های شما را جدی نگیرد.
  • پشت تلفن زمان خوبی برای سوال پرسیدن است، زیرا او متوجه می شود که به بیشتر شناختن او علاقه مند هستید. اما تعداد و نحوه سوال های شما نباید به گونه ای باشد که احساس کند در یک مصاحبه کاری نشسته و یا در حال بازجویی شدن است.
  • وقتی تازه با یک دختر آشنا شده و از او خوشتان می آید، می توانید در همان زمان گرفتن شماره تلفن او، زمان تماس گرفتن تان را هم اعلام کنید. مثلا بگویید: “جمعه صبح بهت زنگ می زنم.”