موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

برخورد مناسب برای ترمیم رابطه

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

How-to-heal-a-broken-heart.jpg

زمان لازم برای مطالعه : 1 دقیقه و 8 ثانیه


در این مقاله ۵ گام را یاد خواهید گرفت که با استفاده از آن، هر رابطه عشقی تخریب شده ای ترمیم میشود.

وقتی یک استخوان پس از شکسته شدن، دوباره ترمیم شود، از نظر پزشکی تبدیل به قویترین استخوان در بدن میشود. در رابطه های عشقی نیز وضعیت مشابهی وجود دارد. مهم نیست رابطه عشقی شما در حال حاضر به چه وضعیتی دچار شده است، اگر واقعا بخواهید، میتوانید هرچیز را دوباره بسازید و صمیمیت بیشتری را نسبت به گذشته به وجود آورید.

۵ گام برای ترمیم هر رابطه عشقی

  1. مسئولیت کامل هر آنچه رخ داده است را خود بر عهده بگیرید: در یک رابطه خوب، تقسیم مسئولیت وجود ندارد، یک رابطه خوب زمانی آغاز میشود که هر فرد خود را مسئول %۱۰۰ آنچه در رابطه رخ داده است بداند(حتی مسئول اشتباهات طرف مقابل باشید). پس گام اول این است که دوطرف، مسئولیت %۱۰۰ هر آنچه رخ داده است را بر عهده بگیرند.
  2. شش نیاز اساسی یکدیگر را درک کنید : در مقاله “۶ نیاز اساسی انسانها” با مهمترین نیازهای هر انسانی آشنا شدید. حال کافیست هر دوطرف از خود بپرسند که چقدر در برآورده کردن این ۶ نیاز برای طرف مقابل خود موفق بوده اند ؟ از صفر تا ۲۰، برای  موفقیت خودتان در برآورده کردن هرکدام از این نیازها برای طرف مقابلتان، نمره دهید و سپس میانگین آنرا حساب کنید.
  3. تبادل انرژی را آغاز کنید : بسته نشوید. در بسیاری از اوقات طرفین برای جریمه کردن طرف مقابل، بسته میشوند و مثلا از برآورده کردن یک یا چند نیاز از طرف مقابل، خودداری میکنند تا او را تنبیه کنند. این استراتژی ممکن است تا حدی، و در موارد مشخصی جواب دهد، اما قطعا در بلند مدت باعث تخریب رابطه میشود. به جای اینکه طرف مقابل را جریمه کنید، ارتباطی صادقانه و عمیق آغاز کنید و شروع به تبادل احساسات داغ و بینظیری کنید که در شروع رابطه در میان خود به وجود آورده بودید.
  4. اعتماد و رابطه ای عمیق ایجاد کنید: صادقانه و با صلاحیت رفتار کنید. نقشه ریختن، نداشتن صداقت و تلاش برای تغییر طرف مقابل با رفتارهای فریبکارانه هرگز جواب نخواهد داد. در اوج صلاحیت ظاهر شوید و حتی اگر میخواهید گریه کنید، اینکار را صادقانه به نمایش بگذارید نه برای کنترل طرف مقابل.
  5. عشق را گسترش دهید : حال وقت آن است که دوباره فعالیتهای مشترک هیجان انگیز را آغاز کرده و احساسات عمیق انسانی و صمیمیت را دوباره در میان خود گسترش دهید.(کاملترین مقاله جذابیت آقایان). مطمئن باشید عشق هرچیزی را درمان خواهد کرد.


صفحه اول مشاهده مقالات صوتی دسته بندی مقالات مقالات اختصاصی جادوگر(برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه) دوره های جامع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر