موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

متن تشکر از استاد راهنما در پایان نامه

متن تشکر از استاد راهنما در پایان نامه

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 25 اردیبهشت 1398 ساعت 20:10

 تشکر در پایان نامه  یکی از مهم‌ترین صفحات درتمامی پایان نامه‌هاست.بسیاری از اوقات پیش می آید که از کسی تشکر کنیم اما زبانمان قاصر از جملات و کلمات می شود،اینجاست که یک جمله و متن ادبی آماده جهت تشکر و قدردانی کارساز می شود،اگر شما هم به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی یا دکتری و در آستانه دفاع از پایان‌نامه خود هستید، مسلماً یکی از دغدغه‌های اصلی شما یافتن جملات و تقدیر و تشکرهای ویژه و خاص و غیر تکراری در جلسه دفاع و در ابتدای فایل پایان نامه خودتان است. ما کار را برای شما ساده کرده‌ایم و بهترین نمونه‌های موجود در این زمینه را در این مطلب گرد آوری کرده‌ایم. امید است که مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد.

  • عنصر مهم در بخش سپاسگزاری، ادب و نزاکت است.
  • پیش از اشاره به هر شخص در بخش قدردانی، باید قبلاً از وی اجازه کسب کنید، غالباً نشان دادن نحوه جمله بندی و عبارت تقدیر و تشکر به شخصی که دارد از کمک وی قدردانی می‌شود، عاقلانه است. زیرا ممکن است وی اعتقاد داشته باشد که سپاسگزاری شما غیر کافی است یا بدتر اینکه، خیلی احساساتی و افراط آمیز است.
  • اگر تشکر و قدر دانی شما به یک ایده، پیشنهاد یا تفسیر مربوط می‌شود، در مورد آن دقت بیشتری داشته باشید

نمونه ۳

تقدیم به استاد:

تقدیم به او که آموخت مرا تا بیاموزم
استاد گرامی جناب آقای….
تقدیم به آنان که وجودم جز هدیه وجودشان نیست
پدر و مادر عزیزم
تقدیم به همسر مهربانم
که مسیح وار با صبرش در تمامی لحظات رفیق راه بود
و تقدیم به گل نازم …
که کودکی گمشده‌ام را در چهره معصومش پیدا کردم

——————————————————————————————————————————–

از یکی زاده می‌شوم و از دیگری جاودانه. استادی که سپیدی را بر تخته سیاه زندگیم نگاشت و مادری که تار مویی از او به پای من سیاه نماند. تقدیم به مقدس‌ترین واژه‌ها در لغت نامه دلم، مادر مهربانم که زندگیم را مدیون مهر و عطوفت آن می‌دانم. پدر، مهربانی مشفق، بردبار …

——————————————————————————————————————————–

تشکر و سپاس از استاد دانشمند و پر مایه‌ام جناب آقای/سرکار خانم ………………. که از محضر پر فیض تدریسشان، بهره‌ها برده‌ام. با امتنان بیکران از مساعدت‌های بی شائبهٔ جناب آقای /سرکار خانم …….. ریاست محترم دانشکده/دانشگاه. با تقدیر و درود فراوان خدمت پدر و مادر بسیار عزیز، دلسوز و فداکارم که پیوسته جرعه نوش جام تعلیم و تربیت، فضیلت و انسانیت آن‌ها بوده‌ام و همواره چراغ وجودشان روشنگر راه من در سختی‌ها و مشکلات بوده است. با سپاس بی دریغ خدمت دوستان گران مایه‌ام خانم‌ها …………….،…………….. و آقایان …………..،……………… که مرا صمیمانه و مشفقانه یاری داده اندبا تشکر خالصانه خدمت همه کسانی که به نوعی مرا در به انجام رساندن این مهم یاری نموده‌اند.

——————————————————————————————————————————–
جناب آقایان/ سرکار خانمان ……. و ………….. اساتید راهنما و مشاورم:

تو (شما) روشنایی بخش تاریکی جان هستی و ظلمت اندیشه را نور می‌بخشی. چگونه سپاس گویم مهربانی و لطف تو را که سرشار از عشق و یقین است. چگونه سپاس گویم تأثیر علم آموزی تو را که چراغ روشن هدایت را بر کلبهٔ محقر وجودم فروزان ساخته است. آری در مقابل این همه عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است و نه کلام وصف.

——————————————————————————————————————————–

به مصداق «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» بسی شایسته است از استاد

فرهیخته و فرزانه جناب آقای / سرکار خانم …………………………….

که با کرامتی چون خورشید، سرزمین دل را روشنی بخشیدند و گلشن سرای علم و

دانش را با راهنمایی‌های کار ساز و سازنده بارور ساختند; تقدیر و تشکر نمایم.

(و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه).

معلما مقامت ز عرش برتر باد همیشه توسن اندیشه‌ات مظفر باد

به نکته‌های دلاویز و گفته‌های بلند صحیفه‌های سخن از تو علم پرور باد

همچنین از پدر و مادر عزیز، دلسوز و مهربانم که آرامش روحی و آسایش فکری فراهم

نمودند تا با حمایت‌های همه جانبه در محیطی مطلوب، مراتب تحصیلی و نیز پایان نامه

درسی را به نحو احسن به اتمام برسانم; سپاسگزاری نمایم.

شکر خدا که هر چه طلب کردم از خدا بر منتهای همت خود کامران شدم

——————————————————————————————————————————–

نمی‌توانم معنایی بالاتر از تقدیر و تشکر بر زبانم جاری سازم و سپاس خود را در وصف استادان خویش آشکار نمایم، که هر چه گویم و سرایم، کم گفته‌ام.

——————————————————————————————————————————–

چگونه سپاس گویم تأثیر علم آموزی تو را که چراغ روشن هدایت را بر کلبهٔ محقر وجودم فروزان ساخته است. آری در مقابل این همه عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است و نه کلام وصف. راز و رمز پویای علم و کشف معانی بدیع و تجلی جلوه‌های شهودی معرفت کیمیایی است که آسمان علم به برکت سیما و سیرهٔ نورانی نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم، انسان دربند خاک را به معراج حضور می‌خواند.
و چه خرم علمی که از چشمهٔ معارف سیراب شود و چه زیبا دانشی که قبای پرنیانش به عطر و بوی گلستان محمدی معطر شود و چه معماری باشکوهی، بنایی که سنگ هویت و فرهنگ آن ریشه درمدینه النبی بیابد. و امروز کاخ آباد علم به سروش معنوی و مفهوم پیام او بیش از پیش محتاج راهنمایانی است که علاوه بر حفظ آبادانی آن در راه اعتلای آن به فرزندان خویش محبت نمایند.

——————————————————————————————————————————–

از استاد گرامیم جناب آقای دکتر ****** بسیار سپاسگزارم چرا که بدون راهنمایی‌های ایشان تامین این پایان نامه بسیار مشکل می‌نمود.
از سرکار خانم **** و به ویژه سرکار خانم **** به دلیل یاری‌ها و راهنماییهای بی چشمداشت ایشان که بسیاری از سختی‌ها را برایم آسان‌تر نمودند

——————————————————————————————————————————–

سپاسگزار کسانی هستم که سراغاز تولد من هستند. از یکی زاده می‌شوم و از دیگری جاودانه. استادی که سپیدی را بر تخته سیاه زندگیم نگاشت و مادری که تار مویی از او به پای من سیاه نماند.

——————————————————————————————————————————–

تقدیم به سه وجود مقدس:
آنان که ناتوان شدند تا ما به توانایی برسیم…
موهایشان سپید شد تا ماروسفید شویم…
و عاشقانه سوختند تا گرمابخش وجود ما و روشنگر راهمان باشند…
پدرانمان
مادرانمان
استادانمان

——————————————————————————————————————————–

این پایان نامه را ضمن تشکر و سپاس بیکران و در کمال افتخار و امتنان تقدیم می‌نمایم به:

– محضر ارزشمند پدر و مادر عزیزم به خاطر همهٔ تلاش‌های محبت آمیزی که در دوران مختلف زندگی‌ام انجام داده‌اند و بامهربانی چگونه زیستن را به من آموخته‌اند.

– به همسر مهربانم که در تمام طول تحصیل همراه و همگام من بوده است.

– به استادان فرزانه و فرهیخته ای که در راه کسب علم و معرفت مرا یاری نمودند.

– به آنان که در راه کسب دانش راهنمایم بودند.

– به آنان که نفس خیرشان و دعای روح پرورشان بدرقهٔ راهم بود.

– الها به من کمک کن تا بتوانم ادای دین کنم و به خواستهٔ آنان جامهٔ عمل بپوشانم.

– پروردگارا حسن عاقبت، سلامت و سعادت را برای آنان مقدر نما.

– خدایا توفیق خدمتی سرشار از شور و نشاط و همراه و همسو با علم و دانش و پژوهش جهت رشد و شکوفایی ایران کهنسال عنایت بفرما

——————————————————————————————————————————–

و بعد از مدت‌ها، پس از پیمودن راه‌های فراوان که با حضور شیرین اساتید عزیزم، با راهنمایی‌ها و دغدههای فراوانشان و شیطنت‌های زیبای آن دوران، نگاه‌های پدر مادرم، با چشمهای پر از برق شوق، و زیبایی حضور خواهرم در کنارم، که خستگی‌های این راه را به امید و روشنی راه تبدیل کرده و امیدوارم بتوانم در آیندهٔ نزدیک جوابگوی این همه محبت آن‌ها باشم …
اکنون، با احترام فراوان برای این همه تلاش این عزیزان برای موفقیت من ….
این پایان نامه را به پدر و مادرم، اساتید عزیز و خواهر مهربانم تقدیم می‌کنم
امیدوارم قادر به درک زیبایی‌های وجودشان باشم

——————————————————————————————————————————–

 یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات والله به ما تعملون خبیر (۱۱مجادله)

که ایزد مقامی ببخشد بلند برآنان که دربحردانش درند

براعمال روشن به سرضمیر همه هست آگه خدای خبیر

دانشمند اندیشمند استاد برجسته جناب آقای …………………………..

به استناد آیهٔ شریفهٔ ۱۰ از سورهٔ مبارکهٔ فاطر که خداوند می‌فرماید” الیه یصعد الکلم الطیب والعمل الصالح یرفعه”، سخنان و کلام ارزشمند به سوی خدا صعود می‌کند و با ابدیت سنخیت پیدا کرده و همواره آثار خود را ظاهر می‌سازند; بسی شایسته است ازتلاش های مداوم وکوشش های مستمر حضرت عالی دراشاعهٔ تعلیم وتربیت وبسط وتوسعهٔ علم ودانش ونیزاز روشن رای و کارگشایی ثمربخش شما به عنوان …………………. درکمال امتنان وافتخارتقدیروتشکرنموده و به رسم تعظیم و تکریم این لوح تقدیر تقدیم محضر پربار وماندگارتان گردد..

——————————————————————————————————————————–

استاد گرامی جناب…..

با سلام

دلسوزی، تلاش و کوشش حضرتعالی در تعلیم و تربیت و انتقال معلومات و تجربیات ارزشمند در کنار برقراری رابطه صمیمی و دوستانه با دانشجویان و ایجاد فضائی دلنشین برای کسب علم و  دانش و درک شرایط دانشجویان حقیقتاً قابل ستایش است. اینجانب بر خود وظیفه میدانم در کسوت شاگردی از زحمات و خدمات ارزشمند شما استاد گرانقدر تقدیر و تشکر نمایم.

از خداوند متعال برایتان سلامتی، موفقیت و همواره یاد دادن را مسئلت دارم.

                                                   دانش آموز دیروز، امروز و فردا

                                                    ارادتمند شما ………. …………….                      

——————————————————————————————————————————–

و با تقدیر و تشکر شایسته از استاد فرهیخته و فرزانه سرکارخانم دکتر………………. که با نکته‌های دلاویز و گفته‌های بلند، صحیفه‌های سخن را  علم پرور نمود و همواره راهنما و راه گشای نگارنده در اتمام واکمال پایان نامه بوده است.

معلما مقامت ز عرش برتر باد    همیشه توسن اندیشه‌ات مظفر باد

——————————————————————————————————————————–

با امتنان بیکران از مساعدت‌های بی شائبهٔ جناب آقای /سرکار خانم …….. ریاست محترم دانشکده/دانشگاه.

با تقدیر و درود فراوان خدمت پدر و مادر بسیار عزیز، دلسوز و فداکارم که پیوسته جرعه نوش جام تعلیم و تربیت، فضیلت و انسانیت آن‌ها بوده‌ام و همواره چراغ وجودشان روشنگر راه من در سختی‌ها و مشکلات بوده است.

با سپاس بی دریغ خدمت دوستان گران مایه‌ام خانم‌ها …………….،…………….. و آقایان …………..،……………… که مرا صمیمانه و مشفقانه یاری داده‌اند

با تشکر خالصانه خدمت همه کسانی که به نوعی مرا در به انجام رساندن این مهم یاری نموده‌اند.

——————————————————————————————————————————–

شکر شایان نثار ایزد منان که توفیق را رفیق راهم ساخت تا این پایان نامه را به پایان برسانم. از استاد فاضل و اندیشمند جناب آقای مهندس …. به عنوان استاد راهنما که همواره نگارنده را مورد لطف و محبت خود قرار داه اند، کمال تشکر را دارم

——————————————————————————————————————————–

من از پدرومادر عزیزم که سهم بسزایی در پیشرفتهای زندگیم داشته‌اند، وهم از اساتید دوران زندگیم که علاوه برآموزش علم معماری، منش زندگی ومسیربهترزیستن رابه من آموخته‌اند کمال تشکر رادارم، استادعزیز….. زحماتی برما رواداشتند که نامشان ویادشان همیشه در ذهن ماخواهد بود، برای ایشان آرزوی سلامتی وسعادت، وتوفیق روز افزون ازخداوند متعال خواستارم، وکمال تشکر رادارم

——————————————————————————————————————————–

نهال را “باران” باید، تا سیرابش کند از آب حیات و “آفتاب” باید تا بتاباند نیرو را و محکم کند شاخه‌های تازه روییده را؛ بسی شایسته است از اساتید فرهیخته و فرزانه‌ام  سرکار خانم دکتر “…………” و استاد بزگوارم جناب آقای دکتر “…………”  آموزگارانی که برایم زندگی؛ بودن و انسان بودن را معنا کردند تقدیر و تشکر نمایم.

——————————————————————————————————————————–

ز بوسیدنی‌های این روزگار         یکیشان بود دست آموزگار

بوسه می‌زنم بردستان اولین معلم دبستانم جناب آقای /خانم”………………”عزیز، بهترین معلم زندگی‌ام که با تمام وجود برای آموختنمان زحمت کشید. قدردانی می‌کنم از همکلاسی، دوست، و همسفرم “…………..” به پاس زحماتش

سپاسگزارم از اساتیدی که عهده‌دارداوری این کار بودند. اصلاح می‌کنم: گیر دادن وابراز “من هم هستم” کردن وتقدیر و تشکر می‌کنم از خانواده عزیزم و دوستان خوبم به پاس خوبی‌هاشان…

قدردانی در پایان نامه

تقدیر و تشکر در پایان نامه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر