موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

دارو برای جلوگیری از جنب شدن در خواب

دارو برای جلوگیری از جنب شدن در خواب

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 10 اسفند 1400 ساعت 17:10

جنب شدن اختلالی رایج است که در مردان و زنان مشاهده می‌شود. این فرایند، یک فعالیت بیولوژیکی طبیعی محسوب می‌شود که افراد طی آن تحریک جنسی عمیقی را تجربه می‌کنند و نمی‌توانند افکار و احساسات جنسی‌شان را در حین خواب کنترل کنند. اگر به صورت دراز مدت اتفاق بیفتد، می‌تواند باعث بروز چند مشکل روانشناختی و فیزیکی شود. به همین دلیل است که مایلم بعضی از روش های خانگی درمان جنب شدن را به شما معرفی کنم که به درمان این بیماری و داشتن زندگی سالم کمک می‌کنند.

جنب شدن چیست؟

جنب شدن که انزال شبانه یا احتلام هم نامیده می‌شود اغلب در دوره‌ی نوجوانی اتفاق می‌افتد. در این اختلال، فرد ترشح مایع تناسلی در حین خواب را تجربه می‌کند. به طور خلاصه، آن‌ها بی‌اختیار در خواب در طول شب و ساعات دم صبح دچار انزال می‌شوند که به نوعی نشان می‌دهد این تخلیه‌ی شبانه به خلاص شدن بدن از اسپرم اضافی کمک می‌کند.

عوامل خطر ناشی از جنب شدن

آدم‌ها همیشه از پذیرش آن خجالت می‌کشند اما این مشکلی نادر نیست چراکه تعداد بی‌شماری از افراد با آن روبرو هستند. با این وجود، این مشکل با بزرگتر شدن افراد و داشتن یک زندگی جنسی فعال از بین می‌رود یا به حداقل می‌رسد. سوای خجالت آور بودن، این مشکل باعث ضعف فیزیکی، رویای جنسی، ضعف سیستم ایمنی، عدم تعادل هورمونی، الگوی خواب غلط، بیماری‌هایی مثل دیابت نیز می‌شود که باید به طور جدی مورد مداوا قرار بگیرد.

مطلب مرتبط: فواید رابطه جنسی: ۲۷ فایده رابطه جنسی برای زنان و مردان

خوردن داروهای خاصی که حاوی تستسترون هستند، عملکرد هورمونی دارند و باعث تحریک ذهنی و جسمی می‌شوند از دلایل به وجود آمدن این مشکل به شمار می‌روند. بنابراین، بعضی از درمان‌های طبیعی بخصوص را که در صورت جنب شدن برایتان مفید خواهند بود به شما معرفی می‌کنیم. آن‌ها به شما کمک می‌کنند سلامت خود را بهبود دهید و توصیه‌های مفیدی به شما می‌کنند که بتوانید جنب شدن را به صورت جدی درمان کنید. با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

إهترین روش های خانگی برای درمان جنب شدن

۱. انار

این اولین مورد از بهترین درمان‌های خانگی برای جنب شدن است که امروز در این مقاله به شما معرفی می‌شود و باید بهترین استفاده را از آن ببرید.

اگر جنب شدن دردسر ساز شد، می‌توانید به انار اعتماد کنید چون به درمان جنب شدن و علائم مربوط به این ناراحتی به طور موثری کمک می‌کند. مصرف روزانه‌ی انار بهترین راه کاستن از تعداد جنب شدن‌های مکرر است. باید انار را به مدت ۲-۳ روز زیر نور آفتاب خشک کنید. بعد آن را خوب آسیاب کنید تا پودر شود. سپس، یک قاشق چایخوری از این پودر را با کمی عسل مخلوط و دو بار در روز مصرف کنید تا این مشکل درمان شود.

انار، علاوه بر جلوگیری از جنب شدن، میوه‌ی محبوبی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و جریان خون را بهبود می‌بخشد. از آنجایی که جریان خون سالم را بهبود می‌بخشد به نعوذ هم کمک می‌کند. اگر پوست آن به کارتان نمی‌آید، سعی کنید آب انار را بگیرید یا خود میوه را بخورید. خوردن این میوه به مدت حداقل یک یا دو ماه مشکل جنب شدن‌تان را بر طرف خواهد کرد. خلاصه بگوییم، این یکی از بهترین درمان جنب شدن است.

درمان جنب شدن ۲: سیر

سیر ممکن است مزه‌ی خوبی نداشته باشد اما ماده‌ی مفیدی برای درمان جنب شدن است. سیر حاوی موادی است که آلیسین نامیده می‌شوند. این مواد به بهبود جریان گردش خون در ارگان‌های تناسلی کمک می‌کنند و از این طریق تحریک و عملکرد جنسی را افزایش می‌دهند. علاوه بر آن، آن‌ها ترشح بی‌اختیار منی را درمان و از جنب شدن جلوگیری می‌کنند. آنچه لازم است انجام دهید خرد کردن ۲-۳ حبه سیر به قطعات کوچک است. بعد، آن‌ها را بجوید و فراموش نکنید که پس از آن کمی آب بنوشید. باید این کار را هر روز قبل از به رختخواب رفتن انجام دهید. یا اینکه، می‌توانید سیر را به وعده‌ی غذایی روزمره‌ی خود اضافه کنید تا بتوانید به درمان موثر انزال‌های شبانه کمک کنید.

مطلب مرتبط: شخصیت و رابطه جنسی :۱۶نوع شخصیت جنسی که شما یکی از آن ها هستید

به طور خلاصه، سیر نه تنها برای مشکلات گوارشی خوب است بلکه وقتی نوبت به جنب شدن هم می‌رسد عملکردی حیرت‌انگیز دارد، پس برای درمان جنب شدن امتحانش کنید!

۳. پیاز

پیاز به عنوان منبع درمان بسیاری از ناراحتی‌ها مانند ریزش مو، سرفه، و غیره به شمار می‌رود و همچنین توصیه‌ی بی‌نظیری برای درمان جنب شدن است. بنابراین، خوردن پیاز راه خوبی برای کمک به خلاص شدن از این بیماری است. شما می‌توانید آن را به سالاد و ساندویچ اضافه کنید یا به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه در هر یک از وعده‌های غذایی از آن مصرف کنید. به علاوه، می‌توانید آب پیاز را بگیرید و با کمی عسل مخلوط کنید. بعد، برای جلوگیری از جنب شدن دو بار در روز از این محلول بنوشید.

درمان جنب شدن ۴: ورزش کردن

انجام ورزش منظم نیز یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای جنب شدن است که بهتر است به استفاده از آن فکر کنید.

همچنین اگر عادت ورزش کردن منظم را پیشه کنید ممکن است به کاهش مشکل جنب شدن نیز کمک کند. می‌توانید به راحتی این کار را در خانه انجام دهید و از نتیجه‌ی آن بهره مند شوید. این کار به تقویت عضلات کمک و جریان خون را در ارگان‌های تناسلی تحریک می‌کند. ورزش می‌تواند مشکل جنب شدن را برطرف کند اما تمرین کیگل راه حلی برای درمان جنب شدن نیست چون بیرون دادن «منی کهنه» و جا باز کردن برای «منی جدید» برای بدن‌مان طبیعی به حساب می‌آید. بنابراین، برای افزایش توده‌ی عضلانی، و جلوگیری از جنب شدن، چند دقیقه‌ای ورزش کنید.

درمان جنب شدن ۵: چای مریم گلی

اگر در روز بیش از دو فنجان چای مریم گلی بنوشید، به شما کمک خواهد کرد احتمال جنب شدن در خواب را کاهش دهید. باید قبل از رفتن به رختخواب و صبح زود آن را بنوشید. همان طور که می‌توانید ببینید، مریم گلی حاوی خواص آرامبخش ملایم است که به آرامسازی ذهن شما و فرو رفتن در خوابی عمیق و بدون کابوس و رویا کمک می‌کند. چای مریم گلی یکی از بی‌نظیرترین درمان جنب شدن است.

۶. آب کرفس

یکی دیگر از درمان‌های خانگی حیرت‌انگیز برای معالجه‌ی جنب شدن آب کرفس است. مخلوط آب کرفس و عسل برای خلاصی از جنب شدن و همین طور زود انزالی مفید است. فقط کافی است برگ‌های کرفس را آسیاب و بعد با دو قاشق چایخوری آب کرفس و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. باید این مخلوط را قبل از خواب حداقل به مدت یک ماه مصرف کنید. می‌توانید همین کار را با آب برگ شنبلیله نیز انجام دهید. این مخلوط را باید قبل از خواب نوشید تا از جنب شدن جلوگیری کند.

۷. ماست

ماست نه تنها درمان موثری برای جنب شدن است بلکه سلامت کلی بدن را نیز بهبود می‌بخشد و سیستم گوارشی را تقویت می‌کند. عقیده بر این است مصرف روزانه‌ی یک پیاله ماست ۲-۳ بار در روز ، صبح، بعد از ظهر و قبل از خواب مشکل جنب شدن را کاهش می‌دهد و همچنین به خواب راحت کمک می‌کند. در نتیجه اگر از جنب شدن رنج می‌برید، با هر وعده‌ی غذایی ماست تازه میل کنید. ظرف چند روز تفاوت را احساس خواهید کرد.

درمان جنب شدن ۸: انگور فرنگی

انگور فرنگی نیز به عنوان یکی از بهترین میوه‌های دارای خواص شفابخش قوی شناخته می‌شود که برای ارتقاء وضع سلامت بسیار مفید است و یکی از درمان‌های خانگی فوق‌العاده برای جنب شدن به شمار می‌رود. مصرف یک لیوان آب انگور فرنگی یا پودر انگور فرنگی مخلوط در آب به صورت روزانه و قبل از خواب احساس متفاوتی به شما خواهد بخشید. سوای این، انگور فرنگی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.

به علاوه، به خلاص شدن بدن از مواد سمی کمک می ‌کند. پس حالا، اگر از جنب شدن رنج می‌برید، فقط کافی است ۲-۳ لیوان آب انگور فرنگی مصرف کنید تا مشکل جنب شدنتان برطرف شود، و از طرفی بدن‌تان سالم‌تر شود. گاهی، باید آن را با عسل و زردچوبه مخلوط کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۹. شیر بادام

شیر بادام حاوی مواد معدنی مفید بسیاری است مانند پتاسیم، منیزیم، سلنیوم، ویتامین‌هایی مثل E و آنتی اکسیدان‌ که نه تنها به بر طرف کردن علائم مربوط به جنب شدن کمک می‌کنند بلکه باعث می‌شوند بدن‌تان قوی‌تر و پر انرژی‌تر شود. از این رو، نوشیدن یک لیوان شیر گرم شب‌ها قبل از خواب می‌تواند ذهن و بدن شما را آرام کند، و همچنین به کاهش مشکلات جنب شدن کمک کند.

برای افزایش تاثیر شیر بادام، باید با یک شب خیساندن ۶-۷ عدد بادام در آب شیر بادام درست کنید. روز بعد، پوست آن را بگیرید و خمیر نرمی از آن درست کنید. بعد، آن‌ها را با شیر گرم و یک دوم قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. همچنین یادتان باشد این شیر را یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

درمان جنب شدن ۱۰: دوش گرفتن

یکی از درمان‌های خانگی موثر برای جنب شدن که می‌تواند برای شما کارساز باشد دوش گرفتن است. خیلی جالب به نظر می‌رسد، این طور نیست؟ در واقع دوش گرفتن با روغن‌های معطر قبل از خواب به شما کمک می‌کند خواب خوبی داشته باشید، و مانع جنب شدن نیز می‌شود. اگر نمی‌دانید کدام روغن معطر برایتان خوب است، روغن معطر اسطخودوس، روغن معطر گل سرخ، یا روغن معطر یاس می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. انجام این کار همچنین به آرام‌سازی ذهن‌تان کمک می‌کند.

۱۱. کتاب بخوانید

اگر به دنبال روش خانگی برای درمان جنب شدن هستید، خواندن کتاب نیز یکی از آن موارد است. در واقع، خواندن کتاب راهی خوب برای آرامسازی ذهن است. اما، هر کتابی به آرامش و داشتن خواب خوب کمک نمی‌کند. باید از خواندن کتاب‌هایی که به لحاظ جنسی تحریک کننده هستند پرهیز کنید و در عین حال کتاب‌هایی درباره‌ی عشق، خدا، زندگی دانشجویی یا دوستان گزینه‌های مناسبی هستند. پس اگر می‌خواهید خواب آرام و بدون کابوس و رویایی داشته باشید، بهتر است کتاب‌های الهام بخش بخوانید.

درمان جنب شدن ۱۲: کدو قلیانی

در فهرست درمان‌های خانگی حیرت انگیز برای جنب شدن، بد نیست به کدو قلیانی هم اشاره کنیم. به لطف اثر خنک کنندگی‌اش، این سبزی قادر است به سرد کردن سیستم بدنی شما کمک و از این رو جنب شدن را کنترل کند. و دو راه برای مصرف کدو قلیانی وجود دارد.

روش ۱

– ابتدا، آب کدو قلیانی را بگیرید
– بعد آن را با روغن کنجد مخلوط کنید
– سپس، به آرامی با این مخلوط پوست سرتان را ماساژ بدهید
– نهایتا، بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند
– این روش را هر شب قبل از خوابیدن تکرار کنید.

روش ۲

– ابتدا یک دوم لیوان آب کدو قلیانی تهیه کنید
– سپس آن را داخل وانی که از آب گرم پر شده است بریزید
– در نهایت، با آن حمام کنید تا به آرامش برسید
– هر شب این کار را قبل از خوابیدن انجام دهید.

درمان جنب شدن ۱۳: کمپرس گرم

وقتی درباره‌ی درمان‌های خانگی موثر برای جنب شدن صحبت می‌کنیم، پس چرا استفاده از کمپرس گرم را امتحان نکنیم؟ بعد از یک روز خسته کننده، بدنتان به آرامش نیاز دارد. یکی از بهترین راه‌های آرامسازی بدنتان خوابیدن است. اما، آیا تا به حال فکر کرده‌اید وقتی جنب می‌شوید چه اتفاقی برایتان رخ می‌دهد؟ وحشتناک است، نه؟ اگر در این وضعیت از کمپرس گرم استفاده کنید، ممکن است به بهتر خوابیدن‌تان کمک کند. کاری که باید بکنید این است که کمپرس گرم را به مدت چند دقیقه هر شب قبل از خوابیدن روی ستون فقرات خود قرار دهید.

یا اینکه، وقتی از جنب شدن رنج می‌برید، خیس کردن پاهایتان در آب داغ نیز می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. همچنین راحت ترین راه هم هست. فقط کافی است پاهایتان را داخل وان حمام پر از آب داغ قرار دهید. بعد پاها را قبل از خواب به مدت یک ساعت در آب بخیسانید. اگر کمی روغن معطر مثل روغن اسطخودوس، روغن معطر گل سرخ و غیره به آب اضافه کنید بسیار بهتر است.

۱۴. تخم شنبلیله

یکی دیگر از بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای جنب شدن که باید در این مقاله به آن اشاره کنیم مصرف تخم شنبلیله است. این کار به تنظیم هورمون‌ها کمک خواهد کرد، که تا حدود زیادی مانع جنب شدن در خواب خواهد شد. آیا می‌خواهید نحوه‌ی مصرف تخم شنبلیله را بدانید؟ پاسخ شما اینجا است.

– ابتدا ۱ قاشق چایخوری عسل و ۲ قاشق چایخوری آب شنبلیله را که از تخم شنبلیله گرفته شده است با هم مخلوط کنید.
– بعد آن ها را خوب هم بزنید.
– نهایتا قبل از خواب از این محلول بنوشید.
– روزی یک بار این روش را انجام دهید تا زمانی که وضعیت‌تان بهتر شود.

درمان جنب شدن ۱۵: بذر کاهو

اگر از جنب شدن رنج می‌برید و به دنبال یافتن درمانی برای این بیماری هستید، بیایید استفاده از بذر کاهو را امتحان کنیم. تمام آنچه لازم است انجام دهید دنبال کردن مراحل زیر است:

– ابتدا، ۱ لیتر آب و همچنین ۱ قاشق غذاخوری بذر کاهو را با هم مخلوط کنید.

– بعد، این مخلوط را به مدت چند دقیقه بجوشانید تا مقدار آب به یک سوم مقدار اولیه کاهش پیدا کند.

– نهایتا، وقتی هنوز داغ است و قبل از رفتن به رختخواب هر شب از این محلول بنوشید.

۱۶. موز و شیر داغ

یکی دیگر از درمان‌های خانگی موثر این فهرست برای جنب شدن ترکیبی از موز و شیر داغ است. شاید درمانی قدیمی باشد اما بسیار موثر عمل می‌کند. آنچه لازم است انجام دهید این است که هنگام صبحانه دو موز رسیده را بخورید و یک لیوان شیر داغ نیز بنوشید. این کار به رفع همیشگی این مشکل کمک خواهد کرد. به علاوه، باعث قدرت بخشی به ارگان‌های جنسی مردانه می‌شود.

نکات بیشتر

علاوه بر درمان‌های خانگی برای جنب شدن که به آن‌ها اشاره شد، همچنین دوست دارم بعضی از اقدامات احتیاطی و توصیه‌ها برای کاهش میزان جنب شدن را نیز به اطلاع شما برسانم.

– از تماشای فیلم‌های مستهجن و ارتباط با مسائل شهوت برانگیز خودداری کنید.

– برای اجتناب از ملال و خستگی که باعث می‌شود فیلم مستهجن ببینید یا مطالب اروتیک و شهوت‌انگیز بخوانید مراقبه را یاد بگیرید چون این عادات احتمال جنب شدن را افزایش می‌دهند. وقت خود را صرف خواندن کتاب، حل جدول، و … کنید.

– قبل از خواب خوراکی‌های تند و پر ادویه مصرف نکنید چون یکی از عوامل خطر جنب شدن به حساب می‌روند.

اگر به دنبال درمانی برای جنب شدن هستید، این‌ها روش‌هایی موثر برای درمان این بیماری هستند. امید خود را از دست ندهید چون قطعا برایتان کارساز خواهند بود. در صورتی که بعد از انجام این درمان‌های خانگی معالجه نشدید، بهتر است به پزشک مراجعه و با او درباره‌ی مشکل خود مشورت کنید.

مقاله‌ی امروز به پوشش ۱۶ درمان خانگی برای جنب شدن می‌پردازد که اثبات شده است برای هر کس که با مشکل جنب شدن دست و پنجه نرم می‌کند مفید هستند. در نتجه، کسانی که درگیر این مشکل جنسی هستند باید مرحله به مرحله و مطابق توضیحات ذکر شده در هر قسمت آن‌ها را انجام دهند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که با این مشکل روبرو هستند، بهتر است این درمان‌ها را همین الان شروع کنید و نگران عوارض جانبی مضر نباشید چون آن‌ها برای انسان‌ها بسیار بی‌خطر هستند. در واقع، این مشکل چندان جدی نیست اما رهایی زود هنگام از آن ضروری است چون می‌تواند به شما در پیشگری از بیماری‌های خطرناک مربوطه کمک کند.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: vkool

درمان جنب شدن: ۱۶ بهترین درمان خانگی برای جنب شدن


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر