موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

سردی مردان

سردی مردان

نویسنده : سمیرا | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:45

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان سردی مردان را مطالعه خواهید کرد.

برخلاف تصور غالب میان مردم، زنان زیادی از سرد مزاج بودن شوهرشان رنج می‌برند و در بسیاری از موارد از بیان این موضوع احساس ترس، شرم و خجالت دارند. زیرا صحبت کردن درباره مسائل جنسی و زناشویی بخصوص برای خانم‌ها در جامعه ما تابو بوده و بسیاری مواقع زنان بجای ابراز خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌شان به همسر، سکوت اختیار می‌کند که همین سکوت و دلخوری سرآغاز اختلافات و سوء تفاهم‌های دیگر در زندگی مشترک می‌شود. این سوء تفاهم‌ این است که شوهر دیگر اورا دوست ندارد و یا پای زن دیگری در میان است درحالیکه برای سرد مزاجی آقایان دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد.  بنابراین اولین و درست‌ترین قدم پیدا کردن علت سرد شدن همسر است.

فهرست مطالب

  • 1 علل سرد شدن مردان
    • 1.1 مصرف دارو
    • 1.2 افسردگی
    • 1.3 اعتیاد جنسی و پورنوگرافی
    • 1.4 تجربیات دوران کودکی
    • 1.5 اضطراب عملکردی یا بی‌تجربگی جنسی
    • 1.6 استرس
    • 1.7 اختلال نعوظ
    • 1.8 الکل و مواد مخدر
    • 1.9 بیماری، بالا رفتن سن و درد
    • 1.10 مشکل در روابط بین زن و شوهر
    • 1.11 توجه
  • 2 برای رفع سردی همسرم چکار کنم؟
    • 2.1 اگر همسرتان علت سردی‌ را می‌داند
    • 2.2 اگر همسرتان علت سرد شدنش را نمی‌داند
    • 2.3 اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد
    • 2.4 توجه
  • 3 ترغیب همسر به رابطه زناشویی
    • 3.1 جسور باشید
    • 3.2 در لحظه عمل کنید
    • 3.3 زیبایی‌های بدنتان را به رخ بکشید
    • 3.4 سرو غذاهای هوس‌برانگیز
    • 3.5 شعله‌ور کردن میل و اشتیاق همسر
    • 3.6 تغییر پوزیشن

علل سرد شدن مردان


دلایل متعددی برای سرد شدن مردان وجود دارد که در این بخش به متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

مصرف دارو

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سردمزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

افسردگی

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی/ عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند.

اعتیاد جنسی و پورنوگرافی

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند.

تجربیات دوران کودکی

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند، مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند.

اضطراب عملکردی یا بی‌تجربگی جنسی

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور مجرب است.

استرس

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند.

اختلال نعوظ

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد.

الکل و مواد مخدر

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد.

بیماری، بالا رفتن سن و درد

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

مشکل در روابط بین زن و شوهر

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند. پیش از هر کاری لازم است که شما و همسرتان به وضعیت روحی و احوالات خود توجه کنید. آیا از مهارت‌های لازم برای حل مناقشه برخوردار هستید؟ آیا همسرتان را زیرکانه تحقیر می‌کنید یا به روش‌ها دیگری به او بی‌احترامی می‌کنید؟ اگر به همسرتان احترام نمی‌گذارید، نباید از کمرنگ شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید.

توجه

مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی (نداشتن خیالپردازی‌های جنسی) و اختلالات جنسی (ناتوانی در برقراری رابطه جنسی که معمولاً با احساس گناه شدید همراه است) را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است.

چنانچه تفاوت بین این مشکلات را بدانید، می‌توانید راه‌حل بهتری را برای حل مشکل موجود پیدا کنید و از بروز عوارض عاطفی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

برای رفع سردی همسرم چکار کنم؟


%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D9%85-%DA%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D9%85.jpg

بدترین مکان برای صحبت کردن درباره مشکلات جنسی، اتاق خواب است یعنی جایی که هر دو آسیب‌پذیر هستید. بهتر است مکان بی‌طرفی را پیدا کنید که بتوانید به تنهایی و بدون مزاحمت و ضمن حفظ حریم خصوصی‌تان با یکدیگر درباره این موضوع حساس صحبت کنید.

نهایت تلاشتان را بکنید تا احساسات خود را با رعایت حساسیت‌های خود و همسرتان و بدون سرزنش کردن او بیان کنید. درست است که در میان گذاشتن نگرانی‌ها مهم است، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که همسرتان حس نکند که دارید او را متهم می‌کنید.

اگر همسرتان علت سردی‌ را می‌داند

اگر همسرتان می‌تواند علت معینی، مانند استرس شغلی یا خستگی دائمی، را برای سردمزاجی‌اش ذکر کند، سعی کنید با هم راه‌حلی را پیدا کنید. بر روی تغییر نهایی متمرکز شوید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید. از این که مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، خجالت نکشید. مشاوره روش موثری برای یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس است و به یافتن دلایل اصلی افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند. همان طور که در جستجوی راه‌حل نهایی برای گرم کردن رابطه‌ی زناشویی‌تان هستید، اهمیت رابطه جنسی و نزدیکی را دائماً به خودتان یادآوری کنید.

اگر همسرتان علت سرد شدنش را نمی‌داند

اگر همسرتان دلیل سرد شدنش را نمی‌داند، اما وجود مشکل را تصدیق می‌کند، بهتر است برای معاینه بالینی به پزشک خانوادگی‌تان مراجعه کنید. کاهش میل جنسی غالباً پی‌آمد ابتلا به عارضه‌ای تشخیص داده نشده، مانند کاهش تستوسترون، فشار خون بالا، کم‌کاری تیروئید یا دیابت، یا مصرف درازمدت داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، قرص ضدبارداری و داروهای خاص پروستات است.

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد، باید مسئولیت بهبود شرایط را به عهده بگیرید و مشکل را به خودتان ربط ندهید. مطمئن باشید که علت سردمزاجی شوهرتان ناتوانی شما یا همسرتان در جلب رضایت دیگری نیست. برای غلبه بر این مشکل لازم است که هر دو این مشکل را به عنوان مشکلی در زندگی زناشویی‌تان قبول کنید. چنانچه برای حل مشکل پیشقدم شوید و در صورت لزوم مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، می‌توانید علت اصلی سردی همسرتان را مشخص کنید و برای تقویت و بهبود رابطه‌تان اقدام کنید.

توجه

به خاطر داشته باشید که حل کردن مشکلات زناشویی، جنسی، عملکردی یا عاطفی، یک فرایند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به خودتان زمان بدهید، صبور باشید و اگر لازم بود به مشاور مراجعه کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفستان آسیبی نبیند.

ترغیب همسر به رابطه زناشویی


پس از شناسایی علت سرد شدن شوهرتان و اقدام به درمان‌های لازم شما بعنوان همسر می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های زناشویی، شوهرتان را بیشتر به رابطه زناشویی ترغیب کنید.

جسور باشید

جسارت و جذابیت جنسی نسبت نزدیکی با هم دارند. اگر از امتحان کردن کارهای نو و جسورانه بترسید، هیچگاه نمی‌توانید لوند و دلفریب به نظر برسید. از ناحیه امن خودتان بیرون بیایید و برای این که شوهرتان را شیفته‌ی جذابیت جنسی خود کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

  • بی‌پروا صحبت کنید: با شوهرتان تماس بگیرید و بی‌پروا صحبت کنید تا این تغییر لحن او را متعجب و حتی تحریک کند.
  • ماجراجو باشید و با امتحان کردن غذاهای جدید و کوهنوردی همسرتان را به وجد بیاورید. ماجراجویی باعث می‌شود که ایده‌های جدید و هیجان انگیزی به ذهنتان خطور کند.
  • خواسته‌های خود را با همسرتان در میان بگذارید: اگر دلتان واقعاً چیزی را می‌خواهد، به همسرتان بگویید. مطمئن باشید که همسرتان نه تنها به احساسات واقعی‌تان احترام می‌گذارد، بلکه این کار او را تحریک نیز می‌کند.
  • جسور باشید و بدانید که کی باید نان را به تنور بچسبانید: درست است که با یک لباس خواب اغوابرانگیز می‌توانید، همسرتان را شگفت‌زده کنید، اما این کار در زمانی که همسرتان سرما خورده یا حالش را ندارد، هیچ فایده‌ای ندارد. مطمئن شوید که همسرتان آمادگی رابطه جنسی را دارد، بعد دست به حرکات تحریک کننده بزنید.

در لحظه عمل کنید

بعضی از جذاب‌ترین لحظاتی که اکثر همسران هرگز آنها را از یاد نمی‌برند، بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. به اندازه کافی منعطف باشید تا اگر شرایطش، حتی هنگام صرف غذا یا لباس شستن پیش آمد، بتوانید جذابیت خود را به کار بگیرید. برای این که بتوانید همسرتان را در لحظه و بدون برنامه شیفته خود کنید، به روش زیر عمل کنید:

  • هر زمان که در طول روز احساس کردید که آمادگی یک رابطه عاشقانه را دارید، دست به کار شوید: احساسات خود را با بوسه و نوازش‌های ملایم به همسرتان نیز انتقال دهید. اگر بوسه و نوازش کاری از پیش نبرد، بی‌پروا صحبت کنید تا منظورتان را متوجه شود. این حرارت بی‌مقدمه شوهرتان را شگفت‌زده خواهد کرد.
  • یک سرباز خوب همواره برای نبرد آماده است: پوستتان را همواره تمیز و بدون مو نگه دارید و به خوشبو بودن بدن و دهانتان توجه کنید.

زیبایی‌های بدنتان را به رخ بکشید

اگر می‌خواهید همسرتان را در اتاق خواب به وجد بیاورید، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

  • خرامان راه بروید تا جذابیت‌هایتان هوش از سر همسرتان ببرد.
  • کارهایی انجام دهید که زیبایی‌های بدنتان را بهتر نشان دهد.
  • رقص را فراموش نکنید.

سرو غذاهای هوس‌برانگیز

غذای مناسب در زمان مناسب، یک روز یکنواخت و کسل کننده را به یک روز به یادماندنی در کنار عشقتان تبدیل می‌کند.

  • شیرینی برای همسرتان درست کنید: کیک، کلوچه یا مافین را مخصوص همسرتان درست کنید و با عشق و علاقه به او تقدیم کنید.
  • از شکلات هم غافل نشوید که معجزه می‌کند.

شعله‌ور کردن میل و اشتیاق همسر

حتی وقتی که می‌خواهید، غذا بخورید، هم پیش‌غذا قبل از غذای اصلی و دسر بعد از آن سرو می‌شود. جذابیت جنسی خود را هوشمندانه به کار بگیرید. اگر می‌خواهید آتش عشق و علاقه‌ی شوهرتان را شعله‌ور کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  • بلافاصله بعد از عشقبازی سراغ رابطه جنسی نروید.
  • هر زمانی که شوهرتان می‌خواهد، رابطه جنسی داشته باشد، درخواستش را قبول نکنید، مگر آن که واقعاً خودتان هم تمایل داشته باشید.

تغییر پوزیشن

اکثر زوجین فقط در یک یا دو پوزیشن عشقبازی می‌کنند. برای تحریک کردن همسرتان کافی است که موقعیتتان را هنگام رابطه جنسی تغییر دهید.

gf.png در یک کلام...

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول باید دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است. در این بین شما بعنوان همسر جذاب کردن رابطه زناشویی می‌توانید کمک شایانی به بهبود این وضع داشته باشید. برای این منظور سعی کنید کارهای هیجان انگیز انجام دهید برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید و سعی کنید تجربیات جدید بدست آورید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر