موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

دخترانی که شکست عشقی خوردند

دخترانی که شکست عشقی خوردند

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان دخترانی که شکست عشقی خوردند را مطالعه خواهید کرد.

%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%B9%D8%B4%D9%82%DB%8C.jpg چکیده مطلب

تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 97

پس از هیجان زیاد رابطه عاطفی احساس شکست عشقی بسیار دردآور هست. شکست عشقی دختر یا پسر چیست و چه نشانه‌هایی پس از آن دارد؟ آیا باید منتظر بهبود این درد عاطفی در گذر زمان بود و یا دست به کار شوید و خودتان را از این مهلکه نجات دهید؟ در این نوشته با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد.

عشق واقعا چیز عجیبی هست، لحظه ای احساس می‌کنید که بروی ابرها قدم می‌زنید و هیچگاه از این هیجان و لذت دور نخواهید ماند و لحظه ای دیگر احساس تنفر به شدت زیادی به شما دست خواهد داد که شما را به سمت افسردگی پیش می‌برد. شکست عشقی دختر نشانه‌های زیادی دارد که با خواندن این مقاله می‌توانید آنها را براحتی تشخیص دهید.

نشانه‌های شکست عشقی دختر چیست؟

%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%B9%D8%B4%D9%82%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1.jpg

شکست عشقی دختر یا پسر فرقی ندارد، ضربه روحی حاصل از آن بروی جسم افراد هم تاثیر منفی خواهد گذاشت. از احساس درد بروی ناحیه قلب گرفته تا حس افسردگی و کم اشتهایی و … که البته گذرا خواهد بود و برای طولانی مدت اگر باقی بماند باید به مشاور روانشناس حرفه ای مراجعه شود.

پس از شکست عشقی دختر به این صورت می‌تواند پیش برود که اشتهای خود را به شکل بارزی از دست بدهد و تا چندین روز خواب درستی نداشته باشد و حتی تمرکز بروی کارهای روزانه را از دست بدهد.

از زمان‌های دور دست که انسان به صورت قبیله ای زندگی کرده است به طور ژنتیکی هرگونه ارتباط انسان با دیگران برای او نشاط آور و پرهیجان خواهد بود و تنهایی باعث نگرانی و بیماری‌های روحی می‌شود.

در چندماه اول رابطه عاطفی هر شخصی به علت تولید هورمون‌های شیمیایی در بدن مانند دوپامین، اکسیتوسین لذت زیادی از ارتباط عاطفی خود احساس خواهد کرد. همین هورمون‌ها می‌توانند در نبود خود باعث کم اشتهایی و عدم تمرکز و کم خوابی شوند.

برای بعضی از افراد این موضوع فراتر از شکست عشقی پیش می‌رود و علائم بیماری‌های فیزیکی نمایان می‌شود.

سندرم قلب شکسته پس از شکست عشقی دختر یا پسر

%D8%B3%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%85-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%B9%D8%B4%D9%82%DB%8C.jpg

شکست عشقی یا ضربه روحی شدید مانند از دست دادن یکی از نزدیکان می‌تواند باعث احساس فشار بروی ناحیه قفسه سینه شود و احساس دردی شبیه حمله قلبی یا کم شدن حجم نفس‌ها و اختلال در کارکرد قلب شود.

طبق تحقیقاتی که در مجله علمی New England Journal of Medicine منتشر شده است نتایج بررسی‌ها بروی دختران 19 ساله که سابقه بیماری قلبی نداشته اند، احساس سردرگمی و شکست عشقی می‌تواند باعث بهم خوردن هورمون‌های بدن و اختلال در کارکرد قلب و در نتیجه بدن را در مواجهه با خطر حمله قلبی قرار دهد.

شکست عشقی دختر یا پسر واگیردار هست

%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%B9%D8%B4%D9%82%DB%8C-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1.jpg

می دانید که سرماخوردگی یک بیماری واگیردار هست و از افراد دیگر می‌تواند به شما انتقال یابد اما آیا می‌دانستید که احساس شکست عشقی دختر یا پسر هم می‌تواند به شما سرایت کند؟ تحقیقات نشان داده است که حالت روانی منفی یک شخص بروی اطرافیان آن فرد نیز تاثیرگذار خواهد بود.


مقاله مرتبط:  چگونه پسری را دیوانه خود کنیم؟ با روش های دیوانه کردن یک پسر آشنا شوید


در زبان فرانسوی اصطلاحی وجود دارد که می‌گوید «دیوانگی مشترک دو نفر» یا « folie à deux » که یک نوع اختلال روانی بین دو نفر در یک رابطه عاطفی هست زمانی که دو طرف رابطه سعی می‌کنند حالت و مود روانی و بیان یکسانی مشابه ای همیشه داشته باشند. مثلا اگر یک طرف رابطه افسرده هست طرف دیگر هم شروع به افسرده شدن می‌کند تا تجربه مشابهی داشته باشد. خوشبختانه زمانی که یک طرف تلاش برای بهبود می‌کند طرف مقابل هم احساس بهتری پیدا می‌کند.

عشق و نفرت همزمان در زمان شکست عشقی دختر یا پسر

%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D9%88-%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%AA.jpg

جالب هست زمانی که یک شخص به صورت همزمان عاشق یک نفر دیگر شده و در همان حال از او متنفر هست. در این شرایط باید به سطح فشار خون فرد توجه شود.

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه Brigham انجام شده است در این حالت روانی که همزمان یک شخص هم عاشق و هم احساس تنفر از فردی را تجربه می‌کند می‌تواند به بیماری‌های فشار خون مبتلا شود.

چگونه پس از شکست عشقی با این موضوع کنار بیاییم؟

%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1.jpg

زمانی که شما از شریک عاطفی خود جدا می‌شوید و رابطه عاطفی چندین ماهه شما به پایان می‌رسد دچار خلا احساسی شدیدی خواهید شد که برطرف کردن آن نیازمند آشنایی با مهارت‌های مختلفی هست. با دوستان نزدیک خود ارتباط برقرار کنید


مقاله مرتبط: 5 راه بسیار موثر برای گذشتن از شکست عشقی


زمانی فرا رسیده که شکست عشقی شما را تبدیل به فردی تنها کرده است و اساسا اینکه بخواهید تنهایی خود را دوباره با همان فرد رابطه قبلی تان که هر روز با او در ارتباط بوده اید پر کنید امکان پذیر نیست، خب راه حل این هست که تنهایی را باید کنار بگذارید. برای این کار به سراغ دوستان صمیمی خود بروید و با آنها معاشرت داشته باشید. به زودی روابط جدیدی را شکل خواهید داد که از احساس شکست عشقی دختر یا پسر شما می‌کاهد.

1. سرگرمی‌های مورد علاقه تان را دوباره پیگیری کنید

%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87.jpg

حالا که تنها شده اید، زمان و پول بیشتری برای دنبال کردن ایده‌ها و سرگرمی‌های خود دارید. چه بهتر از اینکه دوباره هیجان را به زندگی خود بازگردانید، سرگرمی‌های مورد علاقه خود را لیست کنید و سعی کنید آنها را عملی کنید، حتما در این راه با افراد جدیدی هم آشنا خواهید شد که احساسات ناراحت کننده گذشته را به فراموشی بسپارید.

2. گذشته قابل تغییر نیست، اما آینده را می‌توانید بسازید

%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1.jpg

فکر کردن دائمی به گذشته و اتفاقاتی که قبلا افتاده است تله ای هست که نباید در آن گیر کنید. گذشته قابل تغییر نیست، پس سعی کنید از آن به عنوان درس و تجربه ای یاد کنید و بگذرید. اگر هضم مسائل گذشته برای شما سخت هست، با دوستان مورد اعتماد خود درباره گذشته صحبت کنید و کم کم سعی کنید بروی آینده خود متمرکز شوید و کمتر به فکر کردن درباره گذشته بپردازید.


مقاله مرتبط: چطور با چند قدم آسان جذابیت رفتاری را در دست بگیریم؟


3. از تجربیات گذشته استفاده کنید

%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF.jpg

همه ما در زندگی تجربیاتی خواهیم داشت که از ما فرد بهتری خواهد ساخت، شما دیگر آن فرد گذشته نخواهید بود و حالا باید به شکل جدیدی با دیگران ارتباط برقرار کنید که دچار اشتباهات گذشته نشوید و زندگی بهتری بسازید. پس نترسید و دوباره قدم بردارید، همیشه پس از هر شکست عشقی دختر یا پسر می‌توان منتظر فردی با شخصیت بهتر برای خود یا دیگران باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر