موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

رابطه دهانی در دوران بارداری

رابطه دهانی در دوران بارداری

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

مایع منی به خودی خود خطری برای جنین شما ندارد، البته تا زمانی که مطمئن باشید که همسر شما به هیچ یک از بیماری های منتقله از راه جنسی همانند ایدز مبتلا نیست.

is%20oral%20sex%20safe%20during%20pregnancy-min.jpg

رابطه دهانی در دوران بارداری و بلعیدن منی در بارداری

در نظر داشته باشید که اگر روند بارداری شما به خوبی پیش می رود و پزشک معالجتان داشتن رابطه جنسی در طول بارداری را برای شما ممنوع نکرده است، مجاز به برقراری این ارتباط هستید. البته درصورتی که همسر شما به هر نوعی از بیماری های منتقله از راه جنسی مبتلا است، داشتن رابطه دهانی در طول بارداری کاملا ممنوع می باشد. زیرا گرچه نادر است اما احتمال انتقال بیماری به شما حین رابطه جنسی دهانی وجود دارد. ابتلا به اینگونه بیماری ها در طی این دوران ممکن است برای شما و جنینتان خطرناک باشد. در برخی موارد احتمال آلوده شدن جنین در طی بارداری از طریق جفت و یا در حین زایمان نیز وجود دارد.

بر اساس نظر پزشکان بهتر است بانوان باردار در حین تمام انواع مقاربت (رابطه دهانی، رابطه واژینال، و رابطه مقعدی) از کاندوم استفاده کنند. رابطه با فردی که احتمال مبتلا بودن به ویروس زیکا در او وجود دارد، از همین قانون پیروی می کند. برای محافظت از خودتان به روش صحیح و از ابتدا تا انتها از کاندوم استفاده کنید.

تاثیر رابطه دهانی بر جنین

در حالت عادی، رابطه جنسی دهانی در بارداری ایمن است و عوارضی ندارد اما در صورت ابتلا به بیماری‌های عفونی بهتر است از انجام این نوع رابطه صرف نظر شود. زمانی که مرد رابطه جنسی دهانی با زن دارد، باید مراقب باشد که هوا از طریق واژن وارد بدن او نشود. ورود ناگهانی هوا به بدن ممکن است باعث مسدود شدن رگ و آمبولی شود که این حالت برای مادر و جنین خطر جانی را به همراه دارد. با وجود آنکه احتمال این اتفاق خیلی کم است اما بهتر است برای جلوگیری از وقوع آن مراقبت‌های لازم انجام شود.

برای داشتن رابطه دهانی در دوران بارداری به نکات زیر توجه کنید:

  • ممکن است در اثر رابطه جنسی دهانی باکتری وارد بدن زن شده و باعث بیماری عفونت آمیزشی گردد.
  • اگر بارداری شما پر خطر محسوب شده و خطر زایمان زودرس وجود دارد بهتر است از رایطه دهانی پرهیز کنید.
  • اگر مرد دچار بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی بوده و گلوی او دچار التهاب است رابطه جنسی دهانی پرهیز شود چون باعث ویروس از طریق واژن وارد بدن زن می‌شود.
  • مردها می‌توانند در زمان رابطه جنسی با استفاده از سد دهانی (Dental Dam) که یک پوشش نازک است از ورود عفونت به بدن زن جلوگیری کنند.

مطالعه بیشتر:

1- آیا استفاده از روان کننده ها در بارداری بی ضرر است؟

2- تاثیر رابطه جنسی در دوران بارداری بر مادر و جنین

3- خطرات داشتن رابطه جنسی در سه ماهه آخر بارداری

4- آیا داشتن رابطه دهانی و معقدی در بارداری مجاز است؟

5- آیا امکان رابطه مقعدی در دوران بارداری وجود دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر