موضوعات وبسایت : اجتماعی خانواده

عکس نوشته حلالیت

عکس نوشته حلالیت

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 تیر 1398 ساعت 12:46

حلالیت | متن حلالیت و عکس نوشته حلالم کنید بری سفر ، سال نو و شب قدر

از گذشته تا کنون طلبیدن حلالیت – پیش از سفر های طولانی بخصوص سفر های زیارتی مثل سفر مشهد و کربلا و مکه و نیز قبل سفر های خطیری مثل جنگ و همچنین در پایان سال و آغاز سال جدید و همچنین در شب های قدر که ما معتقدیم مقدرات انسان ها در این شب معین میشود – مرسوم و معمول بوده است ، هر کس در این گونه مواقع تلاش میکرده است با گرفتن حلالی بار حق الناسی که بر دوش داشته سبک کرده و با خاطری آسوده تر به سفر رود یا سال جدید را آغاز کند یا مثلا در شب های قدر با باری سبک تر از خداوند طلب استغفار کند.

این مطلب را با این جمله زیبا از حاج آقا دولابی که برگرفته از معارف و احادیث اسلامی است آغاز میکنیم : از کسانی که اذیتت کرده اند بگذر ، تا خدا هم کار کند که کسانی که اذیتشان کرده ای از تو بگذرند.

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-1.jpg

متن حلالیت

کجاها باید حلالیت بگیریم ؟

  1. قبل از رفتن به سفر های طولانی
  2. قبل از رفتن به سفر های زیارتی مثل سفر مشهد ، سفر کربلا و سفر مکه
  3. قبل از رفتن به سفر ها یا ماموریت های خطیر مثل جنگ و …
  4. قبل از سال نو و در ابتدای سال جدید
  5. در شب های قدر
  6. در فارق التحصیلی دانشگاه
  7. در بازنشستگی از محل کار
  8. قبل از کوچ از یک شهر یا یک محله و رفتن به یک محله یا شهر دیگر
  9. قبل از انجام عمل ها یا انجام امور پزشکی سخت و خطیر
  10. قبل از فوت یا در متن وصیت نامه

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-2.jpg
متن حلالیت کربلا و مشهد

چطور باید حلالیت بگیریم ؟

این که با همه ظلم ها ، رعایت نکردن حق الناسی و غیب و تهمت تنها به این بسنده کنیم که طی یک پیامک حلالیت کار را تمام شده بدانیم درست نیست .

حلالیت گرفتن باید با جبران و پشیمانی و حزن حقیقی از قصور و کوتاهی و ظلم صورت بگیرد.

پس ابتدا اگر ظلمی مرتکب شده اید یا کوتاهی داشته اید تلاش کنید جبران کنید سپس حد الامکان حضورا خاضعانه از دوست ، همکار یا خویشاوند خود عذر خواهی کرده و از او بخواهید شما را مورد عفو قرار داده و حلال کند .

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-3.jpg
متن حلالیت آخر سال

متن حلالیت قبل از رفتن به زیارت امام حسین (ع) و امام رضا (ع)

امام صادق علیه السلام می فرمایند :
أَ لَا أُحَدِّثُکَ بِمَکَارِمِ الْأَخْلَاقِ الصَّفْحُ عَنِ النَّاسِ وَ مُوَاسَاهُ الرَّجُلِ أَخَاهُ فِی مَالِهِ وَ ذِکْرُ اللَّهِ کَثِیر

آیا به شما بگویم که مکارم اخلاق چیست؟ گذشت کردن از مردم، کمک مالى به برادر (دینى) خود و بسیار به یاد خدا بودن.

در حرم امام رضا (ع) / حضرت معصومه (ص) / امام حسین (ع) دعا گو و نایب الزیاره شما عزیزم هستم ، امیدوارم به حرمت این حرم ملکوتی از کوتاهی و قصور این جانب گذشته و تقاضای حلالیت این جانب را بپذیرید . التماس دعا ، یا علی

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-4.jpg
متن حلالیت و خداحافظی

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-5.jpg
متن حلالیت برای سال نو

متن زیبای حلالیت در ابتدای سال نو 

پیامبر صلى‏ الله‏ علیه‏ و ‏آله :

 اَوصانى رَبّى بِسَبعٍ: اَوصانى بِالاخلاصِ فِى السِّرِّ وَ العَلانیَهِ وَ اَن اَعفُوَ عَمَّن ظَلَمَنى و اُعطىَ مَن حَرَمَنى و اَصِلَ مَن قَطَعَنى و اَن یَکونَ صَمتى فِکرا وَ نَظَرى عِبَرا؛

پروردگارم هفت چیز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشکار، گذشت از کسى که به من ظلم نموده، بخشش به کسى که مرا محروم کرده، رابطه با کسى که با من قطع رابطه کرده، و سکوتم همراه با تفکّر و نگاهم براى عبرت باشد.

دوست / همکار / خویشاوند عزیز

سالی گذشت و سالی دیگر در راه است ، همواره در مدت آشنایی با شما از خوبی ها و الطاف شما دوست / همکار عزیزم برخوردار بوده ام و در آستانه سال نو ضمن داشتن بهترین و خالصانه ترین آرزوها و دعا های خیر ، از شما عزیز همراه طلب حلالیت دارم باشد که سال نو را سبک بال تر آغاز نمایم . حلال بفرمایید .

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-6.jpg
متن حلالیت سال سفر مشهد

متن زیبا برای گرفتن حلالیت سفر مشهد 

امام رضا علیه السلام :

فى قَولِهِ تَعالى: (فَاصفَحِ الصَّفحَ الجَمیلَ) ـ : عَفوٌ مِن غَیرِ عُقوبَهٍ و َلا تَعنیفٍ وَ لا عَتبٍ؛

درباره آیه «پس گذشت کن گذشتى زیبا…» فرمودند: مقصود، گذشت بدون مجازات و تندى و سرزنش است.

این بار قرعه فال به نام این بنده سراپا تقصیر افتاده است تا شرفیاب بارگاه ملکوتی ضامن آهو گردد ، این حدیث از امام رضا (ع) را وسیله میکنم تا از شما دوست عزیزم طلب حلالیت کنم ، امیدوارم از کوتاهی ها احیانا ظلم نا خواسته با درگذرید تا در آستان حرم امام هشتم بیش از این شرمنده و رو سیاه ظاهر نشوم ، نایت الزیاره شما عزیزان خواهم بود.

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-7.jpg
متن حلالیت عید

متن حلالیت برای رفتن به مشهد

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-9.jpg
متن حلالیت برای عید

رسول اکرم صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله :
إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَهِ نَادَى مُنَادٍ مَنْ کَانَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ فَلْیَدْخُلِ الْجَنَّهَ فَیُقَالُ مَنْ ذَا الَّذِی أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ فَیُقَالُ الْعَافُونَ عَنِ النَّاسِ

هنگامى که بندگان در پیشگاه خدا مى ‏ایستند، آواز دهنده ‏اى ندا دهد: آن کس که مزدش با خداست برخیزد و به بهشت رود. گفته مى ‏شود: چه کسى مزدش با خداست؟ مى ‏گوید: گذشت کنندگان از مردم.

بحارالانوار(ط-بیروت) ج۶۴، ص۲۶۶

گویند که در شب ها قدر صدا میزنند آیا کسی نیست که بخشش بخواهد و بخشیده شود : ((

از شما دوست / همکار / خویشاوند میخواهم اگر کوتاهی یا ظلمی ناخواسته در حق آنها روا داشته ام از من حقیر درگذرند تا این بنده نیز سعادت بخشش و عفو الهی را پیدا کند. التماس دعا

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-10.jpg
متن حلالیت بازنشستگی

متن حلالیت و خداحافظی برای بازنشته شدن 

بسم الله الرحمن الرحیم

همکاران محترم

باسلام

نمی دانم چگونه آغاز کنم که پایانی را خبر دهم. سالهای زیادی است که در خدمتتان بوده ام. اینک که گذرعمر علی رغم میل باطنی ام ، نفس های بنده را در عرصه خدمت و خدمتگزاری بخصوص درمجموعه سازمان ………..، به شماره انداخته، در آستانه بازنشستگی خواستم که خداحافظی خویش را به تشکر وطلب حلالیت از شما بزرگواران ، مّزین نمایم

رفتار همراه با مجبت شما ، کلمات پرمهر، لبخندهای واقعی و دوستانه، حمایت های همه جانبه، همکاریهای بی دریغ ، اینها را چگونه می توان جبران و یا قدردانی کرد

امیدوارم خاطرات بد این سالها را ، کاستی ها را و تقصیرهای مرا ببخشاید و فراموش کنید و در عوض چهره ای را بخاطر بسپارید که همیشه همه شما را دوست داشته و به دوستیتان افتخار می کند و به حمایت و دعای خیرتان نیازمند است.
برای همگی آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم و امیدوارم در تمامی مراحل زندگی و کار موفق و سر بلند باشید

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-11.jpg
متن و شعر حلالیت تلخ

گاهی حلالیت به آن مظور مرسوم و معمول برای طلب عفو بخشش نیست بلکه کنایه تلخی است از ظلمی که به او شده و رفتنی نا به هنگام شبیه آنچه در شعر زیبایی زیر نحفته است .

حلالم کن اگر فردا از اینجا بی خبر رفتم
شبیه شاعری تنها به رویا بی خبر رفتم

چه پنهان از تو این شبها دلم بسیار میگیرد
اگر رفتم چو موج از داغ دریا بی خبر رفتم

اگر رفتم بدان داغی درون سینه ام بوده
که با یاد تو بودم لیک تنها بی خبر رفتم

همین امروز را شاید برای دیدنت ماندم
ومثل اشک چشمان تو فردا بی خبر رفتم

حلالم میکنی یا نه؟ دلم قصد سفر دارد
حلالم کن اگر فردا از این جا بی خبر رفتم

هادی عبدی

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-12.jpg
متن حلالیت طلبیدن

متن زیبا و رسمی برای گرفتن حلالیت 

امام على علیه ‏السلام می فرمایند :
اَلعَفوُ تاجُ المَکارِمِ؛

گذشت، اُوج بزرگواریهاست.

تصنیف غررالحکم و دررالکلم

با تمسک به این حدیث زیبا از همه بزگوارانی که حقی بر گردن این بنده حقیر دارند طلب عفو بخشش از کوتاه ی ها  در حق آن را دارم ، امیدوارم در عمر باقیمانده بتوانم اگر قصوری در حق کسی انجام داده ام جبران کنم . آمین .

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-13.jpg

حلالیت طلبیدن

متن زیبا برای حلالیت طلبیدن 

«مَنْ قَالَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ مُؤْمِنٍ خَلَقَهُ اللَّهُ مُنْذُ خَلَقَ اللَّهُ آدَمَ إِلَى أَنْ تَقُومَ السَّاعَهُ حَسَنَهً وَ مَحَا عَنْهُ سَیِّئَهً وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَهً؛

اگر کسی برای مؤمنین و مؤمنات طلب مغفرت کند، خداوند به عدد هر مؤمنی که از هنگام خلقت آدم تا قیامت خلق می‏کند، برای او سه چیز در نظر می‏گیرد؛ برایش حسنه می‌نویسد و از گناهانش می‌کاهد و بر مقامش می‏افزاید.»

[بحارالأنوار،ج ۹۰، ص۳۹۱]

به این حدیث تمسک می جویم تا از همه دوستان یاران ، همراهان و نزدیکان طلب حلالیت کنم ، لطفا من مسکین منت گذاشته و بنده را حلال کنید . شاید رحمت خداوند نیز شامل این بنده گناه کار شده و از سر تقصیرات بی شمار این بنده بگذرد.

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-14.jpg
حلالیت طلبیدن برای سفر حج

حلالیت چیست

مردم چگونه حلالیت می خواهند؟ 

آیا همین که بگوییم فلانی حلال کن کافی است ؟

آقاقصدرفتن به حج رادارد،تلفن می زند، میگوید: زنگ زدم مراحلال کنید اگرخدابخواهددارم می روم مکه…

ویا برای سفرهای کربلا ویا مشهد با یک تلفن میخواهد حلالیت بطلبد ،یعنی بدون اینکه تسویه حساب بکند!

درحالی که مدیون است،حتی مقروض است،وعده هایی داده که عملی نکرده،دوستی میگفت ازمن پول قرض کرده وچکش پیش من است ولی با یک کلمه “حلالم کن”خیال می کند،همه چیزتمام است وخلاص!

ویا حاجیه خانم زنگ می زند به دوستان وخانواده اش که حلالم کنید دارم میروم فلان زیارت(مشهد،کربلا،حج) درحالی کلی دلخوریها وگله ها وظلمهای دیگر بینشان هنوزرفع نشده ولی با یک کلمه همه دین هایی که بگردن داردرا”بیخیال “می شود.

بهتر،واضح تربگویم،ای خانم وآقایی که بایم تماس تلفتی(وعجیب تر بایک پیام تلگرامی گذاشتن)میگید”منوحلال کن”دارم دعایت رامی برم ….،آن بنده خداچی میتونه بکنه! وبه تعبیردیگر،اگرازدست وزبانت ظلمی بهش شده ،کاری ازدستش برمیاد!؟

غیرازاینکه بگوید”بسلامت”گزینه دیگری دارد!؟

عجیب درعجیب اینکه عده ای که قصدتشرف به امکان مقدسه(عتبات عالیات)ویامشهدوحج دارند ،بدنبال یک “متن زیبا برای حلالیت”می گردند!نه اقدام عملی برای حلالیت!

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-16.jpg

حلالیت کربلا حلالیت برای کربلا

طلب حلالیت برای سفر کربلا 

حال که به فضل و کرم خداوند سعادت زیارت امام حسین (ع ) را یافته ام از شما دوست عزیزم استدعا دارم خطا ها کوتاهی ها و قصور مرا در باره خود ببخشند و مرا حلال کنند . چرا که خود امام حسین (ع) امام خوبی ها می فرمایند :

چنانچه با گوش خود بشنوم که شخصى مرا دشنام مى دهد و سپس معذرت خواهى او را بفهمم، از او مى پذیرم و گذشت مى نمایم، چون که پدرم امیرالمؤمنین علىّ (علیه السلام) از جدّم رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) روایت نمود: کسى که پوزش و عذرخواهى دیگران را نپذیرد، بر حوض کوثر وارد نخواهد شد.

یا علی ، التماس دعا

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-18.jpg
حلالیت برای سفر کربلا

متن حلالیت طلبیدن کربلا

امام حسین علیه ‏السلام می فرمایند :
إِنَّ أَعفَى النّاسِ مَن عَفا عِندَ قُدرَتِهِ؛

با گذشت‏ ترین مردم، کسى است که در زمان قدرت داشتن، گذشت کند.

حال که نوکر لیاقت زیارت حرم ارباب را یافته است از دوستان و آشنایان و همکاران میخواهم بزرگوارانه طلب حلالیت این جانب را بپذیرند ، اگر لایق باشم نایت الزیاره شما در سفر کرب و بلا خواهم بود.

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-19.jpg

حلالیت سفر اربعین

متن حلالیت برای سفر کربلا در اربعین 

«امام حسین علیه‌السلام»:

إنَّ اَعفَی النّاسِ مَن عَفی عَن قُدرَهٍ.

باگذشت‌ترین مردم آن کسی است که با تکیه بر مسند قدرت، عفو و اغماض داشته باشد. (بحار، ج ٧٨، ص ١٢١)

مژده بده مژده بده ! یار پسندید مرا !

حال که پس از سال ها بی قراری سعادت هم راهی با زائران حرم ارباب با پای پیاده در مسیر کرب و بلا هستم عاجزانه از شما دوست عزیزم تقاضا دارم از ظلم ناخواسته ، کلامی که شما را رنجانده و هر کوتاهی و قصور اینجانب گذشته و از بار گناهان این بنده سراپا تقصیر در این سفر روحانی بکاهید ، ان شا الله نایب الزیاره و دعای گوی شما خواهم بود.

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-20.jpg

پیام حلالیت شب قدر
پیامک حلالیت شب قدر

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-21.jpg

اس ام اس حلالیت شب قدر پیامک حلالیت طلبیدن شب قدر

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-22.jpg

اس ام اس حلالیت شب قدر متن حلالیت شب قدر

حلالیت در شب قدر

پیامبر صلى الله علیه و آله میفرمایند :

مَن یَغفِر یَغفِرِ اللّه‏ُ لَهُ وَ مَن یَعفُ یَعفُ اللّه‏ُ عَنهُ؛

هر کس از خطاها درگذرد، خدایش از او درگذرد و هر کس گذشت کند خدا نیز از او گذشت کند.

عاجزانه از شما دوست / همکار / خویشاوند عزیز خواستارم در این شب معظم که نگاه همه بندگان به بزرگی عفو و رحمت پروردگار است ، شما نیز از قصور و ظلم ناخواسته این جانب گذشت کنید تا لایق نگاهی از حضرت حق گردم . این بنده سراپا تقصیر دعاگوی شما عزیز همراه خواهد بود. ان شا الله .

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-8.jpg

عکس حلالیت شب قدر
sms حلالیت شب قدر

%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-15.jpg

همچنین بخوانید 

حلالم کنید | ۲۵ عکس نوشته حلالم کنید برای پروفایل زائران کربلا و سفر اربعین

متن خداحافظی کربلا | ۲۰ پیامک زیبای خداحافظی سفر کربلا و اربعین

جامانده کربلا | ۴۰ عکس نوشته زیبا در مورد جامانده های اربعین از کربلای

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر